Juni-barn
Tackar :) ja de är verkligen många juni pojkar :) flickorna lär inte få de lätt ;)
Tackar :) ja de är verkligen många juni pojkar :) flickorna lär inte få de lätt ;)
Kom på att alla tester jag gjort har visat kille och de är ganska många tester man gjort
Idag kom dottern hem från skolan helt grå i ansiktet och bara ramla ihop i soffan. Kolla tempen och över 40 graders feber och huvudvärk. Så de återstår att se hur detta utvecklar sig och hur många fler i familjen som blir dåliga? Sett att de varit lite prat om detta med amning och kan berätta att med pojken gick de hur bra som helst och han ammades i 6 mån tills första tänderna kom sen gjorde de ont :S Men innan han kom var jag jätte nojig med detta med amning och hade verkligen riktig ångest när jag tänkte på de! Och detta berodde på hans stora syster jag fick när jag var 20 och där funka inte amningen alls och under 4 dygn var dom på mig på BB att jag skulle komma igång med det. Ärligt mått svin dåligt efter den behandlingen och ung och nybliven mamma sa jag aldrig ifrån.. Kan berätta lite kort: när hon var född så kom de en sköterska som skulle hjälpa mig att lägga henne vid bröstet. Dom lyckades göra att hon fick tag i bröstvårtan och sög till. Problemet är att ingen berättat att de kan göra väldigt ont i början och jag ryckte till då jag blev rädd efter de var de ett jätte problem. Minns dom kom in 2 skötersker den ena höll i henne medans nr 2 tryckte ihop hårt ihop mitt bröst och försökte få henne att suga men då de gjorde J*VLIGT ont och jag var stel som en pinne så rann de inte till. Dom förklara för mig som jag vore ett barn hur viktigt de var att hon skulle få i sig råmjölken men mer dom tryckte på ju mer dåligt mådde jag och dessto mindre gick de. Sluta med att dom kom in med en el bröstpump och den var riktigt stor och dom satte sugen på bröstet och drog igång och där satt jag och tvinga ur droppar medans tårarna spruta då de gjorde så ont. Fick mata ner de med en form av sked. Efter 4 dygn så gav jag upp allt hemma och gav ersättning och första tiden kände jag mig riktigt misslyckad. Vet inte om de var mer hysteri år 2000 än vid 2004 men då hade jag inte alls samma press på mig på BB och där funka de direkt och visst de gjorde lite ont innan mjölken börja rinna till men inte alls lika ont som första gången. Hoppas jag inte skrämmer någon som väntar sitt första barn med detta men min erfarenhet var inte den bästa. Denna gång känner jag mig avslappnad och hoppas de går och om inte så finns de bra ersättning att ge. Bara man får ut råmjölken !
Hej tjejer en fråga? Är de någon mer än jag som alltid blir yr och svimfärdig efter ni ätit middag? Måste alltid lägga mig efter middagen för att inte svimma och så har de nu varit ett par veckor och vad kan de bero på?