Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

Ska till BM idag, så spännande att se om den lille har fixerat sig ngt ännu...så mycket ilande som jag har nu så MÅSTE det ju hända något...HOPPAS JAG!!! Så skum känsla... Mamma och jag ska gå på stan under dagen innan BM och sedan ska jag fråga henne om hon vill följa med och lysnna på hjärtljuden, tror hon skulle tycka det var häftigt! Håll en tumme för att jag får veta bra saker hos BM!

• Polarlantis

TJOHOOO!!! Har nog inte så tokig koll på min kropp trots allt! Skrattande
    Var hos BM igår och hjärtslagen var på 150 och sf ca 34. Hon klämde och kände men kunde inte känna huvudet och jag sa att det ligger nedåt helt säkert, tom. foglossningen fram har blivit bättre. Men hon tyckte det var lite skumt för samtidigt låg den och tryckte uppe i överkant...så hon raggade tag på en dam med UL-maskin och vips fick vi se den lille i magen! VILKEN BONUS! Där låg den och andades och myste och huvudet låg så långt ner/långt bak att det nästan inte gick att se ens med UL, hon fick trycka hårt för att se konturen! WIII!!! Så jag sa det att kanske jag ändå har rätt att den kommer tidigare ändå? Ja kanske det höll BM med, HOPPAS!!! Så allt ilande och bökande jag känt är den lille som trycker sig nedåt! Kändes SÅ BRA och nu är jag verkligen förväntansfull, KOM UUUUT...om en vecka eller så Flört.

• Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-18 22:52:52 följande:
    Är det nån mer än jag som fått extrem aptit se senaste dagarna? Kan äta hur mycket som helst...gör ju inte det men blir betydligt mer än innan och det syns på vågen Men kan på nåt sätt inte låta bli...
    Nix, inte jag. Men jag har inte haft så mkt aptit överhuvudtaget... Dock har kroppen fått fnatt och vikten tokökar, antar att det är vatten...inte kul!
  • Polarlantis

PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-19 16:23:58 följande:
    Inbillning eller ej, men molvärken kommer nu...
    YEY! Håller alla tummar att det inte är långt undan med lite action!!!
    LillaGrynet skrev 2012-05-19 15:45:53 följande:
    Hej! Är det någon mer än jag som är konstant illamående och ingen aptit!? Är i v.37 nu(36+3).. Sover dåligt på nätterna somnade 5.30- vakna 9.20
    Inte illamående så mycket men har ingne aptit alls. Jobbigt! 
    Essence skrev 2012-05-19 16:17:57 följande:
    Är illamående varje förmiddag, från då jag vaknar tills någon gång runt lunchtid. :/
    Sover också galet dåligt. Vaknar flera gånger per natt på grund av antingen halsbränna eller att jag måste kissa.
    Igår kväll var jag heeeelt slut, somnade ändå efter midnatt, och vaknade PIGG klockan 6 imorse. Faktiskt rätt frustrerande.
    Japp, sover USELT! Har varit helt förbi av trotthet idag trots att jag sovit under dagen. SUCK! Inte hungrig men ändå så har viktien plötsligt fått fnatt igen och det bara rusar uppåt, det berömda vattnet i kroppen kanske?

EGO: Har ställt in skötbordet i badrummet idag, ser riktigt najs ut. Får se vad sambon säger om det...han är inte värst mycket engagerad i allt sådant där pyssel...men men...jag tycker iaf det är kul! Nu iväg till mor och far och börja fixa middag, skönt att slippa göra allt själv och framförallt ingen disk!  

• Polarlantis
    Tesssi skrev 2012-05-20 05:04:07 följande:
    Inatt gick vattnet, så nu väntar jag på att klockan ska bli 8-8.30 så jag kan åka in för bedömning...
    Ojoj, spännande!" Håller alla tummarna för er och att det blir en liten idag!!!

EGO: var uppe sent och möblerade om så vi ska kunna få in barnsängen i sovrummet så det blir dagens aktivitet! Sover som en kratta och är konstant astrött, SUCK!

• Polarlantis

Funderar lite på storleken på bäbisen...hur mycket kan man gå på SF-måttet egentligen? Min ligger ju jättelångt ner i bäckenet och är fixerad men ändå räcker ju rumpan upp till revbenen, är det en jättelång typ då eller??? Magen har sjunkit lite men inte så där övertydligt mycket... Några tankar??

• Polarlantis

Fått veta att jag får ut hela 480 kr/dag, kommer bli om möjligt fattigare än nu, SUCK och PANIK! Halvtidsjobb ska man INTE ha innan man skaffar barn, förbannat! Surt att man ska skatta också på det, 27% Gråter

Skönt iaf att alla värden var bra idag trots mitt tryck i huvudet. Har bara BT 100/60 så kanske det är det som gör det...hmm.. 

• Polarlantis
    Sweet life skrev 2012-05-23 15:32:39 följande:
    Jag skulle få ut ca 700kr/dag om man gjort rätt.. Jag SKA få rätt!! Fan, vi lever så jävla snålt som det går nu när jag haft studiemedel och att leva på hälften av det skulle nog inte funka.. Det skulle betyda att jag måste börja jobba efter nyår och vi skulle få lov att fixa nån som kan ta hand om bebis...
    HEJA DIG! Skickar massor med energi så du får bråkat med dom och får rätt! SUCK att det ska vara så illa jämt! Min handläggare drog ett låååååångt räkneföredrag om hur hon räknat på alla timmar hit och dit och avslutade med att säga, godkänner du det här? Öööhhh...inte helt lätt att säga ja eller nej, det var ju tusen tal! Men det lät vettigt så jaja...
  • Polarlantis

Hmm...sd har jag koll på men kan ni också beskriva förvärkar? För nu misstänker jag att det jag trodde var magknip på nätterna är förvärkar..??!!

Gammelmamma: håller tummen för att du itne får åka hem!!

Tre flickor! Najs! Hoppas bm har rätt, så spännande! Önskar min var så tydlig...hon är enormt rörig och säger typ ingenting. Måste fråga hela tiden om allt och hon glömmer att skriva i journalen och så...

EGO: tycker eg att det är lite skumt...förra gången hos bm så fick jag göra ul för hon kunde inte känna huvudet, som visade sig ligga jättelångt ner och långt bak...idag klämde hon lite men sa ingenting...vaddå? Kände hon det nu plötsligt eller vad? Var så trött att jag inte fick ur mig att fråga...ska ju dit nästa vecka igen så...
    Hormonpåslag ikväll tror jag...känner mig deppig till tusen...bläääääää!      

Svar på tråden Juni-barn