Inlägg från: MarieG81 |Visa alla inlägg
  • MarieG81

Juni-barn

Tack snälla ni! Känns mycket bättre idag o sambon tänkte nog till lite under kvällen igår och bad om ursäkt.

• MarieG81

Vi väntar en liten tjej som nog blir en Alice. Innan vi visste att det var en tjej diskuterade vi olika killnamn, kom bara överens om Ivar. Olle är ett namn som jag verkligen tycker om men även om vi senare får en pojk blir det nog ingen Olle, sambon tycker inte om namnet.

• MarieG81
    Uddabus skrev 2012-02-22 15:39:04 följande:
    Jonatan för det heter mun yngsta... :) i han var 2 månader innan han fick sitt namn... :)

Namn som kommit från denna familjen är Emil, Måns o Joakim från barnen
    Max, Pontus, Amadeus från sambon där jag gillar Max eller Amadeus mest..

Amadeus är ju så fint tycker jag

Jag gillar Max. Jobbar på förskola och hade för några år sedan en lite urcharmig kille som hette Max, så det namnet har en positiv klang för mej =)
  • MarieG81

Ja, vad mysigt med en bebis! Blir spännande att se vilka namn den lilla prinsessan får :)

• MarieG81

Vad tråkigt med så många som har hemska svärmödrar :( Jag har världens bästa svärmor som ställer upp i alla lägen. Hon ringde precis för att kolla hur jag mådde (ligger hemma i influensan), vi pratade nästan en timme. Min mamma är likadan så vi har tur i vår familj.

• MarieG81

Det erbjudandet ska jag också nappa på! Men såg också att det börjar gälla imon. Ska ha min feberfria dag hemma imon så jag måste nog helt enkelt åka in till Kalmar kl 10 imon så att det verkligen finns =)

Tack för tipset! 

• MarieG81
    Zvartaliljan skrev 2012-02-23 17:34:17 följande:

Du får gärna kolla om det finns så du tror det räcker till oss också om vi är där på lördag, vill inte köra 10 mil i onödan :-/

Man kan kolla på nätet hur många som finns kvar. Jag kollade nyss och då var det många kvar. Men självklart kan jag kolla när jag är där imon =)
  • MarieG81

Yes! Jag lyckades köpa mej en spjälsäng idag =) Men jag kan säga att dom gick åt väldigt snabbt. Jag var nr 2 att ta en och de rök snabbt bakom mej. Såg roligt ut när vi var tre gravida kvinnor som gående mot kassorna med samma sak på vagnen haha! Tack för tipset Dancia! 

• MarieG81

Hur gulligt var det inte med en liten prinsessa Estelle? Jag är jätteglad att hon inte valde Alice, det är ju vårt förstaval och hade inte varit så roligt om hon hade fått heta det först....vilket i-landsproblem ;)

• MarieG81
    PIO skrev 2012-02-24 12:00:06 följande:
    Estelle va ju jätte fint!!!!! Passar det till Oliwer?? Hihi

Det passar ju riktigt bra ihop =)
Svar på tråden Juni-barn