Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Dra mig baklänges vad ont jag har i brösten idag, de är så kriminellt ömma så det känns som tusen nålar.

Igår gick vi in i v6 (5+0) och än har jag inte börjat kännat av något jobbigt illamående direkt. Men igår på jobbet så kom det en liten attack, dock inte så kraftigt att jag behövde springa iväg och kräkas.  Jobbar i en kundservice med ca 500 personer på kontoret så det är inte direkt genomskinligt om jag skulle springa iväg till toaletten och kräkas, det är inte så himla ljudisolerat heller. :P

Hoppas bara att jag undslipper sådant illamående, men jag hade fruktansvärda foglossningar i förra graviditeten och de hoppas jag verkligen att jag slipper nu (men sån tur lär man inte ha). Vissa gånger så fick sambon bära mig för att jag öht skulle ta mig någonstans. :P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Jag fick låna ett stödbälte från MVC när jag väntade sonen, är det något ni också har möjlighet att göra eller måste ni köpa dem?

• Lina007

Vad härligt för er som fått sett era små - är måttligt avundsjuk! :)

Jag kunde inte hålla mig idag så jag ringde till MVC och bad om att få bli inskriven. Fick tid för hälsosamtal redan på fredag 10.30 och ska då höra om det är möjligt med ett VUL för att dels stilla min oro pga de blod/bruna flytningar jag har haft i flera veckor nu (vet dock att det kan vara fullt normalt, men när jag väntade sonen och blödde så fick vi komma in på akuten med en gång och göra ett VUL) och dels för att jag inte är riktigt säker på om 10/9 var sista mensens första dag då den har kommit och gått lite som den velat sedan jag slutade med mina minipiller i somras. Så jag tycker att ett VUL skulle sitta på sin plats, hoppas bara att det går att ordna.
    Ska även be om att få låna hem ett stödbälte redan nu, då jag hade såna problem sist, i ett förebyggande syfte så jag är beredd.
    Vi får se vad som händer och vad hon säger. :) Får dock inte min förra BM som jag hade när jag väntade sonen, men hon jag ska till på fredag lät himla trevlig över telefonen i alla fall!

Mår fortfarande ganska bra, får några slängar av illamående lite då och då, är fortfarande kriminellt törstig - vilket resulterar i flera vändor per dag till toaletten... ;)

• Lina007

Trodde jag skulle gå i taket nu ikvæll på jobbet nær en tjej i mitt team kom fram och sa: "Lina, nu får du ursækta men fy fan vad jag hatar gravida kvinnor! De bara gnæller och klagar øver hur ont de har i ryggen och bla bla!" Jag som person gør inte stort væsen av mig i stora grupper osv, ær ganska blyg av mig, men hade jag haft ett hormonrus då så hade jag nog kunnat stælla till med en rejæl scen. :P Det enda jag fick ur mig, innan hon fortsatte springa kontoret ned och vråla detsamma, var "Du vet verkligen inte vilka problem och hur ont man kan ha, du" och ge henne inte bara ett men två onda øgon. :P

• Lina007

Antar att ingen i denna tråd är från Timrå/Sundsvall? :P Skulle nämligen behöva veta om det finns chans till att göra ett VUL, hittar ingen vidare info om privat gyn när jag googlar. :S

• Lina007

Var på hälsosamtal kl 10.30 idag och verkar ha fått turen att få en jättemysig BM, trots den lilla stunden idag så känns det väldigt bra med henne. :) Fick tid för inskrivning 12/12 då jag är i ca v.14 - känns ju som en evighet dit! Får dock tänka att när sonen fyller 3 år  så är det "bara" 12 dagar kvar. Berättade också om mina blödningar osv och hon sa att jag skulle höra av mig till sjukhusets gynmottagning om ca 1-2 veckor om det fortsätter, för att få komma in och göra ett VUL.

Gjorde ett nytt grav.test i tisdags (har sammanlagt gjort tre stycken hittills) som också visade positivt. Jag är nog en slags testoman, trodde jag gjorde 5 tester när jag väntade sonen innan det riktigt slog mig att jag faktiskt var gravid. ;)

jjohansson: Jag slutade röka något år innan jag blev gravid, men fortsatte att feströka osv. Men i och med att jag la av helt så har tuggummi, halstabletter och vatten ersatt pinnarna.

• Lina007

Sitter och äter frukost nu som jag hoppas blir kvar. Har de två senaste eftermiddagarna/kvällarna mått riktigt dåligt, känt mig övermätt och det har inte gjort annat än vattnats i munnen (inte i positiv bemärkelse). Men jag har dock inte behövt kräkas ännu.
    Igår när jag och sonen kom hem så satte vi oss och kollade på "Bilar" och två timmar senare vaknade jag, då hade vi somnat bredvid varandra i soffan. Får så himla dåligt samvete för sonens skull när jag mår så här illa och är så trött när man ska klara av att ta hand om honom också. :\

• Lina007
    PIO skrev 2011-10-22 12:14:08 följande:
    Hej på er alla glada gravida :) de är så kul att se vad många som ska få barn i juni! De kommer vara fullt på varenda bb i sverige den månaden. Hihi. Hoppas att ni mår bra idag. Ja mår sådär. Ligger på soffan o tar de lite lugnt :) ha nu en underbar lördag!!
    Hoppas bara att det finns plats för en annan på S-vall sjukhus när det väl blir dags då de i maj/juni började dra ner på personalstyrkan under sommaren. :S Annars blir det upp till Sollefteå som gäller (som mer eller mindre har stängt BB under sommaren) alt Hudiksvall, Östersund eller vad som nu blir närmast. :P Det allra bästa vore så klart om det finns plats för oss här när det väl blir dags, annars kan jag gärna tänka mig att åka upp till Sollefteå (min gamla hemort), förutsatt att de ens har öppet, och kanske ta del av deras paketlösning. ;) Det blev nog rikskänt för någon vecka sen som Sveriges minsta BB med paketlösning, http://www.lvn.se/Om-oss/Aktuellt/Solleftea-BB-lockar-med-paketlosning/ 
  • Lina007
    sötäpplet skrev 2011-10-22 21:28:31 följande:
    Jag får tyvärr hoppa ur den här tråden. Har tillbringat dagen på gynakuten med ett pågående missfall.

Är fortfarande overkligt men får väl se det som att det var otroligt att det skulle gå hela vägen på första försöket. Så nu är det att repa sig efter sorgen, invänta att blödningen slutar och att nästa mens kommer. Tror att vi försöker igen då. Eller kanske lite senare. Beroende på om vi lyckas laga våra trasiga hjärtan jag och min man.

Undrar vad jag ska göra av den lilla bodyn jag köpte igår, eller dagboken jag fört sedan pluset. Usch, allt är så sorgligt.

Önskar er andra lycka till och håller verkligen tummarna för att ni ska slippa hamna i min situation!
    Beklagar, tänker på er!!
  • Lina007

Imorgon klockan 08 ska jag besöka gynmottagningen på sjukhuset för att träffa en läkare och kolla upp de blödningar jag haft/har. Går in med inställningen att allt är som det ska och att jag kan sluta noja mig, så får vi se sen. :)

Svar på tråden Juni-barn