Inlägg från: MarieG81 |Visa alla inlägg
  • MarieG81

Juni-barn

Jag har också funderat över att det kan gå en tid utan att barnet rör sig. Min barnmorska sa att den kan röra sig utan att vi känner det, för då ligger barnet mot ryggen.

Min lilla tjej har levt rövaren i två dagar, det har varit kraftigare och mer än tidigare, så härligt :)

• MarieG81

Idag har jag shoppat en del bebiskläder :) Vi har svårt att få vårt hus sålt o det gör mej superstressad eftersom vi redan har köpt ett nytt. Så för att göra mej lite gladare så köpte jag lite fina kläder :)

Idag såg jag en dokumentär på svt om olika familjer som hade fått barn under 2010 o det var en hel del små bebisar med. Jag satt o grät o längtade jättemycket efter min egen bebis! Min sambo gav mej en kram o sa att det är ju bara ca 80 dagar kvar. Just nu känns 80 dagar jättemycket!!! Längtar så efter att få hålla bebisen i min famn :)

Glad påsk till er alla!

• MarieG81
    Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
    Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?

Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.

Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :) 

Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?

Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.        

Jag jobbar också på förskola med 3-6-åringar. Jag har slutat göra vissa saker, tex knyta skor. Det får mina kollegor göra. Jag försöker att inte sitta på golvet utan vi har små rullstolar istället som jag använder, så mycket bättre och smidigare. Min plan är att jag ska jobba tills en vecka innan men att sista månaden bara jobba 4 dagars vecka. Då kommer jag plocka semesterdagar, vill inte plocka föräldradagarna för dom går ju före semesterdagarna sen när man börjar jobba igen. Sen är det ju en del klämdagar och nationaldagen innan, så jag har räknat att jag har 40 dagar kvar att jobba. Jag vill inte sitta hemma för länge hemma och bara vänta, så länge jag mår bra så vill jag hålla igång. Vi får väl se hur det går :)
  • MarieG81

Är nu i v. 32+1 och diskussion om namn har kommit upp igen. Vi har haft Alice som förslag lääääänge men nu börjar sambon tröttna lite på det och försöker hitta på nya namn. Vi är inte helt överens om namn men nu har han faktiskt hittat två namn jag kan tänka mej :) Filippa eller Ellie. Så nu har vi lite namn att välja mellan när bebisen kommer och så får vi se vem det är som kommer ut :)

Nästa vecka ska vi på studiebesök på BB, det ska bli spännande :)

Ha en trevlig helg!    

• MarieG81

Grattis Pepita!

Här ska det firas ikväll!! Vi har efter mycket om och men lyckats sälja vårt hus på östra Öland för att flytta till Färjestaden. Papprerna skrivs på onsdag kväll, hoppas dom inte hinner ändra sig ;) Vi får tillgång till nya huset den 1 juni, så vi började känna smått panik över att behöva stå med två hus. Nu kan jag lugna ner mej och planera i lugn och ro för att barnet ska komma. Har köpt allt men inte satt ihop en enda grej eller tvättat kläder. Nu vet jag vart vi ska bo så nu kan jag planera utifrån det....såååå skönt!!

För övrigt börjar jag också tröttna lite på att vara gravid...är i v.33+4. Magen sitter så högt upp som den bara kan så att det är svårt både att sitta och ligga, halsbrännan är också ett stort problem. Börjar tycka det är jobbigt på jobbet, som tur är har jag jobbat min sista fulla vecka. Veckorna får gärna rulla på snabbt nu, för nu längtar jag rejält efter min lilla beboss :)   

• MarieG81

Igår var möhippan som jag har anordnat för min bästa kompis. Allt gick jättebra o hon var supernöjd! Skönt att den är över för nu kan jag fokusera på flytten som äger rum 1 juni. Känns skönt att flytta innan bebisen kommer (förhoppningsvis). Så nu är det mycket packning, försöker att ta det lugnt också men det är inte så lätt när det är så mycket att göra.

Imorgon är jag ledig, det känns jätteskönt! Ett nytt besök hos barnmorskan på tisdag....sen är det snart helg igen :)

Svar på tråden Juni-barn