Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

Vi har några namn men favoriternaär Liliana eller Emilio. Storasyskon heter Maia o Mateo. Jag ska på kontroll av tappen den 26mars...de ville inte göra någon tidigare för de ville inte oroa mig i onödan?!? Som att ovissheten inte oroar mig liksom...

• Zvartaliljan

Ja hu för mig låter det som en mardröm med svärmor...hoppas ni inte har ihjäl varandra ^^ här har jag sluppit träffa den elaka manipulativa häxan sen i oktober o lär väl slippa henne tills bebisen är född iaf...om inte längre, beror på om mannen tillåter henne komma hit på besök eller inte...han vill inte veta av henne.

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2012-02-23 08:19:48 följande:
    Låter som min föredetta svärmor :( riktigt hemsk och framför allt elak människa! Tyvärr blev jag inte av med henne då fadern var mammas lilla pojke! Dok vägra jag prata med henne efter hon råka tappa glöd från cigg rätt ner i linningen på min dotters klänning och brände stort hål i i bröstkorgen på hennes 4 års dag och kärringen bara kollar på henne och säger åt henne "sluta grina har så ont i huvudet för så farligt är de inte" den gången hade jag kunnat göra dumma saker med henne!!!

Här har svärmor fått mig till randen till självmord...o tryckt ner mannen rejält med så han blivit deprimerad så han har brutit kontakten nästan helt...hon är mästare på att få alla runt omkring henne att känna sig totalt värdelösa men hon inser det inte själv, hon tycker alla är så otrevliga och respektlösa mot henne men ser inte hur hon själv beter sig o behandlar andra...lever i sn egen lilla bubbla som mannen brukar säga...
  • Zvartaliljan

Tycker framförallt det är tråkigt att svärisarna inte sagt något alls om denna bebisen...de fick veta för ungefär en månad sen via vår dotter som berättade...men de bytte snabbt samtalsämne o har inte kommenterat det alls...men lika bra det än att få höra elaka ord m hur vi förstör våra liv (eller rättare sagt hur JAG förstör min mans liv, för han kan ju inte varit med på detta utan det måste ju varit jag som tvingat honom!)

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-02-23 09:59:16 följande:
    Zvartaviljan.. Tvingade du honom till sex oxå??? Helt ärligt... Blir såå trött på alla utomstående som lägger sig i o har åsikter om det inte är något positivt... Det är vi kvinnor som bär barnet, väljer vad dom känns bäst...

Nej knappast...han fick övertala mig till ett barn till...men det tror väl knappast de på. Om min man beslutar något som går emot vad de tycker så är det inte för att han har en egen vilja, det är för att jag manipulerat honom. Japps, precis så är det för en vuxen man kan ju inte ha en egen fri vilja när man är gift med en hemsk kvinna som jag... (och jag är hemsk för att jag vågar höja rösten o säga emot o inte lyder svärmor = respektlös!)
  • Zvartaliljan

Min man är inte svensk ska tilläggas...det är lite kulturkrock där med hur svärmor anser sig att jag ska bemöta henne och hur mycket hon ska få bestämma över våra liv...jag är en självständig svensk kvinna som inte tänker ge mig för deras gmmaldags sätt att se på allt. Hon skulle vilja se mig som en hemmafru som tar hand om precis allt, mannen ska bara behöva fokusera på jobb o inte göra ett dugg hemma...när jag tog ett nattjobb flög hon i taket för hur skulle HAN klara det...

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2012-02-23 10:06:47 följande:
    Fy vilken människa :( farligt med människor som är sådana! Mycket av de de som gjorde att mitt ex mamma hata mig var att jag var inte värdig hennes son då vi hade två olika statusar i samhället! Själv uppvuxen från en vanlig arbetar familj medans dom är lite bättre än alla andra! Tex dopet av min son passade de inte ens att sitta vid samma bord som min släkt å vänner så dom dela upp långbordet till två större grupper! Och de var droppen från min gamla mormor som skällde ut dom efter noter som tur var efter middagen och fikat! Mycket pga detta som gjorde att jag gick ifrån sonens pappa då han inte kunde klippa navelsträngen med sin älskade mamma!

Usch det där känner jag igen från min bror... Han har barn tillsammans med en tjej från en "finare" släkt o på dopkalaset blev vi syskon förpassade till ett helt annat rum...vi dög tydligen inte att få sitta inne hos dom!
  • Zvartaliljan

Kan säga att dt tog 7 långa år innan min man slutligen klippte navelsträngen...vi var isär i 2 år när dottern var liten pga svärmor men hittade till slut tillbaka till varandra o jag har fått kämpa emot att inte ge mig av igen...på bröllopet ville jag knappt se människan...hjälpte inte att de betedde ig rejält illa dagen efter heller o förstörde all vår lycka över att vara nygifta. Har ingen bra relation till min egen mamma heller...det känns trist att inte ha stöd från dom som man räknar med i en familj. Vi får klara oss själva. Med tredje barnet på väg, en autistisk dotter och med min kroniska sjukdom så känns allt väldigt tufft just nu utan stöd....men vi kämpar på och ju mer motångar vi möter, ju starkare blir vi tillsammans

• Zvartaliljan
    Dancia skrev 2012-02-23 16:11:10 följande:
    Min man åkte förresten iväg till IKEA för en stund sen för att köpa en Vyssa skönt spjälsängsmadrass så får vi en Hensvik spjälsäng på köpet. Jag blev överlycklig när jag såg erbjudandet eftersom det är just den spjälsängen jag vill ha så det är ju verkligen inte fel att få den gratis ;). Känns riktigt underbart och konstigt nu när man börjar bunkra upp med lite saker till bebisen :). Har fortfarande väldigt svårt att fatta att jag ska bli 3-barns mamma :).

Men det erbjudandet börjar ju inte gälla förrän imorgon enligt hemsidan.
  • Zvartaliljan
    MarieG81 skrev 2012-02-23 17:28:36 följande:
    Det erbjudandet ska jag också nappa på! Men såg också att det börjar gälla imon. Ska ha min feberfria dag hemma imon så jag måste nog helt enkelt åka in till Kalmar kl 10 imon så att det verkligen finns =) Tack för tipset! 

Du får gärna kolla om det finns så du tror det räcker till oss också om vi är där på lördag, vill inte köra 10 mil i onödan :-/
Svar på tråden Juni-barn