Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Sweet life skrev 2012-01-18 11:55:53 följande:
    I övrigt är huvudvärk en väldigt vanlig åkomma hos gravida kvinnor pga. den ökade blodmängden i kroppen. Så det kan ju vara det din huvudvärk beror på och behöver inte vara medicinen. Kan även vara så i mitt fall, men man vill ju gärna ha en förklaring...
    Tyvärr säger endokrinologen att det nog är pga medicinen i mitt fall men annars så stämmer det med blodmängden som du skriver.
    Sweet life skrev 2012-01-18 11:53:35 följande:
    Jag vill bara ha en förklaring till mitt konstanta illamående, min förlamande trötthet och huvudvärken från helvetet som inte går över med värktabletter. Läkaren min BM konsulterade sa att om det är sköldkörteln kommer det bli bättre med medicin eftersom det är graviditetsrelaterat. Att man får problem med den under en graviditet betyder inte att man måste leva med det hela livet. Jag förstår att du har det jobbigt och det var absolut inte meningen att trampa på några tår...
    Du kan se symtom på www.hypotyeros.se om du skulle ha haft det i "vanliga fall" alltså Ogravid . Det är pga huvudvärken jag fått citodon för Alvedon är som att inte ta någonting. Men jag vågar inte ta citodon iaf...

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-01-18 12:08:59 följande:
    Uch, jag förstår verkligen att det är jobbigt!
    Citodon har jag faktiskt provat, även det utan effekt. Just nu känns det som att hjärtat mitt sitter i huvudet, så bultar det.... Och inte blir det lättare för att man har tentor och omtentor hängande över sig....
    Känner igen den huvudvärken, det är där när jag vaknar och förstör hela dagen. Mitt jobb kräver också 110% uppmärksamhet så jag kan verkligen inte ha ont i huvudet, men nu är det så. Ska jobba torsdag,fredag och söndag så då måste den hålla sig borta!
  • MissFörstånd
    RocketQueen skrev 2012-01-18 12:24:41 följande:
    All shopping gick på runt 3000, räknade lite för skojs skull vad det hade kostat om vi hade handlat på ex babyland istället och då hade det blivit det dubbla.

Och dregglisarna kostade 15:- styck Fanns fler sorter till andra priser men jag tyckte dom här var finast, svarta med stjärnor på
    Perfekt! Tyvärr har vi lite drygt 55 mil dit kanske så jag vet inte om det är värt tiden för oss , men annars är det ju perfekt!
  • MissFörstånd
    Sweet life skrev 2012-01-18 12:38:16 följande:
    Nu är jag så lycklig att jag gråter och huvudvärken försvann för en stund från medvetandet.. Låg med datorn i knät och kanten mot magen och helt plötsligt tjonga det till så att magen trycktes mot datorn ännu mer. Två gånger på samma ställe! Det måste ju vara bebis!

Första rörelserna..

Kuuuuuuuuuul
  • MissFörstånd

Lillalyckan - oj ja det var ju också några mil! . Tror inte mina fogar skulle orka dock, sambon får skjutsa mig i vagn .

Dontworry - välkommen. Japp, kände av foglossning i v7, nu är det v20. Jobbar fortfarande men kan knappt gå! Det där med sjukskrivning sitter lite väl hårt hos mig, men jag blir sjukskriven 50% bär jag vill.

• MissFörstånd

Agnes - grattis till två bebisar i magen!

Elvis mamma - vad äter du för medicin då? Tänkte om det var samma som mig men Jag har ju hypotyeros så min kropp går alltid på lågvarv och jag förbränner nästan ingenting istället. självklart ska du vara kvar är med oss

• MissFörstånd

Har kommit på nya tankar angående barnvagn, igen! Vill ha en Tako Jumper X, MEN vi har ju en Emmaljunga Classic Sport redan och kan få köpa en citykorg av en bekant. EL har vi varit supernöjda med och egentligen så är det ju hela första året man har barnen emot sig så frågan är om jag ska behålla EL och köpa en babytravel sen där de bara sitter framåt typ till nästa sommar. Den babytravel har stora tre hjul, vi hade en sån till dottern och det är den bästa vagn vi haft. Funderar då på om vi inte blir nöjda med Takon för att den har mindre hjul. Kan någon snälla hjälpa mig att fundera?!

• MissFörstånd

Dancia - tack för ditt svar! Jag funderar i samma banor. Pratade med sambon, som för övrigt inte förstår detta med vagnköp , och han tyckte också EL och citykorg och sen en ny babytravel nästa sommar.

Kan man ha babyskydd graco (några år gammalt) på el med adapter?

Svar på tråden Juni-barn