Nu så känner jag att den här dagen skulle kunna spenderas på soffan framför teven med en sjuhelvetes massa choklad!!
Vareviga ledig helg/dag/timme/minut tycker sambon ska spenderas uppe hos hans föräldrar. Inget illa om dem öht från min sida, de är helt underbara, men främst helger så anser jag att vi inte behöver vara där fredag, lördag och söndag från tidig morgon till sen kväll. Då vill jag att vi tre ska hitta på något tillsammans som den lilla FAMILJ vi är; allra viktigast känns det nu när det är sån kort tid kvar innan lillasyster kommer, så sonen får kvalitetstid med oss. Sambon är dock inte av samma vara, för honom är det viktigast idag att få till avgassystemet på hans motorcykel. En motorcykel som hela jävla hösten, vintern och nu våren har ägnats åt.
Jag missunnar inte alls hans mc-intresse och han är duktig på det han gör då denna HD är egenbyggd av honom. Men jag blir fan i mig tokig när all jävla ledig tid ska spenderas där. Han och hans pappa är i garaget och mekar, hans lillebror sitter inne och spelar dataspel, hans mamma är nere i stallet/ute och rider/på kurs och där är jag och sonen. Irrar runt på tomten/i huset själva.
Idag är sonen där redan då han bad om att få sova över där igår så jag ska snart ta och åka upp dit också. Sambon har redan åkt, men jag ville ta egen bil så jag och sonen kan åka iväg och hitta på något med någon...
Jag gav som förslag i morse att vi kunde åka till Norra berget, ett ställe med några caféer, många klätterställningar och lekparker för barn, gungor, linbana m.m men det var inte alls intressant. Kunde jag så skulle jag ha åkt dit med sonen själv, men då jag har sån vidrig foglossning, ont i ryggen och det här hemska karpaltunnelsyndromet så ser jag helst att någon följer med mig.
Jag hatar söndagar.