Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Tackar :) ja de är verkligen många juni pojkar :) flickorna lär inte få de lätt ;)

• JennieJ

Kom på att alla tester jag gjort har visat kille och de är ganska många tester man gjort

• JennieJ
    emma78 skrev 2012-01-17 14:56:36 följande:
    ligger hemma och är sjuk:((Både jag och sonen är dunder förkylda....sskulle behöva ha nässrayet i näsan hela tiden men man vågar ju inte ta för mycket......är livrädd att det lilla knytet ska ta skada av nått!! RUL på fredag!! längtar så jag håller på att dö!! är dock lite orolig då jag inte kännt något på ett par dagar:(( Har testat att ligga på rygg och trycka lite på magen,men ingenting:((  Vet inte hur orolig jag ska vara....är i v 18+4    

Testa lägga mobilen på magen å spela musik för den lilla. Min börjar ALLTID sparka! Lycka till på fredag :)
  • JennieJ
    AgnesGN skrev 2012-01-18 21:07:59 följande:
    Oj vad ni har skrivit. Hinner inte läsa ikapp... Men måste bara lägga ut min bild från RUL:et som gjordes igår. Bilden visar inte ett, utan två, små huvuden uppifrån.  Visade sig att jag väntar tvillingar. Uj uj! Första gången vi ska ha barn så slår vi till med två på en gång... Såklart... =P Lyckan är stor och rädslan den med... =)

Åh grattis !!! Tänkte faktiskt på de här om dagen att man ser ingen som väntar mer än en ;) måste kännas enormt att ha 2 i magen
  • JennieJ
    FiaA87 skrev 2012-01-19 07:39:40 följande:
    Mysigt med tvillingar!! Jag har en Fråga som hoppas att någon av er kan svara på!! Inatt vaknade jag med en sjuk kramp i vaden, två ggr kom den tillbaka. Sambon vaknade av att jag låg och snyftade för att det gjorde så Jää**la ont. Han har själv varit elitidrottare så han visste precis vad som skulle göras. Själv fick jag bara panik över att det inte gick över.. Nu till själva frågan! Om någon av er har haft kramp har, har ni haft ont dagen efter också? Jag kan knappt stödja på benet idag. Vaden känns som en enda klump. Jag har en kompis som har fått en propp i benet (kanske att överreagera) men min sambo tyckte att det var konstigt att jag fortfarande hade ont i morse. Jag har ju sett när de spelat matcher osv. de har fått kramp och sen bara rest sig upp och spelat vidare.. Jag skulle inte kunna springa en meter för tillfället   Ha en bra dag allihopa!!      

Minns att jag ofta , nästan varje natt hade kramp i vaderna med dottern. Visa nätter var värre än andra och de var svårare att vinkla upp foten där krampen satt så de släppte och då kunde de göra ont dagen/dagar efter. Då hade jag ofta dessutom så öm var jag ständigt dom sista månaderna! Har du tex tigerbalsam eller liknade skulle jag rekomenderar de för tigerbalsam var min räddning så skönt med den värmande o sedan kylande känslan ! Lycka till
  • JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-19 08:12:39 följande:
    Det finns även magnesium tabletter att köpa... Brukar äta det för rastlösa ben... Är det någon annan som har väldigt svullna ben?

Har börjat få väldigt rastlösa ben framför allt på kvällar å nätter. Dok inte svullna som tur är! (än)
  • JennieJ

Idag kom dottern hem från skolan helt grå i ansiktet och bara ramla ihop i soffan. Kolla tempen och över 40 graders feber och huvudvärk. Så de återstår att se hur detta utvecklar sig och hur många fler i familjen som blir dåliga? Sett att de varit lite prat om detta med amning och kan berätta att med pojken gick de hur bra som helst och han ammades i 6 mån tills första tänderna kom sen gjorde de ont :S Men innan han kom var jag jätte nojig med detta med amning och hade verkligen riktig ångest när jag tänkte på de! Och detta berodde på hans stora syster jag fick när jag var 20 och där funka inte amningen alls och under 4 dygn var dom på mig på BB att jag skulle komma igång med det. Ärligt mått svin dåligt efter den behandlingen och ung och nybliven mamma sa jag aldrig ifrån.. Kan berätta lite kort: när hon var född så kom de en sköterska som skulle hjälpa mig att lägga henne vid bröstet. Dom lyckades göra att hon fick tag i bröstvårtan och sög till. Problemet är att ingen berättat att de kan göra väldigt ont i början och jag ryckte till då jag blev rädd efter de var de ett jätte problem. Minns dom kom in 2 skötersker den ena höll i henne medans nr 2 tryckte ihop hårt ihop mitt bröst och försökte få henne att suga men då de gjorde J*VLIGT ont och jag var stel som en pinne så rann de inte till. Dom förklara för mig som jag vore ett barn hur viktigt de var att hon skulle få i sig råmjölken men mer dom tryckte på ju mer dåligt mådde jag och dessto mindre gick de. Sluta med att dom kom in med en el bröstpump och den var riktigt stor och dom satte sugen på bröstet och drog igång och där satt jag och tvinga ur droppar medans tårarna spruta då de gjorde så ont. Fick mata ner de med en form av sked. Efter 4 dygn så gav jag upp allt hemma och gav ersättning och första tiden kände jag mig riktigt misslyckad. Vet inte om de var mer hysteri år 2000 än vid 2004 men då hade jag inte alls samma press på mig på BB och där funka de direkt och visst de gjorde lite ont innan mjölken börja rinna till men inte alls lika ont som första gången. Hoppas jag inte skrämmer någon som väntar sitt första barn med detta men min erfarenhet var inte den bästa. Denna gång känner jag mig avslappnad och hoppas de går och om inte så finns de bra ersättning att ge. Bara man får ut råmjölken !

• JennieJ

Hej tjejer en fråga? Är de någon mer än jag som alltid blir yr och svimfärdig efter ni ätit middag? Måste alltid lägga mig efter middagen för att inte svimma och så har de nu varit ett par veckor och vad kan de bero på?

• JennieJ
    Uddabus skrev 2012-01-19 18:47:32 följande:
    Äter du regelbundet? För så kan jag bli när jag inte ätit på länge

Äter ganska regelbundet dok bara ett lagat mål om dagen som just är middagen. För innan jag blev gravid åt jag enbart middag på dagarna så för mig så äter jag väldigt mycket just nu. Så verkar bero på just att den är lagad å att jag äter mer mängdmässigt
  • JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-01-19 19:09:07 följande:
    Jag kan också bli rejält yr , Hastiga blodtrycksfall . Jag har haft så mina 2 senaste grav

Blodtrycksfall är något jag gärna får dagligen typ 1-2 gånger om dagen. När jag reser mig även om de inte är direkt snabbt och gärna efter en dusch
Svar på tråden Juni-barn