Juni-barn
Vad brukar de ha för slags pumpar då?
Så långt har jag inte ens tänkt!
Samlar på mig mer och mer vatten/vätska så nu är t.o.m fotknölarna ett minne blott! Känner mig som en enorm vattenballong.
Började inte samla på mig vätska förrän de tre, fyra sista veckorna med sonen men den här gången började det långt tidigare än så :-P
Det som börjar bli mest frustrerande med detta är det här med skor. Hittills har jag kunnat haft mina vinterstövlar, men igår fick jag verkligen pressa ner fötterna i dem och mina träningsskor/promenadskor börjar bli detsamma.
VAD ska man ha på fötterna egentligen?! Får nog införskaffa såna där blåa snygga skoskydd och sätta direkt på fötterna...
Menar du såna där uggs? Eller vad de nu heter. :-P
Är rädd att jag ska vaska omkring i dem för att fötterna blir så varma pga all vätska som samlats i dem och jag lär nog frysa minst en månad till om fötterna om jag tar på mig Foppa-tofflor nu.
Fötterna kan väl få vara som de är, räcker med gott och väl med alla andra krämpor och åkommor man dras med!
Sonen kom på BF i dec 2008, dock gick vattnet inne på förlossningen efter att BM tagit hål på hinnorna.
Denna gång vet jag inte alls vad jag ska tro, om hon kommer på utsatt eller inte. :-P Eftersom vi trodde att vi var stensäkra på när vi blivit gravida denna gång, men likt förbannat blev framflyttad från ungefär v 6 till v 9 på vul, så tror jag snarare att lilla fröken kommer ligga kvar i magen minst tre dagar efter BF. :-P Och med den inställningen får hon gärna komma tidigare
Inte nog med att man känner sig som en fet vattenballong med all denna vätska i kroppen, nu har jag åkt på historiens förkylning också så om det inte varit nog svårt att sova om nätterna hittills så blir det minimalt med sömn nu.
Vaknade i natt av att mina ben var dyblöta!! Vet inte alls om det beror på att vätska börjat sippra ut eller att jag svettades, men vidare mysigt att upptäcka det var det då inte. :-P
Sitter i soffan med fjärren på magen och ser hur den åker upp och ner, upp och ner. När jag kollar på den så ser det precis ut som att lillasyster skulle ligga med ryggen mot min mage och nyss ha sprungit ett maratonlopp så att hon blivit alldeles andfådd. Inget som känns inifrån, som deras rörelser annars gör.
Vad sysslar hon med egentligen? :-P