-
Ush din stackare!PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-08 09:27:42 följande:Samma här, fick sova helt okej igår men det var första gången på nån vecka och inatt var det lika illa igen. Sov verkligen inte många timmar pga värkande rygg! -
Hur gör ni med varmare kläder till den lille när ni ska hem från sjukhuset?
Ok, några ombyten med bodys osv men ska man ha med ngt varmare också? Vi har iaf fortfarande frost här och det kan ju lika gärna vara +25 som +5 och regn när man ska ut i vida världen... Tänker mig en lite för stor fleeceoverall kanske? Eller är det bara dumt? Svensk sommar är å andra sidan inte helt pålitlig värmemässigt...
Tankar och idéer tack! -
NU vill jag sluta jobba! PUST! Är så himla trött och har ont hela tiden och får inte sova...inte på topp precis och då ska man försöka göra en massa bra på jobbet samtidigt som man letar vikarie och ska på konferens, suck! Men bara tre veckor till så...om den inte tittar ut innan dess...händer mycket i magen nu, det ilar och har sig och värken kommer och går...en och annan förvärk också har jag på känn, ont gör det iaf. Men inget regelbundet eller så. BM nästa vecka, hoppas plutten är fixerad då!
-
Spännande! Då är det säkert inte långt kvar nu! Håller alla tummar för att det snart sätter igång och slutar fåna sig på det här viset!PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-09 08:28:33 följande:Inatt vaknade jag av värkar, ja riktiga värkar! De höll på i 40-45 min med allt från 2-8 min mellanrum. Efter att jag tagit Alvedon klingade dem av och jag kunde gå och lägga mig och sova igen. Nu är jag öm i magen och känner att bebisen trycker neråt nåt ofantlgt emellanåt vilket gör riktigt ont i underlivet.
Snart kan det väl sätta igång på riktigt istället! -
Skit också! Sambon ligger i hög feber och kass mage och min pappa är inte heller frisk. Troligen fick vi bacill i helgen på ettårskallaset. Har haft ont i magen av och till hela dagen men ännu är det ok, har ju så mkt ont ändå så det är lite svårt att känna skilnaden men så här brukar det inte kännas. Nojig för att jag ska bli sjuk själv nu för allt slit som kropp och bebis då får utstå och dessutom ska jag så klart iväg på konferens med jobbet tors-fre! SUCK! Så OM jag ska bli sjuk vill jag bli det bums så jag VET, inte så fort jag kommit fram imorgon!!!
-
Urk! Sambon är jättesjuk med magsjuka på alla vis men nu har hans feber gett sig iaf. Dock är jag inte heller bra, men kräks inte än iaf och illamåendet vet man ju inte om det är bäbisen eller bacillen som orsakar...men magen är helt kass. Känner mig helt orkeslös och den lille där inne verkar inte heller ha så mycket fart. Ska man tycka det är ok så länge den rör sig lite iaf eller hur ska man tänka? Den måste ju också bli påverkad av bacillen liksom...eller? Är rädd för att börja kräkas, fick enormt med sd när jag var magsjuk för 3 mån sedan och vill ju inte föda hängandes över dassliksom!
-
Fick massage i ryggslutet av sambon igår kväll, fullt med knutor så det var bra andningsövning! Efteråt hade jag ett himla tryck nedåt, känns som det påverkade, att den lille kanske kunde glida ner lite mer för att jag slappnade av eller ngt...så var det säkert inte men det känndes så!
INTE upplyftande att läsa om foglossningen, min är hemsk fram och jag har ont hela tiden så detta kan ju bli...intrtessant...tyvärr började ischiasen också spöka nu igen, efter att ha varit snäll i månader, morr! -
MASSOR kvar som jag vill ha gjort..
slipa och tapetsera och få in garderober i groventrén
städa skafferiet
städa och sanera hela huset, såååå skitigt nu, blä!
Städa kylen
och så allt bäbisrelaterat som att bädda och försöka få plats med sängen...vart ska barnvagnen eg stå framöver?...packa väskan...klippa mig...laga mat och baka...
Gaaahhh! Får stora stressen!"!! Ska ändå jobba denna och två veckor till ju! BF 21 juni...men jag har trott den kommer tidigare hela tiden så jag stressar extra,...men när jag sedan går över tiden kommer jag ju hinna med allt...eller? Hmmm... -
Sicken buse! Hoppas det blir lätt att vända! Håller alla tummar!Baby1112 skrev 2012-05-14 23:05:21 följande:Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)
GRATTIS PEPITA!!!!!!!!!
SPÄNNANDE! Håller tummarna för er!!!UnderbaraPojke skrev 2012-05-14 22:57:20 följande:Pepita: stort grattis ;)
Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh.
Hur lång tid efter man blivit igångsatt får man bebis typ??
EGO: En till som inte kunnat sova i natt, suck! har också börjat få halsbränna nu, inte mysigt! Imorgon blir det BM och skriva förlossningsplan och i helgen flytta sängen och få in den lilla sängen i rummet och lite allmänt sanerande av huset...
Igår hade jag massor med ilande och tryck. När jag skulle gå från jobbet gjorde varje steg ont i underlivet...eller innuti snarare, som om barnet tryckte på bäckenbenet eller ngt...skumt iaf! Men efter bilresan hem försvann det igen... -
AHA! Då tänker jag tro på det! Isf är det bara ett par veckor kvar hihi!gammelmamma skrev 2012-05-15 11:08:00 följande:Jag tror att det är väldigt individuellt, tyvärr! Det går nog inte att säga. Det jag har hört från en gammal barnmorska är att den står som högst 4 veckor innan den kommer ut