• Tesssi

Juni-barn

Jag plussade idag på BIM. Känns overkligt att vara gravid. Det är första barnet för både mig och min blivande man.

Mina symptom är: trötthet, ömma bröst, molvärk, illamående och dålig kondition.

• Tesssi

Jag har tid för första delen av inskrivningsbesöken den 10/10.
    Sen åker vi på semester 21/10-19/11, så jag får nog ta del 2 efter det.

Har inte hört något om tidigt UL här. Det hade ju iofs varit lite betryggande...

• Tesssi

Berättade för en jobbarkompis idag, som jag brukar lunchträna med. Kändes svårt att mörka vad de tunga löpvändorna beror på. Har fått extremt dålig kondis de sista 2 veckorna.

Resten av kollegorna får veta efter v.12 om Mini behagar stanna kvar i magen.

• Tesssi

Var bor alla och hur gammal är ni? *nyfiken*

Jag är 30 år, borde hinna fylla 31 år innan Mini tittar ut. Jag och min blivande man bor i Västerås.

• Tesssi
    OHs mamma skrev 2011-10-03 21:15:31 följande:
    Min mage är också uppsvullen något fruktansvärt! Hur ska det här sluta?!

Min mage är också svullen, mest på kvällen. Mätte mig nu på morgonen och jag är faktiskt lite smalare om magen på morgonen än vad jag var tidigare. Jag bör komma i min brudklänning om 3 veckor. Hmmm... undrar hur det ska gå?!
  • Tesssi
    mimi02 skrev 2011-10-04 08:21:11 följande:
    Hej! Grattis alla plussare! 

Tesssi: grattis till bröllop, spännande!!

Själv är jag nu 4+1 (BIM var igår..) och jag känner inte så mkt illamående. Brösten spänner och gör ont och jag blir yr när jag ställer mig upp eller rör mig för snabbt. Det kommer jag ihåg från förra gången också. Ska ringa till mvc idag och se om jag kan få komma på tidigt vul...skulle bli så mkt lugnare om jag kunde se ett hjärta slå om några veckor.
    Ha en bra dag alla! 

Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
  • Tesssi
    zenoble skrev 2011-10-04 08:53:11 följande:
    Åh grattis vad kul!! ja då är det ju nära vecka 12 så det blir nog bra, inget som säger att v12 är "säkert" heller men desto senare ju bättre såklart. Glad
    Nä, det är sant, men jag håller med. Tror jag kommer berätta på jobbet när vi kommer tillbaka från semestern då är jag i v.13 tror jag.
  • Tesssi

Tack, havsjungfrun och somelikeithot. {#emotions_dlg.flower}

Jag har också dålig kondis, därför har jag redan fått berätta för min kollega som jag löptränar med i vanliga fall, så nu promenerar jag istället för att springa.
    Det drar i ljumskarna och om jag inte äter mellanmål så mår jag riktigt illa, sen äter jag mindre än vanligt eftersom det är svårt att få ner maten. Det verkar som jag har samma symptom som många andra här.

Känns skönt att jag vanligtvis brukar gå i klänning och strumpbyxor, då är inte ingen som undrar nu när jag har fladdriga klänningar redan.

• Tesssi

God morgon tjejer! Hur mår ni idag?

Jag mår lite illa och är lite trött trots att jag sov bra inatt. Antar att jag får vila en stund på lunchen idag.
    Idag går jag in i v.6 och det är exakt 3v kvar tills jag säger I do till mitt livs kärlek. (Vi gifter oss i Svenska kyrkan i NYC - sedan blir det smekmånad i Karibien) Som vi längtar!

• Tesssi

Det är vårt första barn.

Jag tror inte att man får vul här, vet inte heller om jag ska försöka boka ett någonannan stans. Det vore ju iofs skönt att veta hur Mini har det där inne.

Svar på tråden Juni-barn