Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Havsjungfrun skrev 2012-01-27 17:03:46 följande:
    Under 39 grader är inte farligt med får du högre ska du ta febernedsättande. Krya på dig!

Tack! Fått i mig två Alvedon vid två tillfällen idag och just nu orkar jag sitta uppe lite men är för rastlös för att bara sova! Tur man har mobilen att leka med :) länge sedan man gjorde så många uppdateringar på fb ;)
  • JennieJ
    PIO skrev 2012-01-27 22:14:10 följande:
    Jennie J- jäsingen vilket bra pris :) ska ju iväg imorgon förhoppningsvis o kolla ny vagn. Är lite inne på en crescent diva men ska kolla upp den där oxå om den finns i affären vi ska till så kan man ju klämma o känna o isf beställa från den där sidan :) tack för tipset!!!

Trevligt att hjälpa till om man kommer över något :) har ju själv redan köpt vagn annars hade jag oxå velat se mer av den jag satte in :)
  • JennieJ
    Binkelibana skrev 2012-01-27 22:59:38 följande:
    Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår. Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år... Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år. Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar

Beklagar verkligen och ta hand om er!
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-28 19:38:41 följande:
    Aah, jag blir så trött på detta. Verkar bli en graviditet med återkommande och besvärande UVI denna gången också. Redan haft en kraftig UVI för bara några veckor sen och nu har jag symtom igen. Öm längst ner på magen, spänd över urinblåsan, svider när jag kissar och värst av allt smärtsamma sd som hållt på med korta mellanrum i många timmar nu. Jag hoppas jag klarar mig till måndag då varken mvc eller vc har öppet imorgon. Då ska jag iaf be dem göra en ordentlig koll efter GBS, alltså inte bara urinet, utan även prover från livmodertappen, för nu vill jag få bukt på detta och absolut inte riskera att barnet blir smittat eller att någon förlossning sätter igång.

Är dom säkra på att de inte är urinbäckeninflammation? Haft de dom nu två senaste graviditeterna och då hjälps de inte med vanlig penicillin utan måste ha en annan starkare! Tanke på dina symtom så liknade dom mina
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-01-28 22:42:09 följande:
    Jenniej: hade du någon hög feber när du hade inflammationen? Jag läste lite om det och der verkar som att de flesta får hög feber, men jag har ingen feber, även om jag känner mig febrig och frusen. Har även ont på ett visst ställe när jag trycker på magen på vänster sida strax ovanför livmodern. Känns som att det kanske är bäst att kolla upp detta imorgon trots allt? Orkar egentligen inte gå med denna smärtan en dag till.

Vet jag fick de med sonen för 7 år sedan då hade jag feber och var helt utslagen men måste då även tillägga att jag hade problem med galan oxå som inte tog upp slagg produkterna i Boden så mycket av mitt dåliga berodde på de! När jag fick de i vecka 13 nu ( tror de var den veckan ) så hade jag bara strax över 37 grader men väldigt ont i nedre delen av magen, svårt att tömma blåsan och de kändes upp till njurarna när man kissar typ som ilningar kan man säga och sammandragningar.
  • JennieJ
    JennieJ skrev 2012-01-28 23:35:13 följande:
    Vet jag fick de med sonen för 7 år sedan då hade jag feber och var helt utslagen men måste då även tillägga att jag hade problem med galan oxå som inte tog upp slagg produkterna i Boden så mycket av mitt dåliga berodde på de! När jag fick de i vecka 13 nu ( tror de var den veckan ) så hade jag bara strax över 37 grader men väldigt ont i nedre delen av magen, svårt att tömma blåsan och de kändes upp till njurarna när man kissar typ som ilningar kan man säga och sammandragningar.

Jag menade att jag hade problem med levern och inte galan som jag visst hade skrivit :S
  • JennieJ

Så i morgon går man in i vecka 22 så 52,5% av graviditeten har man gått! Trodde jag hade besegrat illamåendet men igår smög den sig upp bakifrån och överrumpla mig totalt. Från ingenstans kändes de som jag åter igen var i vecka 9 och med illamående tabletter och À-fil vägra de släppa taget så jag välkomnar illamåendet tillbaka. För idag mår jag lika illa och kräktes på morgonen innan jag fått något i magen. Jag hoppas jag snart slipper detta igen och de lämnar min kropp! Måste även snart ta kontakt med min bm för hade tänkt vänta tills den 27 feb när jag har tid till henne men känner att jag nu inte kan vänta mer utan hon får kolla mitt blodtryck, socker osv för jag är ständigt trött och mellan varven yr och har svått mef koncentreringen! Så de våre dumt att vänta 4 veckor men bara hoppas hon känner desamma?

• JennieJ
    PIO skrev 2012-01-30 17:38:06 följande:
    Idaelinlivia- känner precis som dej!!! Jag äter fortfarande bricanyl. Men idag har ja haft som mensvärk hela dagen. Har de fortfarande men de blir bättre med alvedon. Har sammandragningar oxå men inte så strarka. Ja detta är inte roligt längre. Vill oxå komma upp förbi v 30!!! Just nu går tiden sååå långsamt! Är i v 20+5 idag

IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-30 17:26:45 följande:
    Jag hade också så idag. Jag har slutat med mina bricanyl tabletter för jag mår så konstigt av dom, men idag var jag tvungen att ta en och en alvedon för jag hade riktig växtvärk. Hade dock inga sammandragningar alls. Magen var helt mjuk och inga ökade flytningar så jag åkte aldrig in. Det gick över efter 2 timmar eller nått. hade gått en promenad innan så det kanske var därför. Jobbigt att bli så jäkla orolig så fort man känner något. Jag tror hela tiden att "jaha nu e det dags igen" och så länge jag e på fel sida av veckorna så att säga så blir jag as nervös. Vill bara komma till v 30-32då kommer jag känna mig lugnare.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Känner exakt som er! Sedan jag åkte in på gynakuten två dagar innan jul har jag sagt till mig själv att jag kommer inte slappna av fören jag passerat vecka 30 och jag och mannen har även valt att avstå från sex tills dess! Är orolig hela tiden även om jag inte skriver om de och sammandragningar har jag dagligen men som tur är gör dom inte ont utan mest obehagligt sedan värken beror nog mycket på tarmarna (hoppas jag)
  • JennieJ

På tal om bröst vill jag inte att dom växa mer för då jag har 80 DD alt 85 D (beroende modell) blir de grymt tungt för ryggen plus de är svårt att hitta bhar! Med sonen fick jag F kupa vilket gjorde jag fick beställa svin dyra bh och då jag var lite snål mot mig själv köpte jag bara en sådan bh och resten i 90 E vilket funka om man gillar trångt! Denna gång ska jag inte vara snål mot mig själv utan går jag över på E kupa kommer jag beställa typ 3 st och sedan ett par bra Sportbh att på natten! Någon som haft och minns hur de var att duscha medans ni amma? Jag själv minns att när man duschat klart fick man snabbt som ögat torka sig för att få på bhn och inlägg de var som två fontäner som spruta rätt fram :S hade massor med mjölk och snabbt gick de vid amningen och pojken hann knappt svälja för de rann så snabbt! Så de gick verkligen svin snabbt att få i honom mat vilket gjorde att han spydde mycket då de ofta blev för mycket! * vad jag börjar minnas saker helt plötsligt*

Svar på tråden Juni-barn