Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Missförstånd: min slempropp gick lördagen den 12 maj, då såg jag verkligen att den lossnat plus två dagar efteråt. Sen vet jag inte om den lossnade mer i omgångar utan att jag märkte det, men sen föddes dottern den 24 maj.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Elvis Mamma: jättestort grattis till flickan!

Cataleya: usch vad jobbigt, hoppas du kan vila upp dig lite så du har extra krafter då det väl börjar.

Jag känner igen mig med den trötthetskänslan du beskriver, dock inte pga samma orsak. Jag var jätteförkyld med en rethosta från helvetet i två veckor, vilket gjorde att jag knappt hade sovit något de senaste nätterna innan dottern föddes. Så när vi var inne på förlossningen var jag så kriminellt trött att jag verkligen inte orkade, jag ville bara sova mellan värkarna och fastän hon visade sig vara så liten så orkade jag inte krysta fram henne.

Men det gick bra ändå och ut kom hon ju.

Men jag hoppas innerligen att du är stark och kan vara "där" när det väl sätter igång.

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-15 23:43:48 följande:
    Idag 18:11 föddes våran Luca:) Kl 16:45 knäppte det till i magen så högt att jag hörde det och nån minut senare forsade det vatten. Värkarna kom med full fart på en gång och som sagt 18:11 var han ute. Grattis till er andra som också fått

Grattis!! Shit vad fort det gick!
  • Lina007
    RocketQueen skrev 2012-06-22 06:07:54 följande:
    Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när han väl bestämde sig. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite. Berättelse kommer när energin kommer tillbaka

Stort grattis!!
  • Lina007
    HeavyD skrev 2012-06-22 06:44:33 följande:
    Stort grattis till alla bebisar!

Klara kom till världen igår kl 22:34, 49 cm lång och 3600 gram tung, efter en långdragen igångsättning men bara 2 minuter krystvärkar!

Grattis till dottern!
  • Lina007
    Bumman79 skrev 2012-06-25 10:36:11 följande:
    Fan vad tomt det börjar bli i den här tråden men så inser jag att juni månad är ju faktiskt snart slut! De flesta har väl fått nu jag är typ sist kvar?

8:e dagen över tiden idag....började få ont i halsen igår det är ännu värre idag KUL not. Fan att man ska bli sjuk nu när man bara vill in å föda barn...kanske e bäst att bli frisk först eller hur funkar det att vara sjuk å föda någon som har erfarenhet av det?

Jag var dyngförkyld när det drog igång för mig. Hade haft en rejäl förkylning och rethosta i ca två-tre veckors tid då lilla fröken ansåg att det minsann var dags att titta ut!

Pga rethostan så kunde jag inte sova på nätterna och det tog verkligen ut sin rätt vid förlossningen. Jag var så kriminellt trött att jag bara ville sova mellan värkarna. Och eftersom jag var så uttröttad så kände jag inte när det var dags att krysta, jag orkade helt enkelt inte och efter att de försökt haft dragkamp och hängt över magen för att hjälpa mig på traven så beslöt de sig för sugklocka.

Om det hade gått att råda över så hade jag velat lämna den där skiten hemma och varit vid mina sinnesfulla bruk så klart. det kändes som att jag gick miste om själva förlossningen och "jag kan själv" och hur jag hade velat att denna förlossning skulle ha blivit. :-P
  • Lina007

Plus att jag var så jävla täppt i näsan och mitt i yrandet när vi skulle åka in så glömde jag så klart nässprayen hemma! Så att andas mellan värkarna var helt uteslutande. Men bm och uskan var snälla att droppa i näsdroppar emellanåt. :-P

Så om du är täppt, glöm inte nässprayen - packa ner den redan nu! :-P

Svar på tråden Juni-barn