Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen

Juni-barn

Okej, nu behöver jag lite energi! Ikväll är det julfest i vårt palats och jag har knappt sovit nånting, innan halv sex ska jag ha hunnit duscha, tvätta håret, plocka undan på alla tre våningarna, gärna äta något, en sväng till Plantagen och det sista småfixet. Det låter kanske inte så mycket men tänk då på att jag är absolut tröttast i heeela världen. Typ :p

• RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-04 12:38:49 följande:
    man behöver absolut inte ha en lyx vagn, inte det jag menade. Jag blev bara så besviken på att den var sååå plastig. Men det kanske bara e jag som stör mig på det. Tycker absolut inte man skall lägga för mycket pengar på en vagn, särskillt inte om man har det tufft ekonomiskt. Bäbis kommer må prima i vilken vagn så e det ju helt klart. 
    Exakt, det känns som att vagnen är mest för sin egen skull. Så tänker jag iaf. Om jag ska släpa runt på en vagn dagligen under lång tid så har jag vissa önskemål och krav och tyvärr så är jag så insnöad att det bara råkar vara en dyr vagn som passar mina krav så då får det bli så. Men sen har vi också lagt undan pengar sen vi började försöka så det blir inget hål i ekonomin.
  • RocketQueen
    JennieJ skrev 2011-12-04 13:16:50 följande:
    Detta kanske låter konstigt men vill be alla icke rökare om ursäkt! Sitter å väntar på tåget med min grabb och sitter i kuren och utanför står en man och röker. Känner hur de vänder i magen av röklukten så får gå en bit bort. Fan hemskt att man själv stått och förpestat folk på detta sätt när man rökte i alla år förlåt
    Haha jag känner likadant. Jag slutade röka för ett par år sen, var rökfri i nästan två år men var sugen varenda dag! Till slut så började jag ju igen. Slutade nu i påskas igen och har sen dess bara tyckt att det är äckligt. Tänk att man helt missar hur vidrigt det faktiskt är. Nä, rökförbud på offentliga platser låter inte så dumt längre i mina öron...
  • RocketQueen

Hur kommer det sig att du ska göra vul när du är så långt gången? Varför inte ett vanligt ul? Har hört att dom helst inte gör gyn.undersökningar i onödan pga infektionsrisken... Bara nyfiken här.

• RocketQueen

Men brukar inte förstföderskor kunna känna rörelser runt v.17-18? Då är det väl inte så konstigt om man känner det ett par veckor tidigare när det är tredje gången man gör det tycker man... Själv får jag nog vänta minst fem veckor till, dels är det första gången och dessutom har jag moderkakan i framvägg och då ska det kännas senare har jag hört. Så innan v.20 lär jag ju knappast märka nåt... Lite trist men om man tänker på hur ungen härjade omkring på kub-ul kanske man ska vara lie nöjd att slippa känns allt

• RocketQueen
    Tre Flickor skrev 2011-12-07 07:35:05 följande:
    Jag blev det under förra graviditeten då BM ansåg att jag behövde extra kontroller. På läkarbesöket gick vi bara igenom min tidigare graviditet samt kom överens om vilka extra kontroller jag skulle ha under graviditeten. Det var allt för min del. Under denna graviditet blev jag inte erbjuden läkarbesök då BM ansåg att det inte var nödvändigt.

Hoppas att ditt besök går bra Glad
    Jaha, jag fattade det som att det var standard... Har tid om en timme så vi får väl se vad som händer då. Jag har ju redan fått en massa tider för extra kontroller. Förutom min vanliga MVC som ligger här där jag bor så går jag även på specialmvc på ett större sjukhus där jag kommer att gå en gång i veckan och nu igår så kom det en kallelse till ytterligare ett specialmvc på ett annat stort sjukhus dit jag ska i januari... Så det kan ju vara så att det handlar om extra koll eftersom det tydligen är min grej
Svar på tråden Juni-barn