Juni-barn
Missförstånd: BF+8;) 41+1 haha blev fel då jag tänkte på att jag blev igångsatt en vecka över tiden o att han sen föddes 17 min över midnatt
Missförstånd: BF+8;) 41+1 haha blev fel då jag tänkte på att jag blev igångsatt en vecka över tiden o att han sen föddes 17 min över midnatt
Enligt min BM har dem ändrat direktiven.. Innan gick man mellan v.16-20 men nu har dem kommit fram till att det inte behövs därav har dem ändrat att man går efter RUL.. Om inte det är något som tillstöter under ens graviditet för då går man oftare av olika anledningar.. så förklarade hon för mig:)
Hej tjejer! PANIK! Nu när jag gick på toa så kom det blod o jag har haft lite molande värk i nedre delen av magen några dgr..
Har trott att det är växtvärk.. Men nu vet jag inte.. Blödningen var inte jätte stor men lite klumpar( ursäkta äckelvarning).. Nån som haft nått liknande? Jag är i v.15(14+3)...
Nu har jag varit på gynmottagningen:) Brukar vara lite svårt å få komma dit o ofta tycker dem man ska avvakta.. Så jag "överdrev" lite med blödningarna.. Lärde mig det från förra graviditeten att spä på lite för att dem ska ta en på allvar;) Han/hon sprattlade så fint å hjärtat ticka på som det skulle Antagligen kommer blödningen från moderkakan..:-P Känns skönt å veta för nu kan jag vara lugn till RUL.. Gjorde både VUL o UL
Hon hade svårt att mäta men v13+4 -13+6.. Så v.14 snart v.15:) Lycklig!! Känns så mkt lättare nu när man vet att det verkligen är ett litet liv där inne.. Sambon fällde en tår:)
Hej alla! Min telefon bara dog förra veckan så har inte kunnat gå ut här o läsa förrän nu.. Jösses va mycket ni har skrivit:-O Jag var hos läkarn i tors förra veckan o blev sjukskriven på 50% i 3 veckor pga blödningar, illamående, trötthet och att jag inte fixar dem långa 12 timmars passen vi har o framförallt inte nattpassen då jag får kämpa för att hålla mig vaken. Vilket inte alltid går så förra v somna jag till på jobbet Men så fick jag såna skuldkänslor för att min chef påpeka att jag varit borta mkt o det gör att personen jag arbetar hos känner sig otrygg för att det kommer så många olika vikarier.. Så jag tänkte bara för det kämpat på och jobbat min heltid i skippa sjukskrivningen.. Men fundera under helgen o det känns inte som mitt problem med olika personal utan upp till min chef.. Min hälsa måste ju gå före.. För visst sjukskriver inte en läkare om det inte finns skäl till det?! Usch känner mig som värsta boven som ska vara sjukskriven:(
Vad är det för länk till bildtråden? Går det inte lägga upp den här i början på headern?!
Vart köper man en angelsound/doppler?:)
Usch! Längtar tills jag slutar jobba.. Vissa på arbetsplatsen har så taskig attityd.. Hälsar knappt:( Känns som dem tittar snett på mig för att jag är sjukskriven.. Har dock inte berättat att jag är gravid för alla personligen då vi är 14st som jobbar utan vore skönt om det sprider sig av sig själv.. Jobbigt o berätta för alla. Jag som är konstig kanske;) Har inte berättat för min familj ens.. Då jag vet det kommer bli massa "tjat".. Orkar inte försvara mig å få massa skit emot mig. Lever inte med min sons pappa utan har träffat en ny.. Han är idag 5 år o vi gick isär när pojken var 1 år o vi har efter det försökt hitta tillbaka till varandra ett antal ggr.. Men i våras/sommras bestämde vi oss en gång för alla att det kommer inte funka. Jag träffade då ganska fort min nuvarande kille o blev gravid efter bara ett par månader men vi tycker det känns rätt o vi båda vill ha denna bebis Nu till problemet att även min son blev jag gravid med väldigt snabbt efter jag träffat hans pappa o därav kommer min familj framförallt komma med sina åsikter.. Vilket gör att jag inte vågar vill berätta nåt:( Har alla ni berättat för nära å kära?! Kan ju inte dölja det längre känns det som o vi ska fira jul med min familj...
jjohansson: Styrkekramar till dig!!