Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Grattis Lina007!!!

Jösses vad det skvalar vatten till höger och vänster, heja alla! Jag börjar morgonen med mensvärk...

Kan dock inte fatta att det snart kommer gälla MIG och att JAG ska åka in på FL och hem med ett barn - förhoppningsvis...helt ofattbart! Det är ju INTE ALLS LÄNGE KVAR NU JU!!! WIII!    

• Polarlantis

Grattis till er som fått och SPÄNNANDE med er som är på G! Håller alla tummar för er!

Lite mer slem och bitar av proppen kommer nu iaf...barnvagnen snart avdammad och färdigtvättad så nu är det bara huset som ska städas så är jag REDO! Men det är ju låååångt kvar enl plan... 

• Polarlantis

26 dagar kvar, länge jämfört med er andra! Men jag är också redo...nästan. Bara BB-väskan kvar och intruktion om mat till vovvarna så kan den komma! Har ngn skum idé om att jag tror den kommer efter helgen..men vi får väl se. Kommer väl gå över tiden som "alla" förstagångare ändå...men lever på hoppet!
    Ett himla ilande i bäckenet och små bitar av slemproppen släpper hela tiden nu. Lite molvärk av och till...Är mest lycklig för att jag sovit liiiite bättre i natt så jag faktiskt orkat göra något idag, samt att det är något svalare. Men sova eftermiddag var också såååå skönt! Glad

Mest nojjig nu för att det ska vara ngt fel på den lille när den kommer ut...samt att jag aldig ska bli av med som här milioner kilona som jag gått upp, pust! 2,5 kg upp på två dagar, hur kul är det liksom? BLÄ!

• Polarlantis

Jag har gått upp 20kg nu och jag vet inte riktigt varför...har inte ätit mycket mer än vanligt och rör mig fortfarande, dock mycket kortare och saktare. Tänker att det är tur jag pressat mig ut med hundarna trots smärta för annars hade jag väl gått upp 40kg nu??!! Inte så kul att gå upp 2,5kg på två dagar dock...men nu är det vatten, blir också alldeles vit så som ngn annan skrev. Inte skönt. Hade fem kg för mkt innan så nu får gärna bäbis komma ut så jag kan börja jobbet med att gå av mig allt detta! Får total ångest när jag tänker på det och speciellt så alla vänner ser ut som fotomodeller efter 6 mån...jag kommer väl se ut som en laggårdsvägg fortfarande...fast sista veckorna nu orkar jag faktiskt inte bry mig alls, sista chansen för godsaker!

Dancia: men ush så jobbigt för dig! Men bra att du åkte in och kollade upp dig! Intressant att du säger att du har symptomen på hf men att allt var bra och att det var järnvärdet som var botten. Min virriga BM har ju inte kollat järnet på...ja, länge! Och då har det dalat stadigt och jag hade väl 113 sist tror jag... Så till veckan måste jag se till att hon kollar för jag är helt matt, kanske mitt också har toksjunikit....så trött på att ha tryck i skallen.

GRATTIS Gammelmamma!!!   

• Polarlantis
    Elskling123 skrev 2012-05-27 08:03:44 följande:
    Någon somvet hur länge man kan ha förvärkar?! Börjar bli riktigt jobbigt här!! :(
    Är du säker på att det inte är riktiga värkar...??? Alvedon och bad är det väl alla får som råd och blir det inte bättre av det så är det FL som gäller! Lycka till i massor!!!
  • Polarlantis

Klart du ska åka in! Dom finns där för DIG och det är ju bättre att åka dit och sedan få åka hem och vänta lite till än att vara hemma och oroa sig och speciellt om du börjar tycka det är jobbigt! Du kan ju också få ngt att sova på om det bara är pinvärkar, så du får vilat ut lite.

Inser hur lätt det är att råda ngn annan...och jag har verkligen INGEN aning om vad jag pratar om än gång...har ju detta framför mig fortfarande...så lyssna till dom som varit med förr!!! 

• Polarlantis

Sicka idioter som säger sådana saker till dig, Stjärnfrukt! USH!!!

Jag är mest less på att alla ska säga åååhhh vilken dramatisk omställning i livet det är ojojoj! Som om man inte fattar det själv? Blir så irriterad! Det kommer bli skilnad, ja visst, men det är liksom meningen också! Dessutom tar jag det som om det bara blir en till i familjen liksom...jaja, hormoner antar jag..

Molande värk i mage och rygg igår nästan hela dagen, slet i trädgården på em och efter det var det hur lugnt som helst...skumt... Jaja, den kommer när den kommer och vad jag tror själv är det denna eller nästa vecka, men har säkert fel. Har ju 24 dagar kvar...men det är magkänslan som säger det...

• Polarlantis
    Cataleya skrev 2012-05-29 08:02:51 följande:
    Jag har ont i vänster sida på ett ungefär där äggstockarna sitter, det krampar till och från. Är det vanligt att man får så i slutet, eller bör jag vara orolig? Inte sammandragningar eller så, utan det gör himla ont då och då, kramp typ. Går ifrån höftbenet ungefär och en bit ner
    Skulle kunna vara samma smärta jag haft i princip hela graviditeten. Ibland på en sida, ibland på båda. Tror det är ligament och så som protesterar mot tyngden, eller möjligen i kombi med en nerv, skönt är det INTE! Svårt att gå, så ont gör det.

Härlgit att höra att det är fler som lessnat på idiotiska kommentarer!!! Fikade på jobbet igår morse och åt yogurt och cornflaces...som jag äter typ varje morgon...och då måste dom säga åh är ni hungriga?! NÄ, detta är vanlig frukost, SUCK!!! Har ni inte fått med er på 2,5 år att jag ALLTID äter yogurt på fikarasten?????? MOPRR!! Var så irriterad och arg igår att jag for hem efter lunch, trött på min chef och allt som krånglar här nu...två dagar kvar...pust!

EGO: massor med molvärk och ibland när den lille rör sig så gör det så sjukt ont ut i ryggen, innan ilade det bara i underlivet och ut i benen, nu är det ngt annat! AAAJJJ!!! Trodde damsugning och torka golv skulle påverka ngt igår men icke...vänta vänta vänta... Spännande med BM på fredag, får se vad hon säger...

Lilla grynet: jag kom inte upp från britsen själv sist, så ont gjorde det att ligga på det hårda underlaget! BM fick lyfta upp bäckenet på mig så jag kom på sidan, sedan var det ok...INTE skönt!
  • Polarlantis
    GRATTIS till dom nya små undren som kommit ut!!! {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Stjärnfrukt: skönt att höra att ngn mer än jag har väldigt lågt blodtryck och lågt järnvärde! Ska tvinga min BM att ta järnkoll på fredag, hon är liiite virrig så nu var det ett tag sedan sist. Är ju också hemskt trött. Risken är ju att man inte kommer kunna stå upp utan att svimma tänker jag och jag vill helst vara uppe så länge det bara är möjligt...

EGO: sovit som en kratta tredje natten på raken och steg idag upp 04:15, tjoho så pigg jag kommer att vara idag...not... Men sista dagen på jobbet, sedan semester och vääääääääänta Glad
  • Polarlantis

BM igår (v38)
    BT 120/80 (lite häögre, skönt!)
    Järn 131 (helt otroligt bra, har aldrig haft så högt, wiii!!!)
    Hjärtslag 150
    SF 35
    Huvud fixerat så långt ner det går :)

Sover som en kratta på nätterna, i natt sämre än sämst...igår satt jag uppe och läste i två timmar...suuuck! Trött på att vara så trött i skallen! Molvärk som kommer och går, lite bitar av slemproppen men annars lugna gatan...får ganska mkt sammandragningar och på nätterna när jag varit uppe har jag alltid molande värk.        

Svar på tråden Juni-barn