Pepita skrev 2012-04-15 19:07:52 följande:
Ni som varit till ullared och köpt saker till bebisen och till er själva. Vad har ni köpt? och minns ni vad saker och ting kostade?
Svärföräldrarna ska dit och vi ska lägga in en beställning. Men vet inte riktigt vad som kan vara bra att beställa.
Nu börjar det dra ihop sig för oss alla. snart börjar de första bebisarna titta ut :)
Hur många av er jobbar fortfarande? jag tycker det börjar bli tungt nu. Hur känner ni? När ska ni gå? Och hur gör ni då? sjukskrivning/ föräldradagar/semester?
Jag jobbar på förskola och många av arbetsuppgifterna innebär lyft och sitta på golvet. Inte så enkelt att ta sig upp längre..hehe.
Jag jobbar också på förskola med 3-6-åringar. Jag har slutat göra vissa saker, tex knyta skor. Det får mina kollegor göra. Jag försöker att inte sitta på golvet utan vi har små rullstolar istället som jag använder, så mycket bättre och smidigare. Min plan är att jag ska jobba tills en vecka innan men att sista månaden bara jobba 4 dagars vecka. Då kommer jag plocka semesterdagar, vill inte plocka föräldradagarna för dom går ju före semesterdagarna sen när man börjar jobba igen. Sen är det ju en del klämdagar och nationaldagen innan, så jag har räknat att jag har 40 dagar kvar att jobba. Jag vill inte sitta hemma för länge hemma och bara vänta, så länge jag mår bra så vill jag hålla igång. Vi får väl se hur det går :)