Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

Är så sjukt trött!! Har en sambo som bökar runt i sängen varje natt.. Ligger på alla möjliga sätt å då helst med en arm i mitt ansikte eller ett ben på mig eller med huvudet på min rumpa osv.. Jag säger till honom gång på gång men samma visa varje natt.. Å till råga på allt så blir han sur o otrevlig pga att jag väcker honom.. Konstigt!! Så inatt sa jag till slut ligg hur fan du vill så då fick jag ca 40 cm å ligga på å med honom i ryggen eftersom jag ligger på sidan.. Värsta är att han inte alltid har koll på va han sagt gjort när han vaknar.. Så imorse sa han- skönt va nu får du hela sängen för dig själv när jag åker till jobbet - JA, svara jag det ska bli jävligt skönt efter att ha sovit på kanten av sängen hela natten! Å såg då fram emot att få 1-2 Tim sömn innan pojken vakna men givetvis kom han 30 min efter sambon åkt så jag hann ju inte ens somna så idag är jag världens sämsta mamma o på pissigt humör.. Inte nog med det så kommer sambons son idag så det blir livat hela helgen med 2 5-åringar.. Ja har dessutom inte lika mkt tålamod när det gäller hans son.. Varför vet jag inte.. Så ja på krigsstigen är jag idag

• LillaGrynet

Sen ska vi fira hans son som fyller år imorgon hos svärmor/farmor å grilla å ha lekar å då råka jag i veckan säga att jag får se om jag är med på lekarna.. Då tyckte sambon att jag är TRÅKIG! Va fan jag är glad om jag kan röra mig överhuvudtaget.. Ont överallt vissa dagar.. Som jag sa ska jag stå å spela kubb å böja mig å flytta mig i sidled bara för att.. Å sen inte kunna röra mig?! Då säger han men du får acceptera att du är gravid.. Nån annan kan väl böja sig o ta upp "kubbpjäserna" åt dig?! Jo, men visst men Nej, tack! Antingen är jag med fullt ut eller inte alls svara jag.. kan väl skratta å va glad utan att vara med å leka.. Här kommer valrossen tjohej Man är inte så smidig i v34 precis;)

• LillaGrynet

Zenoble: Jag är tveksam till att han får vara hemma för vab när du har grav.penning.. Då det är skillnad på vab o sjukskrivning.. En handläggare på fk sa till mig att sjukskrivning är sjukdomsrelaterat o då anses du sjuk å får i det fallet ha pappan hemma eller barnet på dagis heltid..Medans grav.penning endast grundar sig på att du inte kan utföra ditt jobb pga tex tunga lyft pga gravidietetn o anses i övrigt som frisk å får endast ha barn på dagis 15 tim/v...Men kolla gärna upp det så o dela med dig av vad som gäller:-P

• LillaGrynet

PojkarnasMamma85: När jag ringde fk och kommunen här så hade jag inte rätt till heltid utan enbart 15 Tim/v.. Bara vid sjukskrivning o arbete heltid... Konstigt om det är så olika..

• LillaGrynet

Ang. Läckande fostervatten så hade jag det med pojken och blev då igångsatt efter 3 dagar pga infektionsrisken..
    Så misstänker ni det så kräv att få kolla upp det:) Jag var envis då den Första BM jag prata med sa att jag antagligen läcker/kissar ner mig.. Men det kände jag själv att det inte var fallet.. För vätskan som läckte va lite rosafärgad...

• LillaGrynet

Go'morron! Usch va jag hatar sömnlösa nätter:( Va på gekås(Ullared) igår för att handla det sista inför bebis ankomst.. Gud sååå mycket dem har:-O Rena paradiset att shoppa där till bebis.. Handlade nappar,nappflaskor,Tvättservetter,våtservetter,mysig lite varmare filt,Snuttefilt,amningskupor,badolja,badbalja+insats, lite kläder(fanns inte så mkt till tjej, men mängder till pojk), badlakan,badcape,sockar,flaskrengörare ,lakan till vagn+ spjälsäng,påslakanset till spjälsäng, bäddset till vagn, täcke till vagn + spjälsäng, kudde till vagn och dreggelscarfs...sen blev det en del kläder till sambon och lite till dem stora killarna.. Var dock tungt och påfrestande med en sån shoppingtur i v.35.. Fick ta vilopauser titt som tätt:)..sammandragningar å svårt att andas:-/.. Får bli fler turer dit i sommar, då vi tillbringar mkt tid i husvagnen som ligger ca 3 mil därifrån:)

Mått sååå illa i 2 dagar nu.. Undra vad det beror på , samt yrsel ,andfådd och kallsvettningar

• LillaGrynet

Zenoble: Ja, det är jätte otäckt.. Hade aldrig så när jag vänta sonen.. Häromdagen när jag skulle åka och handla så när jag kom till affären så gick jag in på Apoteket som ligger bredvid... Men fick gå ut igen för allt svartna och bara snurra för mig så fick sätta mig en stund på utsidan sen efter några minuter tänkte jag gå in å köpa nåt att dricka för tänkte att det kanske hjälper men samma sak hände så jag fick gå ut igen.. Dem i butiken måste undrat va jag höll på med;) Sen gick jag in en tredje gång o lyckades ta mig runt o handla det viktigaste men kände mig ff yr.. Givetvis var inte sambon med utan jag var själv för han låg hemma i influensan.. Kan Även se prickar framför mig emellanåt som inte finns om d fortsätter får jag väl ringa min BM...

Svar på tråden Juni-barn