Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Sweet life skrev 2011-10-06 21:29:13 följande:
    Jag kör på multivitamin kvinna från apoteket...
    Jag äter ACO Gravid!
  • Tre Flickor
    stjärnfrukt skrev 2011-10-07 09:00:36 följande:
    Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!
    Hon gnällde till och med på att vi berättade så tidigt Rynkar på näsan 

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Önskar vi aldrig hade sagt något... 
    Vilken trist reaktion Rynkar på näsan
    Jag fick en liknande reaktion från min egen mamma som informerade mig om att jag aldrig skulle kunna ta hand om ett barn när vi berättade att vi väntade första. Jag hoppas att hon ändrar sig under resans gång. Hon tycker säkert inte att du är en dålig mamma utan tänker säkert på att det är mer jobb med med ett barn till. Trist för er att få höra alla negativa ord, hoppas att ni får en ursäkt.
  • Tre Flickor
    FiaA87 skrev 2011-10-07 10:51:49 följande:
    Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!
    Hej och grattis till ert Plus Glad

Du kan registrera din graviditet här på FM och ser då i vilken vecka du befinner dig. Jag hade sista mens 27 augusti och är i  V 5+6 alltså borde du vara i V 5+4 Glad
  • Tre Flickor
    Havsjungfrun skrev 2011-10-07 13:43:40 följande:
    Skulle på inskrivning idag men tyvärr fick jag blödningar igår eftermiddag. Fick prata med bm om mitt missfall och framtida graviditeter istället. Önskar alla er andra i tråden stort lycka till och hoppas att jag snart hör hemma i "väntar barn"-rummet igen! Kramar
    Beklagar Rynkar på näsan
    Kram
  • Tre Flickor
    Lina007 skrev 2011-10-07 22:39:29 följande:
    Fler æn jag som har bruna flytningar? Jag kan inte komma ihåg att jag hade så hær med sonen. Med sonen hade jag en blødning, kommer inte ihåg i vilken vecka, och då fick vi komma in på akuten och gøra ett vul och allting såg jættebra ut. Men dessa bruna flytningar har jag haft i någon vecka nu och idag har de eskalerat något. Jag har hørt och læst att det ær fullt normalt, men man blir ju nojig ændå. :/ Nej, jag ær inte norsk. Jag anvænder sambons surfplatta som inte har de två sista bokstæverna. :p
    Jag hade det under min förra graviditet. Det började då mensen skulle ha börjat och höll på drygt en vecka. Jag gjorde ett VUL och allt var normalt och de kunde inte se orsaken till de bruna flytningarna. Sedan kom det tillbaka vid 2 senare tillfällen men då oroade jag mig inte. Bruna flytningar är normalt under graviditeten, speciellt de tre första månaderna fick jag information om.
  • Tre Flickor

Grattis till era Plus

I morse vaknade jag utan ett uns av illamående och blev jätteglad. Efter lunch slog det till med dubbel styrka istället. Nu ligger jag platt som en pannkaka på soffan och vågar knappt röra mig och vi som är bortbjudna på middag hos svärföräldrna Förvånad

• Tre Flickor
    Molly85 skrev 2011-10-10 07:36:19 följande:
    Jag började dessvärre blöda igår så det blev inget den här gången. Rynkar på näsan
    Beklagar Rynkar på näsan
    Jag hoppas att ni snart får ett nytt Plus igen.
    Kram!
  • Tre Flickor

Hej och grattis till alla nyplussade Glad

När det gäller illamåendet så började jag må illa nån dag innan BIM. Under första graviditeten höll illamåendet i sig en bit över halvvägs. Under andra graviditeten märkte jag knappt av något illamående och nu i vecka 7 så känns det som att det värsta illamåendet är över.

Vad gäller SF-måttet så är 31 det största som jag haft under mina tidigare graviditeter. Min livmoder är bakåtlutad vilket gör att jag bär mycket inuti kroppen. Min mage har också suttit väldigt lågt under tidigare graviditeter och jag antar att det hänger samman med livmoderns form och lutning.

• Tre Flickor
    LillaLivetIMagen skrev 2011-10-13 11:25:03 följande:
    Ni som skall på tidigt vul, i vilken vecka är ni och kan man be om ett sådant???
    Jag ska på VUL på tisdag nästa vecka och kommer då att vara i  v 7+3. Jag ringer bara till KK och ber om tid för VUL enligt rekommendation från läkaren på KK då jag opererats för utomkvedshavandeskap 2007.
  • Tre Flickor
    Ntme skrev 2011-10-14 09:44:30 följande:
    Jag var inne akut igår pga smärtor i magen. Allt såg bra ut men när jag kom hem upptäckte jag att jag blödde, gör fortfarande det. Ska på koll igen snart för att kolla varifrån blodet kommer, kan vara efter undersökningen igår. Sänd oss en tanke?
    Håller tummar och tår!
Svar på tråden Juni-barn