Inlägg från: RocketQueen |Visa alla inlägg
  • RocketQueen
    stjärnfrukt skrev 2012-06-15 07:10:37 följande:
    01.30 vaknade jag av att vattnet gick och 03.24 föddes min lilla prins i bilen när vi var på väg till fl. All rädsla inför fl var som bortblåst och jag lyssnade bara på kroppen och tillsammans med min älskade så tog vi emot vår skatt. Allt har hittills gått bra och jag sprack inget :) han väger 3895g och är 50cm lång!
    Wow! Grattis! Vad skönt att allt gick som det skulle trots att det inte alls gjorde det
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2012-06-15 08:21:24 följande:
    Snart göra sig i ordning för att åka in till bb för överburenhetskontroll... Har ju gått över 15 dagar idag så vi får ju se vad dem söger
    Lycka till idag! Jag tror att du har bebis hos dig innan helgen är över!

Jag är på +9 nu och ska också in på kontroll idag, har ingen aning om vad som kommer att hända och är livrädd. Nervös för att det kommer en bebis i helgen (Hjälp, vad gör man med en sån liksom?) och nervös för att det inte kommer nån bebis :-/ Huuu...
  • RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-06-15 12:26:57 följande:
    Igår kväll kl 21.20 kom äntligen vår efterlängtade Hampus efter en mycket lyckad igångsättning dock med väääldigt täta värkar. Äntligen fick vi vårt levande skrikande barn, äntligen!
    3390 g och 50 cm lång..
    Åh vad härligt! Tänk att det slutade lyckligt till slut Jättemycket grattis!
  • RocketQueen

Jag är hemma igen efter min kontroll. Allt såg bra ut och lillen mådde som han skulle. Hinnsvepningen i måndags verkar ha gjort en hel del för nu var det bara 1 cm kvar av tappen som var mogen och jag var öppen 2,5cm. Så jag fick välja själv hur jag ville göra och då kände jag att jag kan nog hålla ut ett par dagar till och hoppas på att det startar av sig själv. Fick en till hinnsvepning och en tid för igångsättning på torsdag om inget har hänt innan dess och ett löfte om att de sätter igång mig tidigare om jag känner att jag inte orkar längre. Men läkaren var positiv och trodde att det skulle ha kommit igång innan dess så jag hoppas hon får rätt! Hon sa även att om det skulle behövas igångsättning så skulle det antagligen gå rätt smidigt eftersom tappen var så mogen och jag var så öppen. Så nu känner jag att jag är full av ny positiv energi och kommer att orka ett par dagar till Bra fredag med andra ord!

• RocketQueen

Konstigt att det är så olika, här sätter de alltid igång på 42+0 man får inte gå längre. Man har första kollen på 41+3 vilket jag är på söndag så det var därför jag var på koll idag istället. På torsdag är jag 42+0 och blir igångsatt oavsett vad som händer.

• RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-15 15:12:54 följande:
    Uddabus - har du inte varit in på koll tidigare? Här får man gå i 41+3 och de startar den 14 dagar efter bf.

Ensortsmamma - Grattis till killen .

Rocketqueen - härligt med energi, skickar du lite till mig?!

Bf +6, både jag och sambon ger blanka f*n i fotbollen så jag kan gärna få bebis istället . Har fått för mig att den kommer den 17e, vi får väl se.
    Jag har faktiskt såpass mycket att jag skulle kunna dela med mig lite

Okej, jag trodde att det var delar av slemmisen jag stötte på för några veckor sen men det var det ju inte, den kom ju idag, det gick inte att missförstå... Euuw... Men jag tolkar det som att kroppen fortsätter att jobba sig framåt! Sakta men säkert kanske man kommer hela vägen fram utan igångsättning.
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2012-06-15 20:08:25 följande:
    Hur många har gjort hinnsvepning här inne? O har det hjälpt?

Har sammandragningar med lite typ mensvärk nu... Kommer lite oftare o har fortfarande rosablodiga flytningar efter svepningen vid 12-13 tiden idag...

Tror ni det är på g?
    Jag gjorde ju min första i måndags och har haft mensvärk sen dess. Idag när jag var inne igen hade jag öppnat mig rätt mycket mer och det var inte mycket kvar av tappen, läkaren som gjorde hinnsvepningen idag trodde absolut att det var det jag hade känt när jag har haft mensvärk de här dagarna. Så på henne lät det som att mensvärk var ett mycket bra tecken. Så förhoppningsvis börjar det äntligen hända lite saker och din envisa bebis kanske har tröttnat på att kämpa emot
  • RocketQueen
    MissFörstånd skrev 2012-06-17 08:35:31 följande:
    Jaaa min molvärk bara försvann igårkväll så här blir det ingen bebis på länge. Det konstiga är att nu på bf+8 har jag liksom lite gett upp hoppet om att det faktiskt kommer att komma en bebis. Känns som att graviditeten går baklänges och att kroppen har ångrat sig. Någon mer som gått över som känner/känt så?!

Att jag kände något speciellt för 17e är nog bara att glömma.
    Precis så känner jag. Jag har liksom gett upp litegrann, det blir nog ingen bebis? Bf+11 idag. Senast på torsdag sätter de igång mig för då får jag inte gå längre men jag blev ju erbjuden igångsättning redan vid bf. Så nu känner jag mig lite lurad, här har jag gått och väntat på att kroppen ska får en chans att starta själv helt i onödan när det verkar som att det ändå blir igångsättning. Lite retligt...
  • RocketQueen

Jag är ju på +11 idag och sätts igång på torsdag. Men de har sagt sen bf att om jag känner att jag inte orkar så sätter de igång mig tidigare vilket gör att jag klarar lite längre hela tiden. Just för att jag vet att jag har en utväg antagligen. Nu har jag precis kommit hem efter en väldigt jobbig långpromenad. Fogarna är ju inte direkt på topp längre. Nu ska vi bara hoppas att det gjorde lite nytta också...

• RocketQueen

Blev en liten promenad idag. Nu är foglossningen så hemsk att jag snart sliter ut ungen! Eller nej, men tänk om man hade kunnat göra det...

Nu är jag helt sjukt less. Går och lägger mig tidigare och tidigare varje kväll bara för jag vill att dagen ska vara över så man är en dag närmre torsdag. På torsdag är det igångsättning och jag SKA klara mig tills dess. Även om de har sagt att jag får en akuttid innan dess om jag inte orkar längre så vill jag ge kroppen varje chans att starta sig själv. I fredags var jag öppen 2,5 och tappen var 1 cm så läkaren trodde att det skulle starta innan torsdag men det känns väääldigt avlägset nu. Det känns verkligen som att man går baklänges precis som nån skrev tidigare. För varje dag så minskar chansen att förlossningen startar av sig själv känns det som... Varje morgon vaknar jag och är besviken "Jaha, det hände inget den här natten heller".

Suck...

• RocketQueen

Grattis till alla som fått!

Här har det fortfarande inte hänt nåt, har haft rejält ont i ryggslutet hela dagen, ringde och rådfrågade och vi fick komma in på kontroll. Fortfarande lite kvar av  tappen (som visserligen var helt mjuk och redo) och smärtan var bara meningslösa förvärkar Obestämd Så det enda som hände var en extremt hårdhänt hinnsvepning. Och sen dess har jag blödit. Sjukt less... På torsdag har jag tid för igångsättning men även den läkaren jag träffade idag trodde att det skulle starta själv innan dess. Nu har flera olika läkare + bm sagt det i snart en vecka så jag tror inte på nån av dom längre... Jag räknar med att det blir igångsättning på torsdag är och är sjukt besviken på min kropp som inte startar. Suck, stön och gnäll...

• RocketQueen

Nej jag är fortfarande hemma Men inte länge till nu, imorgon eftermiddag åker vi in till Sös för vräkning!

• RocketQueen

Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när han väl bestämde sig. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite. Berättelse kommer när energin kommer tillbaka

• RocketQueen

Hemma i lugnet igen. Känns helt galet att vi är tre stycken nu.... Men det går åt mycket energi så jag har inte ens öppnat locket på datorn. När jag gjort det så ska jag uppdatera lite mer. Lycka till alla som är kvar!

Svar på tråden Juni-barn