• Tesssi

Juni-barn

Jag också, men jag använder mest vida klänningar och hoppas på att det inte syns.

• Tesssi

Jag hade mycket molvärk igår kväll liksom idag. Hoppas bara att det är Mini som gör sig hemmastadd.

• Tesssi
    Tre Flickor skrev 2011-10-07 10:57:43 följande:
    Hej och grattis till ert Plus Glad

Du kan registrera din graviditet här på FM och ser då i vilken vecka du befinner dig. Jag hade sista mens 27 augusti och är i  V 5+6 alltså borde du vara i V 5+4 Glad

Men det beror ju också på hur lång cykel man har. Jag har vanligtvis en cykel som är 33 dagar lång, och senaste mens var också den 27 augusti, men jag är i v.5+2.

Det bästa är väl som sagt att använda gravidverktyget här på FL.
  • Tesssi
    Sweet life skrev 2011-10-07 11:18:40 följande:
    Är det bara jag som är kissnödig typ jämt, men när jag går på toa kommer det bara några droppar?
    Sån är jag också just nu och ju mer jag springer på toa, desto oftare känner jag mig kissnödig.
  • Tesssi
    Havsjungfrun skrev 2011-10-07 13:43:40 följande:
    Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar

Åh, va trist.

Lycka till nästa gång!
  • Tesssi

Jag var på första inskrivningssamtalet igår. BM sa att jag hade BF 1-3 juni och här på FL säger uträknaren 6 juni, så jag får väl ställa in mig på någon gång i början av juni.

Det var skönt att få det gjort - nu vet jag lite mer om kost och så.
    Nästa samtal är bokat till den 21 november då vi kommer att vara på semester i 4v from 21 oktober.

• Tesssi
    OHs mamma skrev 2011-10-11 07:25:36 följande:
    Jag fick skippa det eftersom det är mitt andra barn och att han "bara" är drygt 20 månader nu. Men jag kommer inte exakt ihåg vad de sa men de frågade om mat- och motionsvanor, om jag röker, dricker, snusar etc. Om man äter extra vitaminer eller folsyra etc. Mig tjatade hon på angående vikten då jag var överviktig (är jag ju nu med...) och att jag förmodligen får en tuffare graviditet pga den. Och ja, graviditeten var allt annat än rolig men det gick bra ändå

Precis som Skruttens mamma säger så skrev bm in i min journal om jag åt folsyra, hade allergier, äter medciner. Alkoholvanor osv.

Det var bra att få in det i journalen tycker jag, men så är det ju mitt första barn också.
  • Tesssi

Nu är jag tillbaka efter bröllopsresan som var helt underbar! Hjärta

Jag är i v.13+2 och känner inte va illamåendet längre, däremot är jag fortafrande extra trött och numera hungrigare.

Längtar till RUL som är planerat till 29/12.

• Tesssi
    RocketQueen skrev 2011-12-08 21:00:50 följande:
    Jag har inte heller gått upp nåt, däremot ner ett kilo. Men mage har jag fått. Nåt mellanting mellan svullnad och riktig mage Men det verkar vara så galet individuellt det där. Bebisen är ju inte så stor ännu så det är ju egentligen inte ett dugg konstigt om inget syns om den ligger inåt.

Jag har snarare gått ner än upp viktmässigt. Går in i vecka 16 imorgon (15+0). Men jag har ändå fått en mage som är någonstans mellan gravidmage och svullenmage, precis som du Lillalyckan.

Jag var lite orolig först när jag såg i bildtråden att så många redan nu har en stor mage, men jag tror att bebisen tar vad den vill ha, så allt är så individuellt.
  • Tesssi
    PIO skrev 2011-12-11 15:18:41 följande:
    Jag skulle inte tillbaka till min bm förrens i v 24(!) va på inskrivning i v 10. Hon skulle höra av sej med den nya tiden. Tycker det va väääldigt långt mellan besökena hos bm. Vecka 10 o sen inte förrens vecka 24. Men nu ska ju ja gå på spec.mvc oxå så vet inte om de e det som spelar in.

Så har jag det också. Var på inskrivning i v.2, sen har jag RUL i v.18-19 och nästa besök hos BM i v.24.
    Min svägerska som också är gravid men bor i en annan stad kommer att gå mycket tätare...

Funderar på varför det är så? Borde inte alla landsting ha en gemensam policy?
Svar på tråden Juni-barn