• Dancia

Juni-barn

Å det var så mysigt imorse när jag vaknade så sträckte jag på ryggen, vred mig och svankade och precis när jag svankade så kände jag hur lilla hoppsan slog världens kullerbytta nere i magen :). Efter det låg den och sparkade om och om igen. Den är verkligen inte sparsam på sina rörelser iaf :)

• Dancia

Jjohansson: vad roligt att hon tog kontakt och bad om ursäkt :). Hoppas ni går en riktigt trevlig kväll!

MarieG81: vi har i princip alla våra försäkringar hos länsförsäkringar och jag funderar på att skaffa där också. Vad kostade plusförsäkringen och täcker den barnets första 6 månader?

• Dancia
    MarieG81 skrev 2012-01-07 20:52:48 följande:
    Den kostar 690 kr och täcker den första 6 månaderna. Mycket lät ju bra i basförsäkringen också men några saker gjorde att det blev en plus istället. 690 kr är ju ingenting om det faktiskt skulle hända något. 

Tack! Det låter ju jättebra :). Ska kolla allt med den imorgon :)
  • Dancia

Jobbigt för er som inte trivs med kroppen :(. Jag är tvärtom alltid väldigt nöjd med min kropp när jag väntar barn. Då bryr jag mig inte om skavanker och gillar magen som växer :). Klär mig gärna i kläder som framhäver magen :).

Vi alla borde tycka att vi är vackra för vi bär ju på det vackraste som finns :)

• Dancia
    ja88 skrev 2012-01-09 12:30:27 följande:
    Jag mår mer illa igen, det var precis samma förra gången - bättre några veckor sen kom det tillbaka... fick inte över förrän runt vecka 25 då, fast småhungern fick jag dras med hela grav. Minns att det gick över som ett trollslag när sonen var född, var en så märklig/skön känsla att inte ha det där suget hela tiden.

Ska in med sonen för att träffa tandhygienist på torsdag, är väl standard runt 1 årsdagen... undrar om hon ska titta i munnen, det kan bli roligt i så fall med tanke på vilken kamp vi har varje gång tänderna ska borstas...{#emotions_dlg.djavulsk}

Har på nåt sätt fått för mig att pyret i magen säkert är en pojke till, för det känns såpass likt förra graviditeten... men vi får se, hoppas att liten vill visa upp sig på RUL...15 dagar kvar. Är lite orolig att inte sambon ska få följa med in dock, för de vill inte ha småbarn med på undersökningarna och vi har ingen som kan vara barnvakt...  all förståelse för att BM inte ska behöva utföra sitt jobb med skrikande/klåfingriga småbarn i rummet men är det så självklart att man kan hitta en barnvakt när som helst? Så länge pappan är med så kan man ju låta dem gå ut OM det skulle bli strul istället för att kategoriskt vägra tycker jag...
    Ska du ha RUL den 24? Isf har vi RUL samma dag :).
    Hoppas att sambn får följa med in. När jag väntade dottern fick min man inte följa med in eftersom vi inte hade barnvakt. Inte så lätt att skaffa barnvakt mitt på dagen när alla jobbar som du säger. Han fick sitta utanför och vänta hela ultraljudet med sonen och sedan fick han bara titta in en liten snabbis när hon var klar med mätningarna för att han skulle få se bebisen.
  • Dancia
    ja88 skrev 2012-01-09 19:06:16 följande:
    Japp den 24:e! Ja det var så de gjorde när när vi gjorde KUB-ultraljudet Rynkar på näsan Det känns surt faktiskt, ultraljudet är ju en upplevelse man vill att pappan ska få vara med och dela såklart! Har funderat lite löst på om man skulle fråga om sonens faster har tid, hon bor i samma stad som sjukhuset och tror inte hon har något jobb nu... misstänker att sambon inte skulle tycka det var någon bra idé dock, han är inte den som ber om hjälp precis. Det är väl inte jag heller, sonen är 11 månader och har aldrig haft någon barnvakt. Men just ultraljudet vill man ju gärna dela med sin man...
    Ja det är riktigt tråkigt att det ska behöva vara så. Jag hade nog frågat fatern om hon kanske hade haft möjlighet, det är ju perfekt att hon bor i samma stad :). Alternativt så hade ni kanske kunnat fråga om ni kan hämta upp henne om hon vill följa med och passa sonen utanför en stund?
  • Dancia

Nu skriver jag igen för jag måste ju berätta att jag nu känner barnet hicka i magen för första gången :) Hjärta

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-01-10 07:31:57 följande:
    Tjejer kanske en lite för tidig fråga men ska börja köpa upp lite små saker innan bebis kommer. Denna fråga är framför allt ni som haft blöjbarn ganska nyligen? Vilket blöjmärke väljer du tex som pampers, libro eller annat? Glömt själv?

Säger som de andra. Pampers utan tvekan när de är nyfödda :). De är de mjukaste och tunnaste vilket är skönt när de är så små. Sen när de blir lite större och kissar mer (runt 4-5 mån) så har jag bytt till Libero som känns mer torra och blir inte "pösiga" som pampers kan bli.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-10 07:49:37 följande:
    Det här är ju min 4e och e i v 17+4 men känner inte av bebis alls mycket. Jag vet ju att han finns där och mår bra enligt två UL men borde jag inte känna snart. Har moderkakan i underkant/bakvägg än så länge. Har känt en liten spark men det är inte dagligen än. Vill så gärna 

Du har nog en väldigt lugn bebis i magen :). Min son var väldigt lugn i mageb och gjorde inte mycket väsen av sig under större delen av graviditweten. Dottern däremot var ett yrväder redan i magen och visade tydligt att hon fanns där flera gånger om dagen redan tidigt :). Den här gången har jag också en bebis som bjuder på mycket sparkar och volter.

Jag tror att det helt enkelt är väldigt lugnt i din mage eller så rör den kanske sig mest när du gör saker eller sover så du inte märker det :).
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-01-10 08:52:27 följande:
    Tio min kvar o jag blev ensam på ultra... Känns som ett svek

Ja det är faktiskt ett svek :(. Men försök nu njuta av att du ska få se fin lilla bebis och nu kan du ju ta reda på könet :)
Svar på tråden Juni-barn