Inlägg från: NinnaBus |Visa alla inlägg
  • NinnaBus

Juni-barn

Ryggen har varit något bättre idag skönt nog och inte lika mycket sammandragningar heller. Gott det...

Sambon fick bra besked på jobbet, förlängt en månad. Så nu har han i alla fall jobb till 1:a juni. Skönt med tanke på ekonomin. Kan bli lite problem med att få tag i han bara om förlossningen skulle börja medan han jobbar. Men det löser sig alltid på något sätt. Han har nära hem i alla fall... Men sen tar det ju en timme (minst) till BB och så ska vi göra av barnen någonstans också... Vart beror på när det startar... Har en kompis som lovat hjälpa oss ifall lillsyrran jobbar... Mina föräldrar bor 3½ timme bort så de behöver ju en stund på sig för att komma hit och passa barnen...
    Ska nog ta tag i det där med att packa BB väskan snart också... Har införskaffat det som jag behöver ha med där i så det är ju bara att få tummen ur och packa väskan också...  

Äldsta sonen ska ha barnkalas på lördag. Han har bjudit några kompisar och så ska vi vara i bowlinghallen. Orkade inte ha kalas hemma och slår man ut det på vad det kostar med att hyra annan lokal och fixa fika så gick det nästan på ett ut med bowlingen. Och då fixar de allt där...
    Men det är ju bara en som svarat på om de kan komma eller inte...
    Skrev i inbjudan att vi behövde ha svar senast idag på om de kan komma eller inte. Men när folk inte hör av sig ändå så vet man ju inte om de kommer eller inte... Och jag behöver ringa bowlingen imorgon eller senast på torsdag och tala om hur många barn det blir. Störande... Ja, ja, dagen är ju inte slut än...     

• NinnaBus
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till sonen!!!
    Hoppas att du mår bättre snart.
    Kram  
  • NinnaBus

Har också som mensvärk till och från. Molar nedtill i magen
    Men nederdelen av ryggen är värst.
    Igår kväll hade jag sammandragningar samtidigt som det molade som sjutton nedtill i ryggen + att det kändes i magen.
    Men det blev bättre efter en lång och varm dusch.
    Och det blev full fart på bebis efter också. Rena rama alien-magen.
    Inte så mycket sparkar numera, men det är väl trångt. Rumlar gör den desto mer... Och drar foten eller knät längs magen så man ser en liten bula som far runt. Häftigt!!!     

• NinnaBus

Min pappa är lite rolig...
    Pratade med honom nyss och han frågade hur det var.
    Sa att jag var trött för att jag sovit dåligt inatt.
    Fogarna har gjort ont så jag har bara vridit och vänt på mig halva natten.
    Han blev tyst några sekunder och sa sen:
    -Men du vet att de har fogmassa på byggvaruhandeln.

Han ska då alltid skoja till det...
    Vi har nog samma typ av torra humor han och jag. Måste vara ärftligt tror jag        

• NinnaBus
    Elvis Mamma skrev 2012-04-27 17:32:35 följande:
    Någon som vet vad man kan ta mot magkatarr? Har omeprazol utskrivet sedan tidigare mot magkatarr men de står att man ska rådgöra med läkare före användning under graviditet, någon som vet om man får ta dom eller om de finns något annat?

Min BM sa att man kan ta omeprazol.
    Blev ju fundersam också eftersom det står det där med att rådgöra med läkare, men fick svar från nån annan i tråden att de är ok att ta...
    Så om både BM och andra fått ok på dem så ska de väl vara ok.

• NinnaBus
    RocketQueen skrev 2012-04-27 13:58:07 följande:
    Jag är sjukt frustrerad idag. För en gångs skull så har jag absolut inget inplanerat, energi så det räcker och blir över, men då passar mina fogar på att göra alldeles, alldeles extra ont istället så jag kan verkligen inte röra mig! Jag blir så trött på min kropp som aldrig vill samarbeta... Tips på hur man underhåller sig själv när man inte kan lämna fåtöljen? Försöker in i det längsta att undvika nätshoppingen

Sticka eller virka?
    Har hamnat i ett "stickberoende" nu när det är svårt att röra sig.
    Man blir ju så rastlös av att bara sitta still...  
  • NinnaBus
    RocketQueen skrev 2012-04-27 19:11:43 följande:
    Jag har provat det tidigare, tyvärr har jag en trasig handled som jag nu dessutom lyckats få karpaltunnelsyndrom i så det går verkligen inte :-/

Det blev shopping, massor med shopping... Men oj vad fina saker jag hittade! Bla en urfin kofta som lillen ska få ha lite svalare sommarkvällar på Nellys rea

Aj då...
    Det låter inget bra...
    Hade antagligen det efter 1:a barnet, de trodde att det var nåt sådant i alla fall... Fick gå med handledsstöd med skenor i ett tag där... Men turligt nog gick det över och kom inte tillbaka. Eller... Ena handleden trasslar lite fortfarande om jag grejar för mycket. Men minns hur jobbigt det var...

Shopping är ju alltid kul      
  • NinnaBus

Det blir bara roligare och roligare att klicka in på graviditetskalendern numera
    36 dagar kvar till BF.
    Det går frammåt.     

• NinnaBus

Trött och fogarna värker som sjutton...

Varit iväg en sväng och gått på marknad. Fy sjutton vad folk det var där. Kände för att vända efter en bit, men så var jag tvungen till apoteket och hämta min astmamedicin också. Den fanns inte på det andra apoteket jag var på igår så de fick reservera den på det här. Och då blev det ju att ta sig genom hela marknaden för att komma till apoteket. Bara en person före mig där inne. Men vilken människa till att snacka. Tror hon drog hela sin livshistoria för den stackarn i kassan. Vi satt och väntade en lång stund men fick sedan hjälp av en annan personal. När vi gick stod männskan fortfarande kvar och malde på om ditten och datten för personen i kassan. 

Äldsta sonen har haft kalas idag också. I bowlinghallen. Han hade bjudit 9 kompisar. 4 av dem kom...
    Så det var våra två barn och 4 kompisar på kalaset. Men sonen var nöjd ändå.
    De bowlade en timme och fick sen pannkakor med sylt och glass och varsin läsk.
    Även om de inte blev så många på kalaset så betalade man bara för det antal barn som faktiskt kom.
    Och de ordnade ju med allt till fikat där.
    Sonen fick dessutom en bowlingkägla i present som de skrivit grattis på osv. 
    Helt fantastisk service och till ett mycket bra pris också...

Nu blir det inte många knop... Soffläge med vetepåse på ryggen resten av dagen tror jag... Undviker helst att röra mig mer idag tror jag....  

Svar på tråden Juni-barn