Juni-barn

Jag har inskrivning den 2/11. Är då i v.10, två veckor kvar!
Kub-testet är ett test där man först lämnar blod och sen gör man ett ultraljud där dom mäter nackspalten hos barnet och sen räknar man ut sannolikheten för att barnet ska ha någon kromosomavvikelse. Är risken stor så blir man erbjuden fostervattensprov. Man brukar bli erbjuden kub om mamman är över 35 men man kan få det även om man är yngre. Vi ska göra det har vi bestämt oss för.
m1ni: Jag har ju aldrig gått så långt i en graviditet tidigare att jag har hunnit få foglossning så jag har ju ingen aning om hur det ska kännas och vad jag ska akta mig för! Men det känns liksom på framsidan av höfterna om man kan säga så. Men jag är i mitten av vecka 8! Det är för tidigt för krämpor! Inatt tar jag det lugnare på jobbet iaf...
Jag vaknade efter endast fem timmars sömn av att jag var så hungrig att jag hade ont i magen. Bara att gå upp och äta frukost! Så nu sitter jag här, hinner inte sova lerigt måste snart till jobbet för ett litet 12-timmars nattpass. Hur hungrig kan en människa bli egentligen? Suck, det kommer att bli en lång natt...
LillSnurr: kloka ord, jag önskar att det vore lättare att tänka så somdu gör. Men det är lättare sagt än gjort. Jag har iaf bestämt mig att jag ska ta det lugnt och inte oroa mig innan inskrivningen. (Får ta liksom ta en etapp i taget ) Sen efter det är det inte lång tid kvar till vi får göra kub och då lär vi ju märka om allt är som det ska. Så är min plan iaf och nu ska jag bara fortsätta påminna mig själv om att slappna av lite mer.
Idag är det inget roligt alls. Jag är så jäkla less på att hela tiden vara såhär trött och orkeslös. Jag är trött på att magen vänder sig ut och in hela tiden och jag är trött på att aldrig få må bra. Peppa mig lite och påminn mig om att det är värt det är ni snälla...
Också från Stockholm! Och jag mår skitdåligt rent ut sagt
Ska man verkligen äta primperan om man är gravid? Är inte det bara i absoluta nödfall? Har för mig det... Man kan ju börja med att testa postafen, funkar rätt bra för mig förutom att man blir så sjukt trött.
Liljan o loppan: Ja då är det säkert ingen fara, jag vet bara att det står i bipackssedeln att man inte får äta det om man är gravid då fostret kan påverkas. Men i ditt fall så är det ju annorlunda, du var ju jättedålig, långt ifrån "vanligt" illamående. Hoppas det går bättre för dig den här gången och att du slipper spendera din graviditet på sjukhus.
Vecka nio idag! Eller tja det beror lite på hur man räknar, enligt en app jag har går jag in i vecka nio idag, enligt en annan är det imorgon och enligt FL är det på söndag. Men jag väljer att räkna från idag, det känns bättre så Får väl se vad barnmorskan säger när jag går på inskrivning. En och en halv vecka kvar!
Idag upptäckte jag något som funkade toppen att äta trots illamående from hell! Bacon! Mmm.... Har aldrig varit särskilt förtjust i bacon tidigare men ojojoj vad gott det var idag...