Juni-barn
I 17:e veckan och har gått upp 3 kg.
I 17:e veckan och har gått upp 3 kg.
Usch, jag ska börja ta järntabletter nästa vecka. Det låter inte kul att ni mår så dåligt i magen, inget att se fram emot med andra ord.....:(
Vad är blutsaft och vart köper jag det?
Jag älskar att vara gravid! Häftigt att magen bara blir större och större och att man faktiskt börjar inse att det är något i magen. Känner mej mer tillfreds med min kropp nu än i vanliga fall och har ofta tighta tröjor för att framhäva magen, det hade jag inte förrut =) Illamåendet och tröttheten är något som tillhör så det är lätt att komma över =)
Vi har antingen en Alice eller Ivar i magen :)
Egentligen ligger Elsa som klar etta på min lista, tyvärr ligger den namnet betydligt mycket längre ner på sambons. Men jag är nöjd med en Alice också.
Vi var ju på ultraljud i v. 12 och såg att allt såg bra ut. Den 2 feb ska vi dit igen och då vill vi gärna veta könet. Jag tror att det är en liten tjej. Var i stan idag och då tittade vi på bebiskläder och jag inser att jag vill veta könet så jag kan köpa lite kläder innan. Vill inte bara ha neutrala färger :)
Ha en trevlig lördagkväll!!
Jag gjorde min glykosbelastning utifrån mitt BMI, har inga andra problem med mitt blodsocker och har ingen diabetes i familjen.
Min BM sa att man hade högre risk för grav.diabetes om man var överviktig. Så vi utgick ifrån BMI. Så det verkar ju som att det är lite olika i de olika kommunerna.
Har sett att många skriver att ni har foglossning, hur känns det? Jag har haft så ont idag nere på höger sidan, strax ovanför höften, kan det va foglossning eller är det bara livmodern som växer?
Är jättenervös! Vi har lagt ett bud på ett hus och under 24 timmar har ingen annan budat! Detta kan inte vara bra för kroppen att behöva stå ut så länge och bara gå och vänta ;) Jag försöker hålla mina förhoppningar nere men för varje timma som går så känns det ju som en timme nämre till att huset blir vårt.
Gammelmamma: ja, din signatur syns =)