• Tesssi

Juni-barn

bebisgalen skrev 2012-05-10 09:38:58 följande:

Samma här så jag håller med, herregud vad trött jag är.

Veckorna har gått fort tills nu....känns som dom 4 sista kommer att sega.  
    Jag tycker också att det har gått fort, men är rädd att den sista månaden kommer vara seg...
    Slutar jobba på onsdag, ska bli så skönt att kunna vila så mycket som jag behöver.
  • Tesssi

Igår kväll hade jag regelbundna förvärkar/sammandragningar i ca 2-2,5h, men de var inte så täta att vi kände att vi behövde ringa förlossningen. Det börjar verkligen närma sig!
    Jag blev lite nojjig så jag la i ett plastat frottélakan i sängen på min sida, i fall vattnet går. Jag vill ju inte förstöra bäddmadrassen.

• Tesssi

Grattis Pepita!

EGO: Har haft en skitnatt, riktigt dåligt med sömn, ont överallt - igår kväll började det göra riktigt ont i ryggen, så hela natten och morgonen har det känts som om jag ska gå av där det gör ont.

Säger som er andra: Kom nu Mini!

• Tesssi

Hade en jobbig natt inatt också.
    Den skärande känslan i ryggen blev värre igår och inatt så trodde jag ryggen skulle gå av när Mini rörde sig.

Provade att lägga mig i soffan, men det funkade inte. Känns hopplöst just nu...

• Tesssi

Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...

• Tesssi

Hemma igen och avvaktar tätare värkar.
    Tycker iaf att de blivit starkare på de 2h vi varit hemma sedan kollen. Frekvens 2-4 min.

• Tesssi

Nu är vi hemma igen med vår son, Algot.

Vattnet gick tidigt i söndagsmorse. Var inne på kontroll på morgonen men då var inte värkarna tillräckligt starka. Åkte hem och vilade tills klockan var 15.30, då blev i inskrivna på förlossningen.

Klockan 19.15 föddes vårt underverk. Det gick verkligen så smidigt. Mycket bättre än jag vågat hoppas på.
    Han föddes i v.37+2, 3280g och 49 cm lång.

• Tesssi

Tack för alla gratulationer. {#emotions_dlg.flower}
    Det är verkligen fantastiskt!

(Var hittar jag tråden för de som redan fött?)

• Tesssi

Grattis till alla som fått sina små!

TiIll er andra, kämpa på - snart är era guldklimpar också här.

Svar på tråden Juni-barn