Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

Dancia skrev 2012-03-15 11:28:37 följande:
    Underbarapojke, vad härligt! Lyxigt med så lite folk :). Jag ska dit om en vecka och hoppas också att det är lite folk bara. Men det är precis efter barnbidraget så det lär ju vara en hel del folk tror jag.
    Köpte du någon amningskudde? Undrar nämnligen vad det finns för färger och pris på dessa :). Såg du om det fanns spjälsängsskydd och skötbädd i starka färger eller var det bara vitt och neutrala färger?

Nej jag får min väninnas amningskudde som min mamma köpte till henne haha ... men dem fanns på ullared, tror dem kostade 149 :- om jag inte har fel för mig. färgerna minns jag tyvärr inte. spjälsängsskydd har jag för mig bara fanns i neutrala färger tyvärr. Skötbädd fanns i svart med mönster, svart och vit randig, och vanliga "beiga" färger. Jag köpte en beige med mönster på, jättefin men ganska neutral.
    Så tyvärr var det mesta väldigt neutralt.

• UnderbaraPojke
    gammelmamma skrev 2012-03-15 21:17:19 följande:
    Någon som råkat ut för att de utvecklat antikroppar om ni är rh negativa? Vad innebär det i så fall?

Jag är RH negativ men har inte utvecklat antikroppar. MEN det innebär att jag kan stöta bort barnet med mina antikroppar. Jag går på stadiga kontroller för att se så jag inte utvecklar. Efter förlossningen kommer jag få en spruta i häcken för enl. min barnmorska kommer jag utveckla antikroppar direkt vid graviditeten av andra barnet, detta är mitt första. 

Oftast händer det inget med första barnet, men efterkommande barn är det lättare att utveckla. 

Hoppas du fick lite svar =)    

• UnderbaraPojke

Jag har fått restriktioner om att jag måste ta järntabletter Niferex ... MEN det går inte för min mage kollapsar direkt ... kan inte gå på toa på typ en vecka och mår pyton.

Är blutsaft bättre för magen och ger den lika mkt järntillskott ? 

• UnderbaraPojke

v29 nu .... Känns som det går undan nu =)

Fick färdigt vårt sovrum igår, nytapetserat, nylagt golv osv .... Fick ställa barnsängen på plats ... NU är det verkligt !!

• UnderbaraPojke

Ser att det är några stycken som skriver om "mens"värk eller molvärk ....
    vad beror detta på ? är det ngt man ska vara observant på ?

Har en supervild pojke i magen och har haft det i några dagar .... han sparkar och snurrar och har boxningsmatch i magen så det gör riktigt ont .... Det är skönt att känna han men eftersom det gör ganska ont när han får in riktiga smällar är det skönt att när han slappnar av och faktiskt sover haha

Men snart orkar jag inte vänta längre .... vill ha bebis NU      

• UnderbaraPojke

Ni som har mycket SD, gör dem ont för er ? Och hur länge håller dem i sig ??

Jag har lyckats vara utan SD hela graviditeten ... mer eller mindre. Haft kanske en per vecka max !! 
    Men i två dagar nu har jag fått "kramp" runt naveln, hela magen konstant spänd, och minsta lilla jag använder magmusklerna krampar hela magen. Kan inte säga att det gör ont men det maler ganska rejält ....

Är detta något man ska uppmärksamma eller är det fullt normalt ?        

• UnderbaraPojke

Nu behöver jag lite stöd =/

Har sedan dag 1 typ varit jättenoga med vad jag får äta och inte äta som gravid... All påläggskorv har jag fryst i 3 dagar innan vi äter den osv ....
    MEN i morse frågade min sambo mig om jag ätit utav "hans" påläggskorv ... Ja sa jag det har jag. MEN sa han, den har ju inte varit fryst !!!!

Jag har i två eller tre dagar ätit Scans kokt medwurst från svenska gårdar på mackorna både till frukost och lunch dvs 8 skivor per dag.

Har inte kunnat sova sedan 6 i morse bara för detta .... Behövs det större mängder än detta för att bli smittad eller bör man kolla upp det ???

• UnderbaraPojke

Tjohoooo v 30 idag !!!!!
    Nu jäklar ska det gå undan tycker jag ....

och jag som mått ganska kanon hela graviditeten säger bara: VÄLKOMMEN FOGLOSSNING !!!!!!! 

Trodde jag skulle slippa men nu går man här med bälte runt höfterna och ser ut som en glad och pigg 90-åring =)

• UnderbaraPojke

Trångt är bara förnamnet =/ *pust*
    Tycker man är livrädd för att "klämma" bebisen nu om man sitter konstigt eller ligger konstigt ... och som sagt måste byta ställningar då han sparkar och bökar runder så det gör riktigt ont...

Är det bara jag som är fruktansvärt nervös över att något ska hända?
    Har "bekanta" som fick missfall v38 =/ jag är riktigt livrädd och stressad över detta.

Svar på tråden Juni-barn