• Tesssi

Juni-barn

lycka 4 skrev 2012-02-02 08:28:03 följande:
    Nån som vet vart man kan köpa snickarbyxor ? Jag hade 2 par jätte snygga i en tajt modell förra gången men eftersom jag inte skulle ha fler barn så gjorde jag mig av med allt =(
    Jag skulle också vilja ha ett par. Det verkar svårt att hitta i butik nu.
  • Tesssi
    Beckan91 skrev 2012-02-02 13:23:26 följande:
    Jag beställde mina från La Redaute eller vad det heter. Är skit svårt att hitta någon annanstans.
    Tack för tipset!! Ska definitivt kolla där. {#emotions_dlg.flower}
  • Tesssi

Igår kunde äntligen maken känns rörelser från Mini. Fantastiskt! Hjärta
    som jag har väntat på att de ska bli tillräckligt starka för att han också ska kunna känna dem.

• Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-02-07 19:55:10 följande:
    Trött... Funderar på att ringa bm imon för att se om man kan få en tid och kolla värdena, speciellt järnet. Har läst att man kan bli trött och få mycket huvudvärk av lite järn.

Ni som har lite järn, hur kom ni på det? Eller var det rutinkoll hos bm?
    Jag är också galet trött - misstänkte järnbrist, så jag ringde min BM. Hon kollade då mina värden sedan inskrivningen. Då låg mitt HB på 138 och järndepåvärdet på 96, vilket tydligen var väldigt bra värden så hon trodde absolut inte att jag har någon järnbrist, för har man så bra värden som jag hade så ska det inte rasa så fort.., men å andra sidan tog jag proverna för 11 veckor sedan. Obestämd

Jag ska till BM om en vecka så jag får väl äta järnrik kost sålänge och sedan propsa på att de har och kollar både HB och depåvärde igen.
  • Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-02-08 10:07:22 följande:
    Tesssi: så värdet kan inte ändras på 11 veckor? Det lät konstigt... Dom säger ju att järnbristen gärna börjar i mitten av graviditeten ju... Tycker absolut dom borde ta nya prover på dig...
    Jag förstod inte heller henne riktigt, 11 veckor är ju ändå ganska lång tid. Jag tror ju att jag har järnbrist, så vi ska definitivt ta se till att ett prov blir taget på onsdag. Enligt BM i telefonen så brukar inte de som har så bra värden behöva äta tillskott utan värdena håller sig fina hela graviditeten.

Hon trodde mer på hormonell trötthet. Hon frågade om det var första barnet (vilket det är) och suckade lite - hon kanske tyckte att jag ringde i onödan.... Rynkar på näsan
  • Tesssi

Jag var till BM igår, för första gången sedan v.12.

Allt såg bra ut, känns skönt att få det bekräftat - även om jag känner Minis buffar/sparkar varje dag.
    Det är många som tycker att min mage ser liten ut, så jag var orolig att Mini inte var tillräckligt stor, men SF måttet var 25, vilket är lite över medel. {#emotions_dlg.flower}
    hb ligger på 133, blodsockret på 4,6. Minis hjärtljud var normala, 135-140 slag / min. Hjärta
    Stämmer det att pojkar och flickors hjärtljud / min är olika?

Jag har gått upp 5,5 kg sedan inskrivningen.

Åh, det är så så skönt att allt är ok!

• Tesssi
    Dancia skrev 2012-02-16 08:37:03 följande:
    Ja det verkar vara väldigt olika vad de tycker är acceptabelt i hb. Jag hade 117 sist vi kollade och det tyckte både jag och BM var jättebra. men det kanske är för att jag hade fruktansvärt lågt förra graviditeten (86-89). Så i jämförelse med det så är ju 117 jättebra.
    Min Bm sa att om mitt hb (som vanligtvis ligger på ca 135) skulle sjunka under 120 så skulle jag troligen känna mig trött och behöva äta järntillskott, just för att min kropp är van med ett högre hb i vanliga fall, dock inte för att jag är under gränsen för vad som är bra egentligen.

Så det kan nog tolkas lite olika av olika BM
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2012-02-16 15:32:09 följande:
    Haha jag monterade ihop vagnen som vi beställde (som dom på något sätt fick ner i ett litet, litet paket!) i tisdags och efteråt var jag helt slut och alldeles svettig! Har inte märkt av det där tidigare att man blir varmare men nu var det minsann väldigt tydligt. I vårt hus har vi tre våningar, soffmyset på tredje våningen och kökt (dvs all mat!) på första. När jag kommer upp till soffan igen efter att ha stillat den plötsliga hungern är jag alltid helt slut och alldeles andfådd.
    Vi monterade ihop vagnen så fort vi fick en - dvs i onsdags. De var verkligen snabba att skicka paketet från England. Nu står vår fina Bugaboo i vardagsrummet så länge.
    Vi hade lite problem men lyckades får ihop den tillslut - då var jag också helt slut. Glad
  • Tesssi
    Polarlantis: Jag har valt betalversionen av gravidförsäkringen hos Länsförsäkringar - för vi har alla andra försäkringar där.

Elvismamma: Jag har haft dålig kondis hela graviditeten. Men nu tycker jag att det blivit lite bättre.

Uddabus: Vi har några olika alternativ på pojknamn - har inte bestämt oss än.
  • Tesssi
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 19:58:15 följande:
    Nån mer som lider av förstoppning/trög mage?
    Får bli en tripp till apoteket imorrn och hittade något lösgörande. Har provat med katrinplommon (typ enda frukt jag kan äta pga allergi eller citrusfrukter och kärnfria vindruvor går bra men det är väl inte lösande?). Fungerar det med typ nån sorts frön tro?
    Hela linfrön och psylliumfrön ska vara bra för magen.

Jag har börjat göra ett hårt fröbröd som jag äter av varje dag och min mage mår definitivt bättre.
Svar på tråden Juni-barn