Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Jag har sen någon vecka tillbaka känt mig mer trött än vanligt på kvällarna, bröst som ömmar och växtvärk ovanför blygdbenet, så i tisdags morse kände jag att jag inte längre kunde hålla mig och var tvungen att testa - och plussade! :)
    Otålig som man är så köpte jag ännu ett test under dagen, en med veckoindikator, och testade på kvällen och det visade då "Gravid +3 veckor".
    Kommer ihåg att jag med sonen (första barnet) köpte minst fem tester innan det verkligen for in i huvudet på mig att jag VAR gravid. :P

De två-tre senaste dagarna har jag, inte känt mig illamående, men själva måendet har väl inte varit tipp topp heller, främst under eftermiddagarna. Och den här irriterande växtvärken som smyger sig på när jag har suttit (jobbar på en kundservice) och ska resa mig upp - pang! - eller när jag redan är uppe och går och rätt vad det är så "hugger" det till igen.
    Men är det jag som inbillar mig och är nojig, eller är det verkligen möjligt att känna såna här symptom så pass tidigt in i graviditeten? Jag har kollat upp ett ungefärligt BF både här (2012-06-21) och på growingpeople (2012-06-16) och barnet är ju fortfarande under själva "gräddningsfasen" om ni förstår vad jag menar. 
    Kan inte erinra mig om att jag kunde känna så här så tidigt med sonen, det lilla illamåendet jag kunde känna kom snarare efter vecka 5-7.

Det här är väldigt efterlängtat då vi har längtat att få plussa med ett syskon, om jag fått bestämma hade vi redan varit tvåbarnsföräldrar. ;) Men samtidigt är jag väldigt orolig att det kommer bli ett missfall, speciellt när jag gått ut med det här så tidigt t.ex. Fast oron hör ju till, på ett konstigt sätt och inte blir det ju bättre av att läsa på internet heller... ;)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Fler æn jag som har bruna flytningar? Jag kan inte komma ihåg att jag hade så hær med sonen. Med sonen hade jag en blødning, kommer inte ihåg i vilken vecka, och då fick vi komma in på akuten och gøra ett vul och allting såg jættebra ut. Men dessa bruna flytningar har jag haft i någon vecka nu och idag har de eskalerat något. Jag har hørt och læst att det ær fullt normalt, men man blir ju nojig ændå. :/ Nej, jag ær inte norsk. Jag anvænder sambons surfplatta som inte har de två sista bokstæverna. :p

• Lina007

Vilken sida tycker ni har den bæsta BF-utræknaren? Jag tycker jag får olika utrækningar hær och på growingpeople. Sen ær jag helt usel på att ens komma på tanken att førsøka rækna ut sjælv. Bæst får man væl reda på vid UL, men det vore ju roligt att ha något datum att gå på før att veta nær jag bør ringa MVC før inskrivning. :) Om jag ska gå efter den senaste utrækningen, som jag gjorde hær nyss, så ær vi inne i v. 5 (4+0) idag. :) Och læser jag om de olika veckorna i graviditetskalendern så stæmmer v. 5-symptomen in vældigt bra.

• Lina007
    Drakmamma skrev 2011-10-11 14:42:17 följande:
    IdaElin.... Du kan ju prata med personalen på SATS om vad de rekommenderar för din träning. Det står också lite på deras hemsida om träning för gravida.

Är det andra som har värk (molvärk?) nästan hela tiden? Börjar undra om det verkligen är som det ska.

jjohansson... när du skapar din kalender så finns det nån ruta du kan kryssa i för att visa den på din profil.   
    Jag har en hel del molvärk/växtvärk, dock gör det olika ont från dag till dag.

Jag läste detta igår, i ett annat forum på Bukefalos.com: "Till mig förklarade hon att om man haft mkt problem med mensvärk tidigare så kan det finnas ärrvävnad i buken pga av det. Det är när livmodern töjer sig och ligamenten sträcks ut som denna värk tydligen kommer. Hon sa att dessa ärrvävnader har förmåga att ge mer besvär med värk än om man inte haft mensvärksproblem tidigare."
  • Lina007
    Ntme skrev 2011-10-11 15:14:21 följande:
    När kan man tidigast göra ett vul och se hjärtaktivitet?
    Jag vill också veta! :)
    Vi var in på akuten i v . 11 och gjorde ett VUL pga blödning och fick då se det lilla hjärtat som slog, så det lugnade verkligen våra nerver.
    Trodde jag hade blivit fri mina bruna flytningar idag men icke, de kom tillbaka som ett brev på posten under dagen. Peppar peppar verkar de börja avta, så jag antar att de har något att göra med att kroppen har varit inställd på att jag skulle haft mensen nu om det inte vore för det som "gräddas i ugnen". :)
  • Lina007
    gizmolarson skrev 2011-10-12 18:22:46 följande:
    Är det bara jag som är uppsväld och känner sig som 5-6 månaden.. Minns inte att jag var så här uppsvälld med någon av dom andra
    Jag känner mig också enormt svullen, det tar "emot" redan under bysten och jag känner mig väldigt plufsig, full (inte alkoholmässigt ).
    Kan inte heller erinra mig om att jag kände mig så här med sonen och då var jag gravid med honom för tre år sedan. Den känsla jag har nu, så kände jag ungefär i 5-6 månaden precis som du skriver.
    Dock är det ingenting gravidmagemässigt som syns på mig ännu utan jag känner mig som en ballong rent sagt.

Som tur är så använder jag vanligtvis inte mycket byxor utan trivs mer i leggings, strumpbyxor osv så de kommer jag ju i galant fortfarande.

Men vad beror denna uppsvälldhet (är det ens ett ord..?) på? :P
  • Lina007

Även att denna uppsvällda känsla gjorde att jag gick och köpte Probimage någon dag innan första grav.testet införskaffades.
    Dock kan jag inte säga än om jag tycker att de tabletterna gör någon skillnad då jag bara haft dem i drygt 10 dagar.

Jag var 20 år när sonen föddes och kommer ha fyllt 24 om detta går vägen. :)

• Lina007

Jag hade inte heller några cravings med sonen, men nu tycker jag att jag inte gör annat än dricker vatten, kolsyrat vatten eller juice så fort jag får chansen. Är kriminellt törstig hela tiden! Inte för att jag vet om det har något med detta att göra, men jag gissar på det då det kommit så snart. :P

• Lina007

Fröken 01: Superrolig sida, rolig information! :)
    För mig kvarstår den BF-uträkning som jag fick här, 16/6-12 och att vi går in i ny vecka varje lördag. :)

Svar på tråden Juni-barn