Inlägg från: UnderbaraPojke |Visa alla inlägg
  • UnderbaraPojke

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-20 11:07:59 följande:

Både jag och min man vägde mellan 3600-3800g när vi föddes men vår son vägde 4270g...hoppas denna lilla plutt inte blir lika stor!

Haha jag hoppas min BM har rätt =) 
    PIO skrev 2012-04-20 11:21:07 följande:
    Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas
    Håller verkligen båda tummarna för att bebisen stannar iaf någon dag till ... =) Håll oss informerade =)
    Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?
    Jag har tvättat alla kläder iaf ... spjälsängen e på plats. Ska bara bäddas. Allt är inhandlat inkl. lite blöjor. Har köpt både Libero och Pampers så får man prova sig fram innan man köper mer. Förlossningsbrevet är klart, ska bara skrivas ut.
    Har bestämt mig för att om två veckor ska jag börja packa BB väskan ... är då i v 35/36. Har dock INGEN aning om vad jag ska packa men det får man väl googla sig till senare ... Dextro iaf =) och coca cola. 

• UnderbaraPojke

Hur tänker ni ang. nappflaskor ?
    Kör ni plast eller glas ?

Tänker mkt på alla skriverier ang. plastflaskorna !! Har ju såklart köpt plastflaska från apoteket som enl. dem är den säkraste. Efter jag köpt denna började skriverierna.

• UnderbaraPojke

Usch nu har jag haft ytterligare en natt där jag inte fått en blund.... Har tårar i ögonen heeela tiden så trött jag e. Sitter på jobb och försöker få tiden att gå tills jag slutar .. Bara 3,5timme kvaar =)

Någon har några tips på hur man bäst sover ??

Mitt problem är mina händer (karpaltunnelsyndrom) men som tyvärr inte går att göra ngt åt. Har handledsskydd men som ej hjälper längre...
    Sen är det höfterna som ger sig ... precis som om dem somnar ? Har kudde under magen och mellan knäna ...
    Jättejobbigt att andas, vaknar nästan i panik för jag inte får luft. Halvsitter jag får jag megaont i bäckenet och "ovanpå" magen ... mellan magen och brösten typ...

Jag känner bara panik över dem kommande 6 veckorna !!

Är ytterst tacksam för ideer hur ni gör !!

v34 idag iaf =) tjohoo

• UnderbaraPojke
    Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:
    Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder.

Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista".

Oskar
    Vilhelm

Isabelle
    Livia/Olivia
    Ellen/Ella
    Sara

Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.
    Vi väntar en lite pojke som till 99 % kommer heta Sam =)
  • UnderbaraPojke
    RocketQueen skrev 2012-04-21 12:33:57 följande:
    Man kan operera karpaltunnelsyndrom, då lossar dom liksom runt nerven så att händerna slutar domna bort och göra ont. Men antagligen är det inte lönt att göra nåt nu eftersom det oftast försvinner efter graviditeten. Jag har också problem men mitt är värst på dagarna.

Jag har en sån här när jag sover www.jollyroom.se/produkter/mamma/gravid/ovrig... Tror inte att jag hade överlevt utan den. Men när det är som värst och jag inte sovit på för lång tid så äter jag faktiskt sömntabletter. Men då är det när jag har fått max 2-3 timmar per natt i över en vecka.
    Hela min släkt på mammas sida är opererad för detta så det ligger i släkten tyvärr =/ Var snack om operation för det innan men sedan lugnade det sig med alla övningar jag gjorde samt med handledsskydden. Nu hjälper inget längre men som sagt inte lönt att operera nu. Vi ska vänta tills efterförlossningen för att se om det släpper.
    Mitt håller i dagarna igenom men på nätterna värst. Nu har det gått så långt att jag inte kan köra bil knappt för jag kan inte greppa ratten, samt skriva med penna är omöjligt. *suck*

Har bestämt mig för att INTE ta någon powernap fast jag behöver, med förhoppning om att ikväll är jag såååå trött att jag sover natten igenom =)
  • UnderbaraPojke

Hur vet jag om det är fostervatten eller bara vattniga flytningar som riktigt sipprar till emellanåt i samband med en sd??

• UnderbaraPojke

V 35 (34+0) idag !! 41 dagar kvar ..... och jobbar sista dagen idag !! YEAH !!!

Ang. hur det ska bäddas i vagn har jag gallerfilt samt täcke sen får man se dag för dag såklart. Kan ju klä på efter väder också !!

Ni som har fått TUL, på vilka grunder har ni fått det ?

• UnderbaraPojke

Barnmorskan idag igen ... var där ifredags men hade för högt blodtryck så jag fick komma på återbesök idag. Fortfarande lika högt... fick en ny tid på torsdag för att se om det gått ner ngt då.
    Har 140/90

Är detta ngt jag ska vara orolig för? Visar inget på urinen ... 

• UnderbaraPojke

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?      

Svar på tråden Juni-barn