Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

Jag har blivit tillfrågad om jag vill snittas denna gången men kan int bestämma mig, är livrädd för båda alternativn har skador från de tidigare förlossningarna som jag får leva med nu (framfall och inkontinens m.m) o är rädd att denna förlossningen kommer sluta med en påse på magen typ samtidigt är jag rädd för kejsarsnitt också. Är ju verkligen sm att välja mellan pest eller kolera...

• Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-20 15:07:22 följande:
    svartaliljan: har du möjlighet att operera dig för inkontinens? Jag gjorde det efter 4 an, ångrar verkligen att jag inte gjort det tidigare. Eller du kanske har såna problem sådet inte hjälper? 

Det beror på framfallet o det är så illa så de kommer kanske ta en bit av livmodern vid operation. Får opereras så fort jag känner att jag fått de barn jag vill ha för jag kan inte få fler sen efter operation....lätt beslut när man är 25... Men jag står inte ut längre med att inte kunna bajsa utan lavemang o urinläckaget...känner mig som jag har en 80-årings kropp så det blir op. Efter detta barnet så får vi adoptera när vi vill ha fler...
  • Zvartaliljan
    gammelmamma skrev 2012-01-20 15:53:52 följande:
    zvartaliljan: Stackare, jag får göra om min op nu efter 5 an. JAg trodde jag var färdig men det blev en till:) Jag har däremot börjat få lite problem även med avföringen. Kommer kolla upp allt detta när den lill* har kommit. För så mycket gladare jag var efter förra op så är det absolut värt det för min del. Hoppas det går bra för dig också. Tyvärr pratar man ju inte så ofta om detta så man tror ju nästan att man är ensam. Sen har jag absolut inte haft så stora problem som du. 

Nej detta är ju inte direkt något jag pratar om i vardagen...tog mig ett halvår att berätta för mannen... Jag fick mina skador pga svåra utdragna förlossningar o sugklocka o förmdligen blev det så illa då jag har eds som grundsjukdom...då blir ju musklerna försvagade. Det dumma är ju att väljer jag kejsarsnitt så blir det ju inte planerat före v.38 o jag har ju fött mina två i v.35...så när det väl startar prematurt, vilket det lär göra, så blir det ju akutsnitt istället.
  • Zvartaliljan
    siciliana skrev 2012-01-20 16:18:21 följande:
    Måste bara skriva, när vi ändå är inne på förlossningssnack. Mitt bästa tips är att ta med oparfymerade våtservetter till bb. Första gången man ska göra tvåan efter en halvjobbig förlossning tyckte iallafall jag var väldigt nervöst. Trodde det skulle kännas som om underlivet skulle gå sönder och inälvorna trilla ut. Men en dos laktulos, hålla emot med våtservetter mot mellangården, och torka med våtservetter efteråt, gjorde underverk för mig. Snällt och svalt. Jag var så lättad efteråt att jag grät!

Det gäller bara o ta rätt våtservetter...för har man spruckit o blivit sydd så svider det så inne i H**V**E av våtservetter! Gjorde det misstaget en gång o gör inte om det....men det finns de allergivänliga utan parfym o en massa kmikalier som inte svider så, men inte alla oparfymerad är kemikaliefria tyvärr...
  • Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-01-20 17:42:23 följande:
    Åh jag längtar till förlossningen, bästa upplevelsen någonsin och älskar den smärtan, tycker den på ett sätt är skön. Kanske är knäpp?

Jag har verkligen haft mardrömsförlossningar men ändå är känslan efteråt det absolut bästa som finns! När bebisen är född o man klarat av det ofantliga jobbet o man liksom kommer i ett lyckorus o adrenalinkick. Jag skulle sakna dn känslan vid ett kejsarsnitt...
  • Zvartaliljan
    emma78 skrev 2012-01-20 20:00:53 följande:
    missade ju att tala om att vi behöll bf 14 juni:)) BF enligt sista mens 14 juni BF enligt KUB  14 juni BF enligt RUl  14 juni       

Då har vi samma nu de flyttade mig från 1 till 14
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2012-01-20 21:43:53 följande:
    Ja, nu byter vi samtalsämne! Syskonvagn eller inte?! Storebror kommer vara lite drygt 2 år och 4 månader när lillebror kommer.

Syskonvagn. Tänk på att det är sommar o fullt ös o även storebrr lär behöva sova på dagen o åka vagn när ni är ute, vilket man ju är en hel del på sommaren. Här kommer storebror vara 2,5 år ostorasyster 6, jag ska ha n donkey för d två små + ståbräda till storasyster.
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2012-01-20 22:11:36 följande:
    Ja, jag blir mer och mer inne på att ha en syskonvagn. Speciellt med tanke på när maken går tillbaka till jobbet och jag själv ska ta mig ut med båda barnen. Men det är inte bara att lägga ut typ 6000kr....speciellt inte nu när jag redan är sjukskriven.

Jag säljer massa gammalt här hemma (mest kläder) o sparar ihop pengar. Jag har ingen inkomst alls o mannen är lärare 75% så man får vända på slantarna o spara in överallt man kan. Den jag vill ha kostar ju 15000...men tänkte importera den lite billigare. Mannen har sagt ok så länge jag fixar ihop pengarna själv...så allt som inte används här hemma ska säljas! Ligger massa saker o bara tar plats ändå... Hoppas få iaf 4000 för vår gamla syskonvagn med tillbehör så det är ju en bit på vägen mot min drömvagn
  • Zvartaliljan
    RocketQueen skrev 2012-01-21 01:36:04 följande:
    Zvartaliljan: Vi beställde en Bugaboo Cameleon från Pramworld (som baby1112 tipsade om) och betalade lika mycket för en ny som en begagnad kostar på blocket. Så kika där om du ska ha en donkey, mycket bra hemsida och fort gick det.
    jo jag har tänkt på det också o tror det blir därifrån, men hinner väl inte innan 10%-erbjudandet går ut tyvärr
  • Zvartaliljan

Jag har sovit hela dagen....fler än mig som är sådär olidligt trött? Jag skulle kunna sova hela dagarna om jag bara fick. Nu har jag värsta ångesten för allt jag missade i skolan idag :-/

Svar på tråden Juni-barn