Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-28 14:46:02 följande:
    Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!
    Hoppas det är på gång nu då.
    Jag vet hur jobbigt det är när kroppen bara luras hela tiden.
    Hoppas att det sätter igång för min del också nu snart. Väntar bara hela tiden.
  • Pluttan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-28 18:05:42 följande:
    Tack snälla ni! Dessvärre har väl den där märkliga känslan gått över lite...känns fortfarande lite annorlunda i magen men den kraftiga molvärken försvann. Hoppas på starka värkar inatt :P Men det är väl en önskedröm. Min kropp luras bara hela tiden.
    Vad tråkigt.
    Jag vet precis. Min kropp luras också hela tiden. Igår kväll hade jag ganska stark molande "mensvärk" som strålade ut i ryggen. Vi drog igång "färdknäppen" på det. Men sedan var det som bortblåst. Man blir lite smått less ibland. Min bm sa att när man känner "mensvärk" så blir tappen mer mogen. Hoppas dina känningar kommer tillbaka.
  • Pluttan

Jag och sambon firar alltid förlovningsdag på midsommarafton.
    I år firar vi 8 år. Tänk vad tiden går.

• Pluttan
    Baby1112 skrev 2012-05-29 14:20:06 följande:
    Är på världens sämsta humör idag!!! Vill bara lägga mig ner, dra täcket över huvudet och gråta... :(
    Dessutom tror jag att bebisen växt fast, den kommer aldrig komma ut!!! :(
    Ja, det är två veckor till BF, men den kan väl komma ut nu iaf?!
    Ja då har min bebis också vuxit fast.
    Inga som helst tecken. Har BF om 6 dagar. SUCK.....
  • Pluttan
    stjärnfrukt skrev 2012-05-31 10:59:39 följande:
    NU känner jag helt plötsligt att nu vill jag att bebis ska komma ut! Vill inte vara gravid i tusen år till och höra fler kommentarer från idioter!!!!!! Var på sommarfest på dagis igår och då höll en tjej (aldrig träffat människan förut) på att
    "oj har du gått mkt över tiden"
    jag: "nej, det är sagt om 2 veckor, så gå över tiden hoppas jag verkligen inte att jag ska göra" (redan där blir jag tjurig över att någon kommenterar min mage, jag kommenterade ju inte hennes dubbelhaka tillexempel!!!) 
    hon "men det är ju inte helt omöjligt att du får göra det, är ju väldigt vanligt"
    jag "jo jag vet, men det skulle ändå kännas jobbigt"
    hon:  äsch, har man gått o väntat i 9månader kan man lika gärna vänta 2-3 veckor till"
    hon: " dessutom är det ju så svalt o skönt väder så det behöver du ju inte klaga på"
    jag: "Fast nu har det faktiskt varit väldigt varmt det senaste och det blev jobbigare från dag ett då värmen steg"
    hon: "Tänk då på dem som ska föda i augusti/september"

Jag tänkte svara något tillbaka men hon var tvungen att springa o ta sitt barn som sprang ivägen för några andra som gungade... tur för henne Demon nästa person som säger något kommer få höra en låååång jävla ramsa kan jag lova!!! Hon känner inte mig, hon har ingen aning om hur jag har haft det dessa 9 månader!

Jag blir så asförbannad när jag läser vilka idoter till människor det finns. Stackars dig alltså. Jag har fått frågan om det är tvillingar. Då har jag svarat NEJ efter 3 - 4 ul så BORDE man vara säker att det "bara" är en. Tänkte svara nästa gång att nej det är hela FYRA stycken som rumlar runt där inne. Bara stå på dig.
  • Pluttan

Kände för en stund sedan när jag var i affären ett mycket tryckande nerår. Känner det  lite nu också. Kanske det är något på g i alla fall. Men det är väl bara kroppen som återigen ska luras.

• Pluttan

Kan man tänka sig har inte känt något mera sedan ungefär en timme tillbaka. Så tråkigt. När ska det vara på g på riktigt tro? Har BF om 4 dagar.
    Hoppas ni andra som är på g har bättre tur.

• Pluttan

Pojkarnas mamma: Vad jobbigt att det ska vara såhär så länge. Att det inte vill komma igång snart då. Har själv en hel del molande mensvärk. Det är så blä.....

Zenoble: Vad roligt att höra från dig. Oj vad tiden går fort. Tänk att det redan är en vecka sedan du fick din lilla prins. Skönt att få gå ner dom där kilorna också kan jag tänka mig.

Svar på tråden Juni-barn