Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Men idag har jag ett sug efter choklad som heter duga i alla fall!! Om inte sambon lyssnar till mina böner och kommer hem med en påse Riesen, en 70%-ig chokladkaka eller en Marabou så kommer jag nog att börja gnaga på mina armbågar ganska snart...

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007

Tja, kvällens/nattens fullmåne ska ju tydligen övergå till "supermåne" runt 05.30 i morgon bitti så för någon/några kanske det sätter igång något

• Lina007

Nu så känner jag att den här dagen skulle kunna spenderas på soffan framför teven med en sjuhelvetes massa choklad!!

Vareviga ledig helg/dag/timme/minut tycker sambon ska spenderas uppe hos hans föräldrar. Inget illa om dem öht från min sida, de är helt underbara, men främst helger så anser jag att vi inte behöver vara där fredag, lördag och söndag från tidig morgon till sen kväll. Då vill jag att vi tre ska hitta på något tillsammans som den lilla FAMILJ vi är; allra viktigast känns det nu när det är sån kort tid kvar innan lillasyster kommer, så sonen får kvalitetstid med oss. Sambon är dock inte av samma vara, för honom är det viktigast idag att få till avgassystemet på hans motorcykel. En motorcykel som hela jävla hösten, vintern och nu våren har ägnats åt.

Jag missunnar inte alls hans mc-intresse och han är duktig på det han gör då denna HD är egenbyggd av honom. Men jag blir fan i mig tokig när all jävla ledig tid ska spenderas där. Han och hans pappa är i garaget och mekar, hans lillebror sitter inne och spelar dataspel, hans mamma är nere i stallet/ute och rider/på kurs och där är jag och sonen. Irrar runt på tomten/i huset själva.

Idag är sonen där redan då han bad om att få sova över där igår så jag ska snart ta och åka upp dit också. Sambon har redan åkt, men jag ville ta egen bil så jag och sonen kan åka iväg och hitta på något med någon...

Jag gav som förslag i morse att vi kunde åka till Norra berget, ett ställe med några caféer, många klätterställningar och lekparker för barn, gungor, linbana m.m men det var inte alls intressant. Kunde jag så skulle jag ha åkt dit med sonen själv, men då jag har sån vidrig foglossning, ont i ryggen och det här hemska karpaltunnelsyndromet så ser jag helst att någon följer med mig.

Jag hatar söndagar.

• Lina007

BM-besök v. 37 (36+0)
    SF-mått: 33 cm (vuxit 2 cm sen sist, 18/4)
    Hjärtslag: 135/min
    Blodtryck: 121/80 (betydligt bättre än de två senaste gångerna då det legat närmare 150)
    Blodvärde: 5.2
    Läge: Nedåt, fortf ruckbart.
    Nästa BM-besök blir den 22/5, då är jag i v. 39 (38+1) och då hoppas jag innerligt att hon fixerat sig och att det sedan sätter igång, så vi INTE behöver besöka BM något mer (bokade in ett sista besök den 4/6, dagen efter BF). ;)

Önskar också att den här tarmtömninge,n som även jag upplever, kan vara tecken på något. Men precis som några fler så är det något jag lever med dagligen och ingenting som får mig att rycka på ögonbrynen, eller så. :\ Har dock inte fått IBS eller så diagnostiserat, men dess symtom stämmer in väldigt bra.  

• Lina007

Jag la inte alls märke till någon slempropp förra graviditeten. :-P

Har de senaste dagarna börjat fundera på hur denna förlossning kommer börja som och igår satt jag halva dagen vid Youtube och kollade på förlossningar. :-P

Förra började med att jag måndag morgon (om man bortser från de senaste dagarnas förvärkar) 1/12 upptäckte blod på trosskyddet på toaletten och att förvärkarna banne mig inte ville ge med sig.

Kring lunch åkte vi in på en koll och fick ligga med CTG och enligt BM var något i alla fall på gång. När sambon sen skjutsade hem mig och åkte iväg för att fortsätta jobba så slog förvärkarna till med en jävla kraft, som att någon tryckte på en knapp! Härdade ut med vetekudden, en varm (eller snarare stekhet) dusch och vanka av och an tills sambon kom hem efter avslutad arbetsdag runt 17.

Jag hade så grönjävulskt ont att förlossningen ville att vi skulle komma in på en ytterligare koll och där blev vi sedan kvar och jag fick äta middag som vi inte hann med hemma, bada och sedan presenterades jag för lustgasen och senare för epiduralen. Runt kl 23-24 gick vattnet och kl 02.45 den 2/12 välkomnade vi sonen till världen.

Nu med facit i handen hade vi kunnat stanna hemma längre, men jag tyckte det var svårt att veta första gången och allt. Nu vet man vad man har att vänta så bara omständigheterna tillåter blir vi nog hemma lite längre innan vi åker in.

Tänk att man snart är där igen, fastän man låg där då och förbannade sig över alla som ens kunde tänka tanken att göra det fler än en gång!

• Lina007

Ja då var första klädbytet gjort för idag! Det är väl typiskt, när man fått på sig en tubklänning och faktiskt känner sig fin så ska man bli så till sig när sambon ringer hem på lunchen att man sölar och att det så klart hamnar på magen!

Bara att gå till den roliga garderoben och se om man kan hitta något annat... :-P

• Lina007
    Baby1112 skrev 2012-05-09 09:31:38 följande:
    Underbara pojke: jag gör precis som med drömmar. Fast istället för sylt i så trycker jag ner en hel Dumle i kakan. Då smälter den lite lagom i ugnen och breder ut sig i kakan... smakar bäst om man äter dem ljumna så Dumlen är lite mjuk och seg...

(måste nog baka nu känner jag... :))

Men det där lät ju farligt gott!! Jag och sonen snodde ihop en Pollykaka igår men det där lät ju ännu bättre.
  • Lina007

Ikväll har jag nått bristningsgränsen.

Efter att vi hade varit iväg och veckohandlat så åkte vi hem och jag fick hjälp av sonen och packa upp alla varor medan sambon åkte iväg till en kompis. efter det så skulle jag dammsuga, fastän jag vet att mina fogar dödar mig och att jag får sota för det sen. Men jag ska få besök i morgon av en fd klasskompis och hennes snart ettåriga dotter, så jag ville passa på att snygga upp lite. Börjar med hallen och sen toaletten och där inne känner jag hur allt börjar låsa sig, men jag fortsätter ändå och ut till köket, vardagsrummet och sen sonens rum. Där inne låser sig allt och jag ramlar ihop av orörligheten och smärtan, rakt över sambons Harley Davidson-örn som stod intill bokhyllan. Den gick så klart i tre delar (för att inte tala om de hundratals smådelarna som gick sönder också).

Och då östes allt över mig; hatar foglossningen, att inte ha någon kraft i händerna och att de domnar i tid och otid, att jag inte har några fotknölar längre och tårna ser ut som några jävla prinskorvar pga all vätska, att se ut som en jävla flugsvamp i ansiktet, håret som har vägrat samarbeta idag, de två klädbytena jag har måsta gjort pga att min kropp tror jag lever kring Afrikas breddgrader - ja allt.

Just nu vill jag bara somna och inte vakna förrän det är dags. Nu är det inte roligt längre. :-P dessa hormoner alltså...

• Lina007
    RocketQueen skrev 2012-05-09 22:11:35 följande:
    Lina: Åh din stackare! Jag hade en sån dag igår, gick och lade mig jättetidigt för tårarna bara rann hela kvällen. Idag har det varit en lite bättredag iaf men f-n vad färdig jag är med det här nu...

Ja det där var grädden på moset som fick varenda liten bägare inombords att rinna över och jag överöstes av minsta lilla småsak - som kändes väldigt lämplig att passa på att lipa över just då. :-P Har tyckt det varit ganska ok hittills men nu tycker jag att det roliga börjar ta slut.
Svar på tråden Juni-barn