Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Juni-barn

Fia91 - välkommen! Samma datum har vi på UL men jag har Bf 3/6 än så länge . Själv har jag räknat till 6/6 men bm säger annat så jag väntar till UL .

Pepita - grattis till ett lyckat UL

• MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-01-03 00:28:42 följande:
    Grattis till er som varit på RUL! På tal om kön så vill jag gärna veta, tycker dete roligt att ta reda på det man kan redan under graviditeten :). Dock känns det lite tråkigt att jag inte ens fått hem min RUL tid än så jag vet inte vad jag har för datum att se fram emot :(. Men njuter av att jag känt bebis sparka och buffa nästan konstant i 45 min nu :).

Varför ringer du inte och frågar varför du inte fått någon tid? Jag ringde före lucia för bm sa att de var sena ibland eller rent av glömmer bort och det ville jag inte vara med om.

Vi ska på rul den 11e och vi kommer absolut inte att ta reda på könet. Dels för att ingen av oss vill men också kan jag tycka att det är onödigt då jag kanske blir snittad om bebisen är stor och då vet jag både kön och datum och så vill jag inte ha det för något i hela världen. Vi ville inte veta med dottern heller vad det var för kön. Jag tycker det är en stor del av förlossningen att man får veta det då, först av alla. Många sprider ju ut det rätt snabbt vad det är för nån liten i magen. Jag säger inte att någon gör fel men jag skulle aldrig göra det.    
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd
    gammelmamma skrev 2012-01-03 11:50:04 följande:
    Miss Förstånd, jag förstår precis hur du tänker, jag har också tänk så med de andra. Att det inte spelar någon roll och att det är kul att ha en överraskning att se fram emot. Jag vet inte varför jag känner så starkt att jag vill veta denna gången. En tanke är att det kan bero på att jag har svår foglossning när jag är gravid och att jag inte kan handla något den första tiden efter förlossnigen, jag vet inteFörvånad

Ja så kan det säkert vara. Jag klickar dock hem kläder från internet , men det är trevligare att gå i en affär och titta. Jag tycker att om man följer sin magkänsla med om man vill veta eller inte så gör man rätt. Det finns inga rätt eller fel i den frågan.

Sitter och kikar runt på babyskydd och det kommer nog bli et Acta Graco Logico S som vi hade till dottern, vi var så grymt nöjda med det och det kostar ungefär 1400 så det känns ok.   
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • MissFörstånd

Åhhh jag som trodde jag hade blivit bättre i foglossningen. In My face!! Gick en sväng till biblioteket med dottern 400m totalt och sen 20 min på mataffären och nu ligger jag här, skitont vak på vänster sida!

• MissFörstånd

Varit med sambon på sjukhuset idag hela dagen och när vi skulle åka hem får jag superont på höger sida i fogarna, har jag aldrig känt av förut. Huvudvärken är fruktansvärd också. Jag är lite gnällig idag! Förut sa bm att jag kunde ta citodon om inte Alvedon hjälper men på FASS står det att gravida endast får ta det på läkares ordination, skulle ni tagit det för art bm sagt det?

• MissFörstånd

Tack. Ska ringa bm imorgon och prata med henne. Alvedon är ju helt värdelöst mot denna huvudvärk. Vad fick du för dos? Vet inte vad jag har hemma, har fått det på recept förut b

• MissFörstånd

Tredje gången - ok, ska höra vad hon säger imorgon.

Nu har jag lagt mig, bara grät ute i soffan. Fogen fram har verkligen plågat mig ikväll. Gör Jätteont och inget jag gör gör att set minskar eller försvinner. Ska man ringa bm eller sjukgymnasten om detta? Eller kanske en läkare?!

• MissFörstånd

Annelie - ska nog göra det. Jag vet ju hur man ska röra sig och gå och så men jag vet inte om jag klarar några övningar om det ska kännas såhär. Ska ringa iaf, tack

Svar på tråden Juni-barn