Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

Vet hur fruktansvärt det känns när man inte känner sin bebis i magen.
    Mitt råd är att alltid ha cocacola hemma. Brukar ta ett glas när bebis är mycket lugn och efter ca en halvtimma brukar jag känna sparkar eller buffar som gensvar.
    Annars ring till fl. Det är deras jobb.

• Pluttan
    Ensortsmamma: Hoppas du har kännt av din lilla bebis i magen.
    Det är så jobbigt när de är för lugna. När jag fick komma in till fl för kontroll i vecka 34 pga att jag inte kände ett smack, var jag helt utom mig av oro så jag kunde inte ens knappt prata. Min sambo fick sköta det. Jag bara storgrinade hela tiden. Sedan när de körde ctg och jag lugnade mig så började bebis sparka runt där inne. Efter ul konstaterdes att jag hade så mycket fostervatten och att bebis låg och sparkade i det.Cool
  • Pluttan
    Baby1112 skrev 2012-06-04 03:46:12 följande:
    Klockar värkar... Ca 45sek-1min och 6-7 min mellan... Min nattsömn är störd! Har hållit på sedan midnatt, fast började på tio min... Hoppas verkligen detta resulterar i bebis inom närmsta tiden... Typ under dagen!!! Så jag inte varit uppe i onödan liksom... :)
    Hoppas det blir en bebis snart. Lycka till.

Har själv bf idag men ingen bebis på väg här i alla fall.
  • Pluttan

Grattis Conda och Baby1112 till era små underverk.
    Vill också ha min bebis NU.
    Bf + 1 idag.

• Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-06-05 17:47:36 följande:
    När jag födde min dotter kom det varken blod eller slem när jag var hemma med värkar, var öppen 3 cm när jag kom in. 
    Så man behöver ju inte se sin slemmpropp för att det ska vara på G =)  
    Tack för dom värmande orden.
    Har inte sett röken av slemproppen och har bf + 1 idag.
  • Pluttan
    Uddabus: Så tråkigt att det fortfarande inte har kommit igång för dig. Men det kommer snart ska du se.
    Själv gnäller jag som sjutton och då har jag bara gått över 2 dagar.
    Tråkigt att sambons ex är så motsträvig och verkar har ett horn i sidan till dig. Men jag tror att du är starkare än henne så bara skaka av dig det som hon kastar på dig. Det är hennes problem.

Dancia: Då är du nog en sådan gullig förskolefröken som barnen måste älska.Skrattande
  • Pluttan

Välkommen Beckan91.
    Själv väntar jag andra barnet och hade bf 4 juni. Ingen bebis som har tittat ut ännu.

• Pluttan

Har också nu känt efter på min tapp. Men jag vet inte vad jag har letat efter. Känner bara att det är mjukt och liksom "svampigt". Någon som tror sig veta vad det betyder?Förvånad Eller så känner jag fel och har inte tillräckligt långa fingrar. Lite smått otäckt i alla fall. Men vill så gärna få i gång fölossningen.

Svar på tråden Juni-barn