Inlägg från: lycka 4 |Visa alla inlägg
  • lycka 4

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-28 08:31:42 följande:
    Var in en sväng på förlossningen igår igen efter en kväll och natt med mycket mensliknande värk. Kommer inte ihåg att jag hade så med mina andra så jag tänkte att det e bättre att kolla. Har ju en liten tratt högst upp i tappen men är sen stångd ca 2.5 cm. 
    Fick träffa en super duktig lugn läkare som förklarade allt för mig efter han gjort VUL. Allt såg likadant ut som senaste UL i onsdags så min värk och mina sammandragningar påverkar inte tappen...skönt. Nu ska jag ta det lugnt dom 4 närmaste veckorna, inte vara för "duktig hemma" och bara ta en kort promenad ute om dagen. Inte bär tungt alls.Fick även Adalat utskrivet mot sammandragningar som jag ska ta nu tills v 28. Ser allt bra ut då så kan jag börja röra mig lite mer. Så nu blir det att hitta på soffaktiviteter.
    Som sagt tur att svärmor e här och tar hand om lillskutt.

Vill bara att dessa veckor ska gå så man kan börja röra sig lite mer....

Angående säkerhet i bil så ska jag läsa på lite, kommer ju ha 4 barn i bilen som alla har olika slags bilstolar. Men först måste vi köpa en bil där alla 6 får plats Flört .
    Skönt att allt va bra  å skönt att du har svärmor där =)
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-28 09:29:55 följande:
    Ja verkligen Glad.
    Det här e verkligen sista graviditeten, fattar inte hur mammorna i Familjen Annorlunda har orkat bära på så många barn, otroligt. Min kropp verkar inte palla mycket mer än det här. 
    Haha ja jag håller med dig 4 barn ( + ett bonus ) känns nästan som familjen annurlunda ibland haha
  • lycka 4
    JennieJ skrev 2012-02-29 06:59:49 följande:
    God morgon tjejer :) idag blir de fullt ös genom Gbg. Först till fungera för akupunktur för mina foglossningar fram och direkt efter de till Emmakliniken för 3D/4D ultraljud *jippi* Gud vad jag längtat efter denna dag :))) ha de gott alla
    Ja jag hittade min skiva från tittut härom dagen å fan va coolt det är =)
  • lycka 4
    Nangijala skrev 2012-02-28 22:36:06 följande:
    Fick tag i min BM tillslut och hon rådde mig att åka upp till förlossningen, så det gjorde jag. De har skickat min urin på odling så får vi se.. gjorde ett vul och ett vanligt ul, fick reda på att moderkakan ligger för livmodernmunnen :( Ska på ett nytt ul i v 32 för en bedömning om ev kejsarsnitt.. Vill verkligen inte ha ett snitt :( Hoppas att det växer upp!
    Va bra att dom gjorde en odling så du kan få behandling om det är nått !

Lider med dig ang snittet =( Vet själv hur det är när man inte vill, se på mig jag sover mig igenom mina snitt för det är något som gör mig totalt livrädd. Man kan säga att det är bakvänd förlossnings rädsla .
    Håller tummarna för att det har vuxit upp
  • lycka 4

här blir det ju också tidigare pga snitt

• lycka 4

Kan säkert vara uvi jag har dock inte ont vid toa men det är olika från pers till pers

• lycka 4

Jag är så galet jävla hungrig hela tiden ahhhh. Åt två knäcke mackor nu på kvällen men va tvungen att avsluta m fil å musli , fortfarande inte mätt men nu går jag å sover bort hungern i stället tror jag

• lycka 4

Å tiden går undan nu =)

Vissa här inne är ju snart inne i tredje tristmesten ?

På måndag kommer mäklaren hit å värderar vårat hus.
    Jag har bestämt mig för att om allt löser sig m lägenhet å så så vill jag nog flytta upp till stockholm igen innan bebben kommer , ju mer jag tänker på det så känns det inte som en bra ide att flytta med en liten bebis samt vara nysnittad. Jag vet ju hur jag funkar å jag kommer inte kunna låta bli att bära å fixa å dona .
    Jobbigt bara om vi flyttar i och jag måste fixa ny bm , få snitt datum på nytt sjukhus mm men det är väl det minsta problemet .

• lycka 4
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-02 07:25:05 följande:
    Jag köpte en graviditetskudde från jollyroom och skulle ibte klara mig utan en! Ni som har erfarenhet av amningskude, underlättar det amningen? Är det något jag borde köpa?
    Jag provade en av gånger na men tyckte inte att jag behövde den men det är nog en smaksak.
Svar på tråden Juni-barn