Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-05-06 18:41:50 följande:
    Samma bf här Glad
    Ja. Vad kul.
  • Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-05-06 19:50:05 följande:
    Pluttan - Jag förstår inte ens varför man ska få lov att säga till, vet de inte när det är dags?! Kommer det som en överraskning att bebisen kommer snart?! Vi hade kommit överens om att Valborg var sista "festen" men icke. Jag tror han vet att han ligger på minus iaf .
    Ja. Det har varit endel nu.
    Men han har själv sagt att han får lugna sig eftersom han ser på mina förvärkar att det inte är långt kvar.
    zenoble skrev 2012-05-06 20:00:43 följande:
    Bf 3 juni här så nästan. Vill inte heller att min sambo ska dricka så mycket.. även om det är bara några öl så är det ju så himla onödigt och pinsamt om man skulle behöva åka in? hotade med att vissa förlossningar inte vill ha någon som är påverkad där, hoppas det hjälpte lite ;)
    Jag hotade lite med att inte roligt om tex svärfar skulle få köra in mig till förlossningen.
    Svärföräldrarna bor i omnejd.
    Men nu verkar han äntligen fatta.har varit lugnare denna helgen.
  • Pluttan
    fyrklöver81 skrev 2012-05-06 22:01:14 följande:
    För att bjuda på sig själv- jag var sååååå nära på att bajsa på mig idag, jag och min man och dotter var ute med hunden, han tråkade mig rejält när jag försökte gå snabba steg med foglossning och panik mot huset , hahaha, men det gick vägen, inga pinsamheter framför grannarna.
    Samma sak hände förra graviditeten under en promenad usch vad ska man genomgå , ser det som ett roligt inslag i vardagen och hoppas det inte händer igen.

Måste ju vara lillen som trycker på eller ngt!???? 
    Vet hur det kan vara.
    Min mage verkar leva ett helt eget liv nu under graviditeten.
    Behöver springa på toa ibland hela dagarna. Hahahaha.....Och ibland är man stenhård i magen. Hm.....
  • Pluttan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-07 08:35:29 följande:
    Känsliga läsare varnas!

Kom och tänka på det här med tömning av tarmen innan förlossningen. Jag är normalt sett sen flera månader tillbaka extremt hård i magen och har därmed gjort nr 2 ca var tredje dag trots maxdos linfrön varje dag. Men nu börjar jag behöva göra nr 2 mycket oftare, fast är fortfarande rätt hård men betydligt bättre. Igår fick jag lov att gå på toa två gånger. Det är extremt mycket för att vara på samma dag för mig!! Och nu känns det som att det är dags igen. Kan det vara ett tecken?
    Jag tänkte faktiskt precis likadant som du.
    Läste någonstans att tarmarna bruka tömma sig för att förbereda sig inför en förlossning.
    Så kanske snart........Vem vet.
  • Pluttan

Ja det är väl härligt vilken kondis man har nu.Hahaha.
    Zenoble: Vad härligt att promenera på alvaret. Bor du på Öland eller?
    I så fall bor jag inte så jättelångt ifrån dig.
    Vi brukar åka till Öland på utflykt bara över dagen ibland.

• Pluttan
    zenoble skrev 2012-05-07 12:45:32 följande:
    Japp bor i borgholm, skönt med närheten till alvaret å havet. Jaså var bor du? Trevligt :)
    Jag bor i Karlskrona.
  • Pluttan
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-07 18:18:34 följande:
    Barnmorskan idag igen ... var där ifredags men hade för högt blodtryck så jag fick komma på återbesök idag. Fortfarande lika högt... fick en ny tid på torsdag för att se om det gått ner ngt då.
    Har 140/90

Är detta ngt jag ska vara orolig för? Visar inget på urinen ... 

Jag brukar också ligga på någolunda högt tryck ( bara nu under graviditeten inte i vanliga fall ). Brukar få ta om det liggandes efter en stund. I början hade jag lite , lite äggvita i urinen,. Men det var ingen fara enligt bm.
    Nu sist hade jag ett tryck på 130/70 men det var okey enligt min bm.
    Hör med din bm om du är orolig.
    Tror om man har havandeskapsförgiftning ( om du nu är orolig för det ) så brukar man bl. a  få ont i övre delen av magen, se suddigt, huvudvärk, illamående.
  • Pluttan
    Lina007 skrev 2012-05-08 12:37:59 följande:
    Ja då var första klädbytet gjort för idag! Det är väl typiskt, när man fått på sig en tubklänning och faktiskt känner sig fin så ska man bli så till sig när sambon ringer hem på lunchen att man sölar och att det så klart hamnar på magen!
    Bara att gå till den roliga garderoben och se om man kan hitta något annat... :-P
    Hahahaha.
    Tänk att det finns sådana som jag det trodde jag knappt.
    Jag år precis likadan. Fast jag kan knappt ha rena klåder en hel dag någon gång. Tjoffs, så ligger maten på magen istället för i munnen.
    Min sambo skrattar och säger att man kan inte mata bebis utsidan på magen.
  • Pluttan

Jag blev med sugen på färska jordgubbar.
    Var det svenska jordgubbar som du åt Rocket Queen?
    Har de kommit nu? Så gott.

Svar på tråden Juni-barn