Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

Jag väntar en pojke som har 150 hjärtslag !! Har varit och lyssnat två gånger och det ligger på 150 båda gångerna !!

Äntligen har min sambo fått känna riktiga sparkar ... sååå underbart. Han har varit lite disträ hela graviditeten och inte tagit mig på magen eller ngt men NU !!! Hans händer lever på magen ... =) sååå mysigt.
    Nu börjar man längta på riktigt. Går in i v26 idag Cool

• UnderbaraPojke
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-25 10:58:00 följande:
    Då är vi rätt lika, med hjärtslagen och BF antar jag om du går in i vecka 26 idag?! Det gör jag med Får sparkar mycket högre upp idag, på vänster sidan precis nedanför revbenen
    Har BF 8 juni så enligt FamiljeLiv går jag in v26 idag =)

Min pöjk håller sig i nivå med navlen haha ... men sparkar både framåt och på båda sidor !! Har varit väldigt lugn i typ 2 veckor nu men sista veckan så är det ett himla liv där inne !! Härligt men samtidigt är det lite scary hahaa när man ser hur magen helt plötsligt sticker ut i ena sidan då det kommer en kick !!! Solig
    Jag är glad så länge han håller sig ifrån revbenen
  • UnderbaraPojke
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 11:17:11 följande:
    100 dagar för mig till BF idag :)
    104 dagar för mig !!! Inte klokt vad tiden har gått fort .... Kanske dags att börja njuta av graviditeten ?? =)
  • UnderbaraPojke
    Uddabus skrev 2012-02-29 22:04:43 följande:
    Jag äter en rejäl frukost med juice, fil o flingor osv.. Mycket sött... Sen åker jag till bm o tar stick i fingret efter två timmar... Jag spyr av glykosen... Mår riktigt kasst när jag gjort det tidigare... O då har jag haft citron med mig osv... Men fungerar inte... O det är mitt tredje barn o alla mina prover är bra i övrigt... O dem kan inte tvinga någon att göra belastningen... O hade jag känt att jag var riktigt orolig för grav diabetes så absolut..

MEN.... jag ska vara fastande 6 timmar innan !!! Får dricka max ett halvt glas vatten... Skumt att det kan skilja så.
  • UnderbaraPojke
    RocketQueen skrev 2012-03-03 09:55:54 följande:
    Dancia: Ja just det! Det var du som kom med den fantastiska iden Den där stolen räddade mig igår, såg nog ganska roligt ut när jag satt och diskade jättestora kastruller balanserandes på stolen hahaha

Är det nån annan än jag som svullnar? Jag tycker att jag blir större för varje dag som går! Jag har fått plocka av mig förlovningsringen redan (vigselringen är en storlek större så den klarar sig) och på kvällarna är fingrarna så svullna att det gör ont att böja dom. Och nu tycker jag att jag känner hur hela jag växer åt alla håll fast jag äter som jag ska och vikten är där den ska :-/
    Här är en till som svullnar .... förlovningsringen ´åkte redan vid v15 typ ... har fått riktiga korvfingrar =/
    Fötter och vader är fruktansvärda ... speciellt på natten.
    Nu har ju även min vikt sprungit iväg duktigt ....

Måset jag säga att jag längtar tills detta är över *haha*
    vill få ut bebisen och få tillbaka kontrollen på min kropp.
  • UnderbaraPojke
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 07:27:30 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av linser?

Jag använder linser alltid och har noterat att min syn blivit lite sämre. Dock inget jag trodde hade med graviditeten att göra, men så vart jag hos optikern och där sa hon att det är inte ovanligt att man får lite sämre syn just när man väntar barn. Så jag fick en starkare styrka på linserna "tillfälligt" då efter graviditeten ska detta återgå till det normala.

Vet inte om det var ngt av detta du syftade på ?
  • UnderbaraPojke

Varit hos BM idag ... fått en riktigt koll på allt =)

Gjort glukosbelastningen idag som blev godkänd
    blodtryck var bra
    Blodvärdet sådär så det blir till att fortsätta med järntabletter.¨

Tagit urinprov som inte visade någon äggvita
    Fosterljud 158
    SF mått 30

Allt var kanon !!

v26+2 idag

• UnderbaraPojke
    AgnesGN skrev 2012-03-13 21:42:47 följande:
    Hej tjejer. Jag måste få berätta en nyhet. I onsdags, den 7 mars 2012 föddes mina två tvillingflickor med urakut kejsarsnitt i v. 25 + 3. Vi ligger inne på barn 4 i Umeå och flickorna mår, efter omständigheterna bra. De ligger i kuvös med CPAP. Här kommer vi stanna tills flickorna borde ha kommit, alltså mitten på juni, om allt går vägen vill säga. Elsa, heter storasyster som kom 19.23, hon väger nu 685 g och är 31 cm. Angelica är lillasyster och kom 19.24. Hon väger 735 g och är 34 cm lång. Vi hoppas allt kommer gå bra. Att kärlek kunde vara så stark... Anledningen till att de kom var att värkarbetet startade på onsdagsmorgonen och runt 12 åkte jag in på förlossningen. De försökte med värkhämmande dropp men runt 19 var krystvärkarna här. Eftersom tvilling 2 låg i säte var det snitt som gällde, och jag hade aldrig klarat av att sitta upp för att få bedövning utan att ettan ploppat ut så därför sövdes jag. Värkarbetet startade nog för tvilling etts moderkaka hade börjat lossna. Tur det, för hade den lossnat om jag inte varit på sjukhus så skulle våra hjärtan inte ha överlevt.

Hur är det med er då tjejer? Kramar från mig.

STORT grattis !!!! Önskar er all lycka till och hoppas allt går bra !!
    Känns skrämmande, häftigt och härligt att första bebisarna har tittat ut =) Hoppas dock att det inte blir flera på några veckor nu !! 

Var på Ullared igår =) INGET FOLK!!!!! Vi kunde gå i bredd med våra kundvagnar, gå rakt in på lediga toaletter, först i "kön" på fiket, välja vilket bord vi ville och välja vilken kassa vi ville då vi ändå var först i kön =) Heeeelt underbart !!
    Fick handlat allt till bebisen och för första gången kändes det verkligt. Nu börjar man verkligen att räkna ner =) 

Vägde mig igår !! Tyvärr har jag ju gått upp 15 kilo på 20 veckor och igår hade jag enbart gått upp 3,5 kilo dem senaste 5 veckorna ... känns UNDERBART!!!!! Hoppas att det stannar av lite nu.

Svar på tråden Juni-barn