Inlägg från: LillaGrynet |Visa alla inlägg
  • LillaGrynet

Juni-barn

Nu var det dags för 2 nätters jobb IGEN!! Detta enda jag tänker på är att timmarna ska gå fort så jag får åka hem o sova! Men 12 timmar går väldigt väldigt sakta Hade möte på jobbet idag i när jag fick tillfälle och prata med chefen utan andra öron i närheten så berättade jag att jag var gravid o att jag verkligen kämpar på jobbet för att orka med passen.. Kände att hon behövde veta det eftersom jag fått en läkartid nästa vecka för att jag känner mig skjutfärdig och aldrig hinner återhämta mig o få vila upp mig.. Ont i hela kroppen:( Är det någon här som känner till något om det provet man tar på MvC på sköldkörteln?! Tso? Eller vad det heter? Tydligen har jag för höga värden, någon som vet vad det innebär? Måste ta nya prover med 14 dagars mellanrum..

• LillaGrynet

Missförstånd: Jag hoppas att du har fel;) Usch, känner mig riktigt orolig över det här.. Ska som sagt gå var 14:e dag å ta prover.. Min BM sa att hon bara stött på något enstaka fall innan, som har höga värden. Däremot låga värden var vanligare.. Hoppas det går tillbaka.. Vilket det isåfall brukar ha gjort runt v.15.... Oavsett vilket så är det ju inte bra när sköldkörteln är i obalans åt något håll

• LillaGrynet

FiA87: Jag har också dåliga värden för höga.. Men det var ingen fara än så länge sa min BM.. Men jag får gå o ta tester varannan vecka:(

• LillaGrynet

Va många ni är som ska göra KUB.. Börjar bli orolig att det inte är någon bebbe i min mage:-/ Har dock ömma bröst, ont i ryggen å illamående.. Sen från ingenstans så har jag börjat SPY utan förvarning.. Kommer bara på studs å jag måste springa till Toaletten.. Eller så får jag ibland uppstötningar som kommer å vänder i munnen å ner igen .. Känns sådär fräscht:( men att det kommer nu i v14 å oftast så fort jag äter eller åker bil:( Jobbigt är det.. Har varit sjukskriven 2 v nu å ska börja jobba igen känns inget vidare.. ff inte bättre:( har ni alla berättat för familj å vänner att ni ska ha barn? Jag har inte gjort det än.. Vågar inte.. Rädd för allas reaktioner :/ Min chef vet dock å sen vet jag inte om hon berättat på jobbet.. Ska till BM idag kl.8 ska bli kul;) Hade dock velat få ett ultraljud:-P men d kommer dröja.. Dem gör det senare nu än innan v.18-20 å innan gjorde dem 16-20... Ha en bra dag!

• LillaGrynet

Josenoah: Hade jag varit som du så hade kg ringt till Barnmorskan.. Vet att en kompis till mig fick näringsbrist när hon var sjuk å det är inte bra:( Så kolla upp det för säkerhetsskull är mitt råd

• LillaGrynet

Sweetlife: Hur går det för dig annars? Har sambon lugnat ner sig? Tråkigt med illamående å hoppas det snart går över!

• LillaGrynet

Sweet life: Att ge honom tid är nog det enda och göra.. Kanske är det så att han behöver tid och bearbeta detta å låta det smälta.. Män är ju speciella ibland men förstår att det måste vara oerhört jobbigt för dig att ha en så växlande sambo.. Så hoppas han tar sitt förnuft till fånga och finns där för dig och bebisen.. Om inte så kommer du fixa det ändå är jag helt övertygad om Men gulligt av honom med maten.. Ett bevis på att han bryr sig absolut:)

• LillaGrynet

Har en son:) Född v40+8. 4200 gram,54cm o det tog 16 timmar(igångsatt) . Super nöjd med min förlossning så hoppas nästa går lika bra:)

Svar på tråden Juni-barn