Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

conda skrev 2012-04-14 10:38:42 följande:
    Åhh vad jag börjar längta efter att köra barnvagn igen =), höjde upp spjälsängen igår (den har stått i vårt sovrum ett år eller så eftersom det inte blivit av att vi plockat undan den efter sonen) och insåg för första gången att snart har vi en liten knodd till som ska ligga där.

Bebisen sparkar mycket, skönt tycker jag. Hinner aldrig vara orolig för att den inte lever men börjar fundera på om sparkarna är "normala". Ibland sparkar den extremt fort, ungefär som om den hade ryckningar i hela kroppen, är det någon annan som känt så? Den lär nog bli bra i kickboxning när den blir äldre om den fortsätter i samma tempo...
    Har också en bebis som sparkar enormt mycket. Känner också flera gånger per dag att det e mer som ryckningar. Nästan som om bebisen har EPanfall eller ngt. Jätteobehangligt. Varar dock inte så länge så jag bryr mig inte så mkt om det.  Ser lite konstigt ut när hela magen bara hoppar/skakar...
  • UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-04-14 11:44:51 följande:
    Jag är bara i vecka 30 så jag väntar ett par veckor till innan jag packar. Men listan är färdig :). Ska även börja skriva förlossningsbrevet snart tänkte jag :).
    Jag har fött 2 gånger i Helsingborg och varit missnöjd med en del saker. Nu när de inte längre har någon egenvårdsavdelning känns det ännu sämre eftersom det då är en väldigt liten chans att pappan kan stanna över. Jag har ett par vänner som fött i Halmstad och är mycket nöjdare så jag tror det är ett bra val att välja Halmstad :). Jag hade absolut valt Halmstad om det inte vore för att det är ännu längre dit, över en timmes bilfärd o h jag vill intr sitta längre tid i bilen än absolut nödvändigt när jag har värkar så det får tyvärr bli Helsingborg igen.
    Var är du ifrån ?
    Jag har 30 minuter till Helsingborg och ca 50 min till Halmstad OM man håller hastigheterna =)
    Har nära vänner som födde i HBG i september och pappan fick åka hem när klockan slog 22:00!! Plus att hon fick dela rum med en annan mamma som BARA suckade och stånkade varje gång min väns bebis skrek. ... hennes var så klart tyst hela tiden !!

Hinner jag så tänker jag absolut ta Halmstad.
  • UnderbaraPojke
    Elvis Mamma skrev 2012-04-14 11:52:34 följande:
    Funderar på detta med att välja BB, har man rätt att åka till ett annat län? Bor i Dalarna å har tio minuter till förlossningen men vet att det alltid är skriverier i tidningarna varje sommar om hur fullbelagt det är på förlossningen här då det är en väldigt stor del turister som också föder här, speciellt i juni, juli, till å med hört om kvinnor som tvingats ligga i korridoren så jag funderar helt enkelt på om man ska välja ett annat landsting om tid finns men har man rätt att göra så är frågan?
    Enligt min barnmorska och andra jag pratat med så om du väljer ett annat landsting så måste ditt landsting betala ganska mycket pengar för att du väljer att föda någon annanstans och att servicen på det "nya" landstinget blir betydligt bättre för er del pga detta. Och vem vill inte ha lite extra service?

Men du har rätt att välja vilket du vill. Bara att ringa när det är dags =)
  • UnderbaraPojke

Jag köpte amningsbh på ullared ... är lite att växa i men är utan bygel och håller upp brösten som en vanligt bh... är jättenöjd. Är underbart sköna !!!

• UnderbaraPojke
    Dancia skrev 2012-04-14 14:19:13 följande:

Jag bor i Skånes fagerhult som tillhör Örkelljunga om du vet var det ligger? Var bor du? Men fy, jag hade blivit tosig om de hade skickat hem min man på det viset. Han ska kunna sitta på en stol bredvid sin fru/tjej och sitt nyfödda barn hur länge han vill även om han inte kan få sovplats. Man får aldrig den stunden åter.
    Jaha, då bor vi inte så himla långt ifrån varandra då =)
    Jag bor i Klippan och i gymnasiet hade vi folk från Ö-ljunga samt skånes fagerhult .. =)
    Världen e bra liten.

• UnderbaraPojke

usch, nu är det min tur att gnälla ...
    Är sååå trött på att vara gravid nu!!!
    Sover som en kratta då mina händer domnar så jag vaknar trots handledsskydd på bägge händerna. Mina vader har börjat krampa nattetid *suck* plus kissandet utöver det. Gråter gör jag nästa varje gång jag går ut sängen pga bäckenet gör sååååå fruktansvärt ont.

Till råga på allt har ekonomin kraschat för oss heeeeelt för två månader sedan då en oförutsett "räkning" kom och länsade heeela bufferten. Har ett helvete att komma ifatt.... hur kul e detta och gå minus varje månad när man gått bra plus tidigare?
    PLUS att barnvagnen inte är slutbetalad och inte heller babyskyddet =( All glädje för första barnet har tyvärr försvunnit ... Har renoverat färdigt vårt sovrum men kan inte färdigställa / flytta in då det krävs saker som persienner osv för att vi ska kunna sova där. Detta gör att barnrummet inte blir klart..... BLÄÄÄÄÄ

Idag har jag dock suttit i solen mestadels av tiden samt tvättat första omgången bebiskläder i hopp om att få lite glädje tillbaka .... Inte kul alls att känna sig deprimerad när det BARA är 6,5 vecka kvar .... Nu borde man hoppa av glädje.

Förlåt för mitt gnäll, men det e skönt att få skriva av sig ibland ....             

• UnderbaraPojke

minsann ... bara 49 dagar kvar !! =)

Inatt har jag varit vaken/uppe 9 ggr mellan midnatt och 6 i morse ...
    Ont i ljumskarna, bäckenet och händerna är stora som hus. PLUS kissinödig =)
    Efter kl 7 sov jag i alla fall non stop till 09:47 för att vara exakt ... det var skönt iaf. Låg i morse och tänkte att det e bara 49 nätter till .... suck*

• UnderbaraPojke
    emma78 skrev 2012-04-20 09:57:39 följande:
    Men allvarligt! Man måste ju kunna ta en "paus" ex i augusti och ta ut sin inarbetade semester istället för föräldrapenning???!!!Så länge man gör det innan barnet fyller ett år så det inte påverkar sgi:n! Så har jag tänkt mig att göra iaf....om inte annat så måste ju min man kunna vara pappaledig och jag ta ut semester! Men om han jobbar så måste jag väll ändå kunna ta ut min semester?

V33 idag:))) tänk att det bara är 7 veckor kvar!!!!Tiden har ju gått galet fort!! Åker till Ullared nästa helg för att inhandla det sista....undra bara hur jag ska klara av att gå där nere....känns som att bebisen ska trilla ut så fort jag reser mig upp.....Fick inte igenom min grav.peng  fullt,med motivering att jag i mitt restaurangjobb även gör ett administrativt jobb 1 timme i veckan!!!När jag frågade vad jag skulle göra de andra 9 timmarna( 1/4 av min tjänst är 10 timmar) fick jag till svar att det visste hon inte! Men min läkare sjukskrev mig på heltid ist och det gick igenom pust! Så sedan en vecka tillbaka sitter jag här i soffan och glor på tv.....Skönt att vara hemma iaf...de sista veckorna på jobbet  var riktigt tuffa!!Ska till Bm på tisd.Ska då be om ett tul .....jag ligger ju en bra bit över kurvan med sf på 31 i v 28.....har inte lust att gå tiden ut för att föda fram en 5 kilos....Sonen är född i v 37 och vägde 4015,och min syster är född i v 36 4700g så man har ju anlagen till stora barn! För visst kan be om ett tul för att kolla "stora" barn?
    Jag låg på sf 30 i v27 och sf 32 i v31 och nu hade jag sf 34 i v33 ...
    Hon sa dock att jag nog inte kommer hamna över 4 kg på bebisen iaf ...  
    Var iaf inget snack om ngt TUL. Hon frågade hur mkt jag vägde när jag föddes då det brukar bli runt samma för min bebis och jag vägde 3800g 
  • UnderbaraPojke

Var precis inne och läste dem första sidorna i detta forum ... ganska kul att läsa om allas plus och vilka krämpor vi hade då =) lite skillnad till nu ....
    Kul att läsa när alla skriver tjohooo v 6 idag typ =) hihi ... Känns som den tiden e förbi. 

Svar på tråden Juni-barn