Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

Tittar bara in lite snabbt.
    Ville bara tala om att den 15 juni klockan 21.11 föddes våran lilla flicka Isabella till världen.
    Uppdaterar lite senare i den andra tråden.

• Pluttan
    Pluttan skrev 2012-06-18 16:22:36 följande:
    Tittar bara in lite snabbt.
    Ville bara tala om att den 15 juni klockan 21.11 föddes våran lilla flicka Isabella till världen.
    Uppdaterar lite senare i den andra tråden.
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta vänta när man gått över tiden. Har själv gjort det.

Men jag tycker det är lite tråkigt att INGEN har läst mitt inlägg från igår att jag äntligen efter 11 dagars övertid födde en liten dotter.
  • Pluttan

Tack snälla ni för era gratulationer.Glad
    Sitter just nu och ammar för fullt. Oj vad dåsig man blir. Men skönt att vara hemma.

• Pluttan

Grattis till all nykomna bebisar.
    Amning och sömnbrist gör att man känner sig lite trött. Men man kan inte titta sig mätt på sitt lilla underverk.

Alla ni som är på g stort lycka till.
    Till er andra håll ut snart tittar era små underverk ut också.

När jag piggat på mig ska jag skriva om min förlossningsberättelse i den andra tråden.

• Pluttan

Har lagt upp en kortfattad form av min förlossningsberättelse i tråden juni-barnen. Om ni vill läsa.

• Pluttan

Stort grattis till nykomna bebisarna.

Hoppar in här mellan amningarna. I går blev Isabella 1 vecka.Glad

• Pluttan
    sanna87 skrev 2012-06-23 13:27:52 följande:
    Ååhh Jag vill bara att förlossningen ska komma igång nu! På måndag fyller jag 25, vore väl ändå en fin present från bebis till mamma? :D
    Hoppas du får en sån fin present på din födelsedag.
  • Pluttan
    Polarlantis skrev 2012-06-28 07:11:06 följande:
    På BF +3 kom våran guldklimp! Åkte in vid sju på kvällen och vid 02.25 kom han ut med kronbjudning OCH händerna i kors över bröstet med båda händerna vid hakan, han gjorde sig så stor han kunde den busen! 1,5h krystning och 5 stygn blev det men klarade tack och lov ringmuskeln!!! Han vägde 4500g och var 54 lång, blev helt chockad över den vikten, jösses vilken liten klump. Nu är vi hemma och försöker finna ut hur vi ska ha det tillsammans i lilla familjen. Återbesök på bb idag. Skrattande
    Grattis.
    Min dotter var nästan lika stor 4510g och 54 cm.
  • Pluttan
    jag vill men skrev 2012-06-28 17:26:50 följande:
    Är så ledsen, känner mig helt värdelös... ( även om det inte alls är så) på söndag har jag gått över två veckor. Är i princip helt omogen. Fick igångsättningstid på lördag kväll.

Finns det ngn snäll människa som kan berätta en positiv story om att bli igångsatt?? Jag har bara hört en massa negativt...

Hur kan man få tårarna att försvinna?.. 1:a barnet efter 4 års försök... Snacka om att man är känslig...
    Jag gick över tiden med 11 dagar och blev igångsatt med gel.
    Det tog inte lång tid tills det började verka på mig i alla fall. Efter ctgkurvan fick jag ta ett varmt bad.Det var mycket att rekomendera. Jag slappnade av utav det.

Min förlossning var inte heller kaotisk. Men visst tog den tid.
    Jag hade ont eftersom jag inte hade någon smärtlindring förutom lustgasen och en TENS (som inte funkade så länge).
    Om du har låg smärttröskel rekomenderar jag dig att ta ryggbedövning.

Jag ska hålla mina tummar att det går bra för dig.
  • Pluttan

Grattis Sweetlife.
    Fin förlossningsberättelse. Kände igen mig med den olustiga känslan som lustgasen fick mig känna mig.

• Pluttan

Stora styrkekramar till er som gått över. Håll ut snart är era långa väntan över. När ni sedan har era små hos er glömmer man fort att man gått över så länge.
    Själv gick jag över 11 dagar. Blev igångsatt då pga vattenavgång.
    När min bm gjorde en hinnsvepning på mig höll hon kvar en stund och petade mot fosterhinnorna. Kanske var det det som utlöste att vattnet gick sedan på natten.

• Pluttan

LillSnurr82 jag kan bara hålla med dig. Jag har också hört att förlossningen startar när kroppen är i vila. Mitt vatten gick ju under natten när jag sov. Vaknade av att det var mycket vått.

Har provat både mirakeldrycken i 2 omgångar och käkat många ananasar utan resultat.
    Kanske möjligen färdknäppen på kvällen innan gjorde så vattnet gick. Men värkar kom det inte.

• Pluttan
    Emmelie Lindén skrev 2012-07-02 19:40:24 följande:
    Suck jag är oxå kvar i tråden BF +4.
    När vill hon titta ut??
    Är de nån som har en historia/ erfarenhet om ricinolja, läst jätte mycket, låter som att man INTE ska prova.
    Tror nog inte du ska prova ricinolja. Har hört att det kan bli rena livsfaran för bebisen.
  • Pluttan

Grattis Emmelie Linden. Vad skönt att allt gick bra även att du tog lite ricinolja.
    Blev du inte dålig i magen?

Svar på tråden Juni-barn