Inlägg från: NinnaBus |Visa alla inlägg
  • NinnaBus

Juni-barn

Cataleya: Håller med... Många fler som diagnostiseras med gluten eller laktos numera...
    Om det beror på allt skit vi får i oss eller om det bara är så att man har bättre kunskap om det numera eller bägge kan man ju undra...
    Min syrra fick diagnosen som barn medans min mamma fick diagnosen för ett par år sedan bara...

• NinnaBus

Hahaha... Då är det inte bara min sambo som är sådär oromantisk och glömsk då....
    Men måste säga att idag överraskade han mig med tulpaner och choklad när jag kom hem från jobbet.
    Är nog första gången han kommit ihåg alla hjärtans dag...
    Tror nog att barnen hade ett finger med i det hela.
    Barnen hade ritat varsin fin teckning till mig också... Gullungar <3

Varit hos bm idag.
    Blodtryck 110/68
    Hb 120
    Blodsocker 5,2
    SF-mått 23 (precis på mittenkurvan)
    Hjärtslag 148
    Och jag hade gått upp 5½kg sen inskrivningen.
    Allt jättebra enligt bm

24v+1 idag... det går frammåt

• NinnaBus

Denna sabla foglossning...

Håller på att fila på min ansökan om graviditetspenning...
    Bara hoppas på att inte smärtan blir ännu värre innan man kan få det... och att ansökan går igenom...
    Hyser väl inga jätteförhoppningar då det sägs vara svårt att få igenom ansökan om graviditetspenning som förskollärare...

Blev sjukskriven med yngsta barnet pga foglossningar och de börjar bli lika illa nu med...
    Har bara inte tid att bli sjukskriven... Måste hinna klart alla utvecklingssamtal och annat först...
    Har bälte som är utskrivet av sjukgymnast... Utan det skulle det nog inte gå alls... Är ju nätt och jämnt att man klarar att bita ihop hela dagen på jobbet med bälte...

• NinnaBus

Öm i magen sedan i morse. Molar nedtill mest... Haft lite sammandragningar idag, men inte så mycket mer än de senaste dagarna. Och inte mer ont under sammandragningarna...
    Funderar på om molvärken kan bero på tillväxtperiod... Haft så i perioder förut med.
    Bebis har varit väldigt aktiv idag, knappt en lugn stund... Hoppas att den tänkt sova i natt...

Känns gott att det är helg nu.

På måndag blir det nytt ultraljud. Ska bli mysigt att få se bebis igen.

• NinnaBus

98 dagar kvar till BF... Jösses vad det går snabbt frammåt...

Inte alls lika öm i magen idag.
    Kanske var stressen och oron dom gjorde det...
    Eller växtvärk...

Saknar största pojken som är på läger sedan igår. Hans första läger...
    Skickade med honom min gamla mobil ifall han ville ringa hem..
    Han ringde hem igår kväll och sa godnatt.
    Kl 8 i morse ringde han för att säga godmorgon. Gullungen <3
    Han hade roligt sa han.
    Så skönt att höra att det går bra...
    Han har inte sovit borta så mycket förut och då har han tyckt att det varit jobbigt, även om det varit hos min syster som vi träffar väldigt ofta...

Sol och blå himmel. Så härligt.
    Tog en tur med yngsta sonen. Var på loppis med bara barnartiklar och hittade i princip inget...
    Godisaffären fick ett besök.
    Och så gjorde vi ett impulsstopp på bowlingen.
    Det finns ju både räcke till banan och ställning för de små att lägga klotet på innan de rullar iväg det.
    Så jag tittade på medan 5½-åringen spelade bowling för första gången.
    Så kul att kunna göra något med honom som inte kräver att jag är fysiskt aktiv...

Lillkillen i magen har tagit det lite lugnare idag. Är väl trött efter att ha hållt igång i stort sett hela dagen igår.

Ni som pratade om hjärtslag... Min lille kille ligger också runt 150 slag eller strax under.
    Båda mina stora killar har också legat ganska högt i hjärtslagen...

Nu ska jag bara njuta av att solen skiner

• NinnaBus
    MissFörstånd skrev 2012-02-26 20:32:32 följande:
    Havsjungfrun - stämmer!

Man ska inte sova på rygg och heller inte på höger sida!!! www.unt.se/uppsala/battre-for-gravid-att-sova...

För mig är det stört omöjligt att somna om jag inte ligger på höger sida...
    Låg på höger sida när jag sov med de två stora också...

• NinnaBus

Skrattar åt min glömska sambo.
    Han undrade om jag också var ledig imorgon, barnen har sportlov.
    Sa ja, jag har tagit semester eftersom vi ska iväg.
    Han såg ut som ett frågetecken.
    Så just nu pågår en gissningslek här hemma...
    Både barnen och sambon har gissat på allt möjligt knasigt...
    Att barnen gör det är väl inte så konstigt, men tycker att sambon borde komma ihåg att vi ska iväg till sjukhuset imorgon på nytt ultraljud.
    Påminde honom för mindre än en vecka sedan, men hans minne har aldrig varit särskilt bra...
    Ska bli spännande och se hur lång tid det tar för honom att komma på det...
    Inte har han kollat almanackan eller kallelsen som sitter på skåpsdörren heller än...
    Hahahaha... Är faktiskt lite roligt det här

• NinnaBus

Varit på tillväxtultraljud idag.
    Allt såg bra ut.
    Denna gång låg bebis stilla så läkaren kunde få en bra koll på hjärtat också.
    Sist for bebisen runt så det var nästan omöjligt att zooma in hjärtat.
    Läkaren mätte tappen också eftersom jag haft en del sammandragningar. 
    Tappen var lång och fin sa han. Helt stängd. Skönt att höra. Då har den inte påverkats i alla fall.
    Bebisen hade vuxit bra. Låg lite under normalt i beräknad vikt. Men inte något som var oroande.
    Nytt ultraljud om ca 4 veckor för att fortsätta ha koll på tillväxten.
    Med min överproduktion på sköldkörteln och mediciner mot det så känns det gott att de har bra koll på bebisen.
    Har varit öm i magen sedan i fredags och bebisen har inte rört sig lika mycket i helgen.
    Men läkaren hittade ingen förklaring till det på ultraljudet. Såg bra ut...
    Antagligen en tillväxtperiod som gör att det ömmar i magen trodde han.

Svar på tråden Juni-barn