Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-10 20:07:55 följande:
    Kan du inte avvakta och prova bb:s amningspump och se vad du tycker om den? Om det hjälper eller inte menar jag.

Vad brukar de ha för slags pumpar då?

Så långt har jag inte ens tänkt!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    stjärnfrukt skrev 2012-04-12 09:37:07 följande:
    Igårkväll fick jag ett sorgligt besked från min pappa, min älskade styvmamma somnade in efter ett års kämpande för att försöka besegra cancer. Även om jag varit förbered på det en tid så känns det ändå så himla tungt och jobbigt. Allt har gått så fort, och det känns som jag knappt hunnit smälta själva beskedet om att hon hade cancer, och nu är hon borta. Och min fina dotter kommer inte komma ihåg henne, och min styvmamma som älskade Nova så mycket Gråter och som hon längtade efter att få gosa med bebisen i magen... Nej fy vad ledsen jag är!!!!!!

Beklagar förlusten :'(
  • Lina007

Samlar på mig mer och mer vatten/vätska så nu är t.o.m fotknölarna ett minne blott! Känner mig som en enorm vattenballong.

Började inte samla på mig vätska förrän de tre, fyra sista veckorna med sonen men den här gången började det långt tidigare än så :-P

Det som börjar bli mest frustrerande med detta är det här med skor. Hittills har jag kunnat haft mina vinterstövlar, men igår fick jag verkligen pressa ner fötterna i dem och mina träningsskor/promenadskor börjar bli detsamma.

VAD ska man ha på fötterna egentligen?! Får nog införskaffa såna där blåa snygga skoskydd och sätta direkt på fötterna...

• Lina007

Menar du såna där uggs? Eller vad de nu heter. :-P

Är rädd att jag ska vaska omkring i dem för att fötterna blir så varma pga all vätska som samlats i dem och jag lär nog frysa minst en månad till om fötterna om jag tar på mig Foppa-tofflor nu.

Fötterna kan väl få vara som de är, räcker med gott och väl med alla andra krämpor och åkommor man dras med!

• Lina007
    conda skrev 2012-04-14 10:40:01 följande:
    Lina: Du har inga gamla ingångna gympadojor någon storlek för stor? Själv ska jag köpa ett par plattfotade ballerina skor när det blir lite varmare.

Nej jag har ju inte det. :-S De enda gympadojor jag har är mina träningsskor jag införskaffade i somras, så de har jag inte hunnit gå in ännu men det är de jag får pressa ner fötterna i nu för att inte behöva gå i strumpor utomhus. :-P
    Havsjungfrun skrev 2012-04-14 11:20:52 följande:
    Jag antar att du redan använder stödstumpor för det är faktiskt riktigt skönt. Finns en kylande créme på Body shop också som kan rekommenderas.Nix, men har listan klar. Ska på hotellövernattning med maken om två veckor och då kommer jag att packa med mig BB-väskan för säkerhets skull. Här skriver man inget förlossningsbrev l

ngre utan bm skriver in önskningarna i journalen så kan de läsa det på fl redan innan man kommer in. När jag frågade om det igår så sa hon att vi skulle skriva in det i v.38. Alldeles försent tyckte jag eftersom jag födde sonen v. 35+4, så nu ska vi ta det om två veckor.Har bara fått provsvarspapprena från inskrivningen + Rh-lappen. Resten ligger digitalt.

Monterade barnvagnen igår efter att ha tvättat alla delar, känns lite overkligt att det snart är dags att köra runt på en bebis i den      

Ja stödstrumpor införskaffade jag för några veckor sen.

Fick några undrande blickar när jag idag gick in i de skoaffärer vi har i köpcentret här och frågade om de hade några uggs undanstoppade på lager. De måste ha tyckt jag var galen som frågade om det nu när alla börjar införskaffa nya egna vårskor. :-P Trodde dock att någon av de ställen jag besökte skulle rea ut vinterskorna och att jag kanske skulle hitta ett par där, men icke.

Sambon tyckte dock att skoskydd direkt på fötterna lät som en hemskt bra idé, tur att det kan roa någon. ;P
  • Lina007
    MissFörstånd skrev 2012-04-15 16:25:44 följande:
    Jag har sånt, men jag håller med Dancia att ta en filt eller något för att göra det lite trångt. Bara att se till att bältet sitter rätt så är det ingen fara.

Idag har jag också haft en dålig dag, sovit dåligt inatt. Vänt mig från höger till vänster sida hela natten och det har gjort ont i höfterna hela tiden. På dagen blev det inte bättre och sen var jag bara allmänt sur. Nu känns det lite bättre och vi ska snart starta grillen. Sambon fyller år idag    

Och min fyller år i morgon! Dock firade vi honom igår med ett restaurangbesök och idag med tårta. Det hade blivit så sent om vi gjort det i morgon då han inte är hemma förrän 18-18.30 och man ska få i sig middag innan alla kommer och en son som brukar börja bli ganska trött då. :-P

Har åkt på en riktig brakförkylning, kroppen svettas och fryser om vartannat, ont i halsen och väldigt täppt. Blir till att vara hemma från jobbet i morgon och vila upp sig, klarar inte att sitta åtta timmar i en telefon och hosta, snuva och snörvla kunderna i örat..
  • Lina007

Sonen kom på BF i dec 2008, dock gick vattnet inne på förlossningen efter att BM tagit hål på hinnorna.

Denna gång vet jag inte alls vad jag ska tro, om hon kommer på utsatt eller inte. :-P Eftersom vi trodde att vi var stensäkra på när vi blivit gravida denna gång, men likt förbannat blev framflyttad från ungefär v 6 till v 9 på vul, så tror jag snarare att lilla fröken kommer ligga kvar i magen minst tre dagar efter BF. :-P Och med den inställningen får hon gärna komma tidigare

Inte nog med att man känner sig som en fet vattenballong med all denna vätska i kroppen, nu har jag åkt på historiens förkylning också så om det inte varit nog svårt att sova om nätterna hittills så blir det minimalt med sömn nu.

Vaknade i natt av att mina ben var dyblöta!! Vet inte alls om det beror på att vätska börjat sippra ut eller att jag svettades, men vidare mysigt att upptäcka det var det då inte. :-P

• Lina007

Sitter i soffan med fjärren på magen och ser hur den åker upp och ner, upp och ner. När jag kollar på den så ser det precis ut som att lillasyster skulle ligga med ryggen mot min mage och nyss ha sprungit ett maratonlopp så att hon blivit alldeles andfådd. Inget som känns inifrån, som deras rörelser annars gör.

Vad sysslar hon med egentligen? :-P

• Lina007
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 15:59:21 följande:
    V 32 besök hos bm
    Bäbis ligger med huvudet neråt som jag trott typ hela tiden. Men fortfarande ruckbart.
    Sf mått fick jag ej reda på men låg i min kurva i alla fall så antar 27-28 kanske.
    Hb var lågt bara 108, så nu måste jag äta järn även fast jag blir hård i magen och har hemorojjder :( men fick ett recept på bättre hemorojjd salva i alla fall så hoppas jag att jag får bukt på dem snart.
    Hjärtljudet låg högt på 160 men det var för att hon precis innan kollat vart huvudet låg och hade nypt han/henne runt nacken.. Så han/hon busa runt massa :)

Får jag fråga vilken salva det var? Jag kämpar fortfarande på med Xyloproct men det händer ju absolut ingenting.
    Jag ska på mitt BM-besök i morgon och ska ta upp detta med henne då och hoppas på att jag kan få något starkare, receptbelagt, utskrivet för att få bukt på dem någorlunda till förlossningen så man kan få känna sig liite fräsch iafl när man ligger där helt utfläkt... 
  • Lina007
    fyrklöver81 skrev 2012-04-17 16:49:46 följande:
    Får man ha den starkare salvan än xyloproct när man är gravid? Ja din bm borde veta sånna fall vill jag med ha den =) 

Hoppas verkligen att det finns något annat än Xyloproct, som kan utföra mirakel. ;) Tänkte eftersom hon skrev att hon fick på recept att det var något "starkare", Xyloprocten kan man ju plocka på sig som lösgodis inne på Apoteket. :P
Svar på tråden Juni-barn