Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Polarlantis: Här är sexlivet hyffsat aktivt än så länge.. Går i perioder.. Men just nu blir det 3-4 ggr/v.. När jag vänta sonen hade jag inget intresse för sex alls o det höll i sig bra länge efter förlossningen också.. Så det kan ju skilja sig väldigt mkt.. Men tror inte eller det bör inte vara någon fara för relationen.. Man får visa närhet genom pussar å kramar osv. Istället

• LillaGrynet

Tjejer: Ni som sökt grav.penning.. När fick ni svar? Jag ska enligt uträkning gå på grav.penning om den blir beviljad den 15 april och har inte fått svar ännu.. Börjar kännas lite stressande faktiskt! Annars om d inte blir beviljat måste jag ju få bli sjukskriven.. Skulle inte klara en dag på jobbet som det är nu med foglossning osv.

• LillaGrynet

Fyrklöver 81: Jobbar som personlig assistent.. Så borde inte vara några problem rent jobb mässigt.

Dock ringde jag dit idag o mitt ärende hade inte behandlats av nån anledning utan kommit åt sidan.. Men hon jag prata med skulle skicka vidare till en handläggare å lovade mig besked inom 2! Arbetsdagar..

Nån timma efter jag pratat med kundtjänst på FK så ringde min handläggare som jag har pga sjukskrivningen och hon hade också ringt till dem som har hand om grav.penningen o kollat vad som händer i mitt ärende.. Så nu borde dem ju få fart på det.. Det roliga är ju att ingen av oss visste att den andra ringt:) Men min kontakt/handläggare trodde mitt ärende hade hamnat i special fall pga att jag är sjukskriven nu och det är osäkert om jag borde ha grav.penning eller sjukskrivning! Gaah hur ska jag veta det då?! Hade ju hoppats på att grav.penningen bara skulle gå in automatiskt... Men egentligen kanske det är sjukskriven jag ska va för jag har ju inte blivit bättre trots att jag sa det till handläggaren.. För då slipper jag gå till läkaren igen osv. Är ju 3 v väntetid dit.. Krångel krångel!! Trodde det va "samma" sak ss o gp. Vet ni om det skiljer sig nåt rent pengamässigt på sjukskrivning o grav.penning?

• LillaGrynet

Tjejer: Jag har den senaste veckan känt av att tex om jag böjer mig, ute å går, städar, ätit, går i trappor osv att magen blir hård å blir illamående samt svårt att andas/tungt att andas.. Kan det vara sammandragningar? Får nästan lite panik!!!

• LillaGrynet

Gammelmamma: usch va otäckt det låter.. Aldrig hört nåt liknande.. Inte ringt förlossningen?!

• LillaGrynet

Det här med foglossning o sjukskrivning.. Många skriver att läkaren undersöker er.. Det gjorde inte min.. Förklara hur ja kände å så sa hon att det låter som foglossning å så sjukskrev hon mig.. Men kan ju även ha o göra med att jag varit sjuksk. För kraftigs sömnbesvär o det ena påverkar väl det andre kanske... Äntligen har min sömn blivit bättre men det tog låååång tid....

• LillaGrynet

Lycka 4:!Låter som en trygg läkare som slår i böcker;) Den läkaren jag gick hos var på mödravården:) Va på vårdcentralen pga mina sömnbesvär först.. Fy f*n va illa bemött jag blev.. Usch! Antagligen för att jag var gravid så mena han på att det är inte hans sak å sjukskriva mig eftersom det kan vara grav.relaterat.. Vilket jag inte tycker att det är utan dem problemen har jag haft sen länge innan jag blev gravid däremot förvärrades dem när jag blev gravid.. Men den läkaren på MVC är heelt super! Kvinnlig oxå jätte förstående och lyssnar verkligen!:) Vårdcentralen var en gubbj*kel! som bara hade å säga byt jobb i princip!:-/

Svar på tråden Juni-barn