Juni-barn
Jag har också fått hem papper automatiskt nu när jag varit sjukskriven.. Konstigt att det skiljer sig...
Jag har också fått hem papper automatiskt nu när jag varit sjukskriven.. Konstigt att det skiljer sig...
Nu när jag tänker efter så skickade läkaren in läkarintyget elektroniskt och min arbetsgivare anmäler till fk kassan när jag varit hemma dem 14 dagarna som jobbet står för.. Kanske det som gjort skillnad för min del...
Pio: Om din BM inte tycker du ska börja så tycker jag du ska följa hennes råd. Var hos läkaren idag o sa till henne att jag har huvudvärk å trött å fråga om jag kunde börja med Järn men det tyckte hon absolut inte med tanke på biverkningar man kan få utav det så om du inte måste så avstå..
Hon sa även att trötthet å huvudvärk inte enbart beror på Järnvärdet..
Mitt hb ligger på 123 och gången innan det låg det på 120 så det har alltså ökat! Läkaren kunde inte förstå hur jag kunde ha så bra värden så sent i graviditeten.. Måste äta väldigt bra o nyttig mat sa hon.. Haha vilket jag verkligen inte gör:-P
Är för övrigt sjukskriven fram till mitten på April då jag förhoppningsvis går på graviditetspenning:)
Har fått lite köp mani på tjejkläder nu.. Gömmer undan för sambon.. Då han tycker vi ska lugna oss lite:-P men kan inte låta bli när jag hittar på rean
Det verkar som det är olika direktiv i olika kommuner Så det enda o göra är väl att lita på sin egen magkänsla och ta beslut efter det
Men jag hoppar tabletter så länge jag kan... Å litar mer på min läkare än BM...
Fia87: grattis! Va gulligt av din sambo o föräldrar
Ni som sökt GP, har ni fått svar? Hur lång tid tog det?!
Har väntat på pengar i över en månad från FK nu, men inte hört ett ljud förutom förra veckan när dem ville ha in min årsinkomst, vilket dem redan fått ett Antal ggr.. Blir sååå trött! Bara krångel.. Så vet ju inte om min sjukskrivning går igenom
På tal om cravings.. Jag har blivit helt besatt av sockerärtor och apelsiner... Känns heelt sjukt och sen när det gäller godis så har det lagt sig men när suget kommer är det krymptoniter?! Heter dem så.. Dem är sura med salt innehåll
Tjejer: Ni är ju ett par stycken som har kraftig foglossning.. Antar att det måste vara det jag fått sen ett par veckor tillbaka... Tack gode Gud att man är sjukskriven å slipper alla tunga lyft på jobbet... Svårt å förklara smärtan jag känner men gör ont mellan benen och bak mot sittknölarna och även öm fram på musen.. Stelhet, ömhet, svårt å gå i trappor, sitta med benen i kors, röra mig överhuvudtaget med benen känns som klossar, för å inte snacka om när man vart igång en hel dag å satt sig ner å ska resa sig upp.. Kommer inte fram knappt går som en vaggande gammal tant;) kan d va foglossning!? Hade det aldrig med sonen.. Så nytt för mig! Värsta krypningarna i benen varje kväll har man oxå.. Gör man åt det?
Bumman79: Vill också veta vad det är.. Fick inget bra svar av min BM när jag tog upp det med henne heller Men är jag stilla för länge kan jag knappt röra mig å rör jag mig för mkt blir det fel å jag får ont.. Inte lätt det här;(
Bumman79: Just nu är jag sjukskriven men hoppas på att grav.penningen går igenom from nästa vecka:)
Vi har också köpt lite blöjor för dem hade ett erbjudande på Ica om du köpte 2 pkt blöjor så fick du 50 kr rabatt.. Så när vi köpte nyfödd blöjorna betala vi 32 kr för 2 pkt:) Kostade 42 kr st!