Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Jjohanson - du kan ju alltid söka bukplastik genom landstinget först, då behöver du inte betala själv.

Idag har jag fått citodon utskrivet, men bara att ta vid riktig kris. Ska träffa läkare nästa vecka likaså sjukgymnast, tsh prover och rul . Fogarna är förjävliga fortfarande.

• MissFörstånd

Pio - för att jag har haft huvudvärk som gör mig handikappad i snart tio veckor. Det är paracetamol+kodein i de tabletterna så de får tas under graviditet men endast vid behov. Jag tar nu två Alvedon när jag har ont i huvudet och det är som om jag inte tagit någon . Har inte tagit någon citodon än dock, är lite skeptisk. Annars vågar jag ta citodon, ingen fara.

Jjohansson - be att få en remiss till kirurgen iaf, värt ett försök. Rykten och infoblad tycker inte jag du ska lyssna på eller läsa för det stämmer oftast inte med verkligheten.

Idag har vi städat ut julen, såå skönt! Men det medförde extra smärta, men men. Snart v 20 .

• MissFörstånd

På tal om "hopp" och så mot magen. När jag väntade dottern körde vi på ett rådjur i mitten av nov, var i typ v 32. Fick åka till förlossningen men de sa redan innan att fostervattnet skyddar bebisen så det var ingen fara men självklart för att lugna oss fick vi en Ctg som såg jättebra ut. Jag hade lite högt blodtryck med det berodde nog på det som hade hänt så jag tror ni kan vara lugna.

• MissFörstånd

Igår kväll kände jag några tydliga buffar, skönt! Jag har inte känt så mycket innan eller ibland men man är ju aldrig riktigt beredd och så undrar man, var det där en spark och så kommer det ingen mer. Har nog en liten retsticka i magen .

Nu har jag precis tecknat en gravidförsäkring bas. Gäller för mig från v.10 och för barnet från v26. Tog gratisvarianten, vet inte om jag gjorde rätt eller fel. Tog hos länsförsäkringar då vi har alla andra försäkringar där så kändes det lättast.   

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd
    Havsjungfrun skrev 2012-01-07 11:35:11 följande:
    Vet inte hur Länsförsäkringarnas basförsäkring är men på de bolag som jag jämfört tycker jag inte att basförsäkringen täcker nästan något men så är det ju också gratis. En av de som jag har tittat på gör att om man tecknar en barnförsäkring hos dem sedan så har de ingen "karrens" på 6 månader vad gäller uppkomna diagnoser eller skador. och det tycker vi är en trygghet. Har dock inte bestämt oss ännu, väntar på att få hem de fullständiga villkoren.
    Ahh ok. Sambon är inte hemma nu utan jag tog en ändå men jag ska prata med honom. Antar att det aldrig är problem att uppgradera när det gäller att bolagen ska få pengar så det måste väl gå sen om man ändrar sig.
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd

Gammelmamma - jag ska fråga en kompis ny i veckan som har en Tako få se vad hon tycker. Jag vet att hon promenerar typ två timmar per dag så om hon är nöjd tror jag säkert att den är bra för mig också. Såg att det finns massa filmer på youtube om du vill kika. Verkar vara en prisvärd vagn. Det enda som är synd är att det inte verkar vara ngn bas till babyskyddet, MEN du kan sätta set på chassit till vagnen.

• MissFörstånd

Det sägs väl att man blir vackrare under graviditeten om man väntar en pojke för att flickan tar mammans skönhet . Får se om det stämmer

Jag gjorde akut snitt med dottern och hoppas på en vanlig förlossning men med risk för stor bebis så avvaktar vi.

RUL på onsdag, många denna veckan! Kul!!

• MissFörstånd

Jag skulle aldrig i hela mitt liv ens prova Pampers igen. Satte en Pampers på dottern när hon var liten och efter tjugo minuter så gallskrek hon och slutade inte. Tog av henne blöjan och hon var alldeles skinnflådd! Usch jag var så ledsen över vad jag gjort mot henne. Jag tror att det är den lotion som Pampers har i blöjan som gjorde det. Jag tycker man ska välja själv om man vill smörja barnet eller inte. Libero är mitt självklara val hela vägen

Svar på tråden Juni-barn