Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-01-30 15:53:26 följande:
    Jag är också trött, helt slut. Kan sova dygnet runt känns det som. 

Ja precis, inte blir jag piggare av att jag sover mycket heller... Mannen är hemma med sjuka sonen idag eftersom jag skulle till skolan, o så blev det att jag låg i sängen hela dagen istället så han är liksom sådär lagom glad på mig nu :-/
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-02-07 17:48:57 följande:
    Tänkte hålla de som vill uppdaterade. Min dotter har fått bekräftat havandeskapförgiftning, i morgon fårhon veta vilken grad hon har. De ska även göra u-ljud för att kolla vikten på barnet. Troligtvisblir det i gångsättning. Är det någon sóm haft det?

Jag fick det men behövde aldrig sättas igång, startade av sig självt. Men allt gick bra iaf, de höll noga koll på blodtrycket under förlossningen. Hoppas allt går bra för henne!
  • Zvartaliljan
    Baby1112 skrev 2012-02-07 21:55:06 följande:
    Fyrklöver: Finns det där dureferon att köpa på typ apotek? Kan man äta för mycket järn, om jag nu skulle testa såna utan att ha järnbrist alltså? Men måste testa något, jag funkar snart inte längre...

Fexim brus finns receptfritt och är mycket snällare mot magen än duroferon.
  • Zvartaliljan
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-09 09:46:09 följande:
    Här är det apelsin juice som gäller. och vanligt vatten. Går aldrig hemifrån utan min vattenflaska. Min man e på om att jag måste äta omega 3 tabletter då han läst många artiklar om att det är superbra  för bebis och för mamma. Visserligen får bebis det den behöver ändå då den tar det från mamman men det kan resultera i att mammans hjärna tar stryk och dom har sett samband mellan förlossningsdepression och brist på omega 3.  Så ska pallra mig till apoteket snart å köpa en burk.  Annars äter jag ACO vitaminer för gravida kvinnor och järntabletter. När jag var hos specmvc igår så sa hon att om allt fortfarande ser bra ut i v 28 så kan jag börja leva lite mer som vanligt....wiiiii hoppas det betyder att sexförbudet upphör och att jag kanske kan ta en yoga klass eller två , längtar. Bara 6 veckor kvar. Hoppas det går fort!!!!! Kan inte sluta tänka på hur jäkla skönt det ska bli att få träna efter grav. Få slita på riktigt ordentligt 5 dar i veckan. Börjar redan planera i huvudet hur jag ska lägga upp det....love love love.....   
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Tänk på att fråga personalen om rätt sorts omega 3-tabletter bara. Fiskleverolja får du absolut inte ta som gravid och många tabletter innehåller det!
  • Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 18:02:46 följande:
    Oj vad glad jag blir att fler har samma sexsituation som mig. Trodde jag var helt ensam om att vara "såhär". Tre flickor - jag vet inte om det är såhär exakt men jag är allergisk mot acetylsalisylsyra (Ipren, magnecyl ex) och jag får absolut inte ta zyx. Tänkte om det kanske har med det att göra eftersom man som gravid inte ska ta Ipren heller. Kan det vara så? BM besöket gick strålande idag! Blodsockret 4,3 Blodtryck 110/80 Sf 24 cm Hjärtslag 140 .

Ipren innehåller inte det.
  • Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2012-02-20 19:45:05 följande:
    Zvartaliljan - vad menar du? Att Ipren inte innehåller vad eller att zyx inte innehåller Ipren? Lillasnurr - det var ju bra. Här kostar det 114:- tror jag men när man ändå handlar för 300 så kan man väl passa på, är ju ändå nått namn måste ha . "vår" affär är ändå billigast på blöjor här, sjukt!!

Ipren innehåller inte acetylsalisylsyra, dock ska man vara försiktig med Ipren om man är allergisk mot det då man då oftast även reagerar på ibuprofen.
  • Zvartaliljan
    Sweet life skrev 2012-02-20 18:44:42 följande:
    Uch, skulle jag inte äta även om jag inte är gravid.. Finns inget sämre läkemedel för kroppen....

Nej tror inte mina tarmar mår bra av det heller vet inte vad jag ska ta mig åt just nu för finns verkligen inget jag kan ta mot smärtan
  • Zvartaliljan
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-20 19:03:54 följande:
    Finns det nåt mer som oroar sig för vikten? Eller som har tips?! Vill verkligen inte gå upp mer i vikt nu!

Jo jag, är i v.24 o har sen plusset gått upp 16kg o då hade jag ett par kilo extra från start. Vill inte gå upp mer, vet hur jävla svårt det blir o gå ner sen
  • Zvartaliljan

Har idag skrivit tenta i 4 timmar. Hade mina handledsstöd för karpaltunnelsyndrom och min överrörlighet men fick ändå skriva en del med vänster, tror det blev knappt läsbart :-/ o smärtan i handleder, armbågar, axlar, rygg och fogar var outhärdlig redan efter 2 timmar...just u känner jag behov av en morfinspruta...

Svar på tråden Juni-barn