stjärnfrukt skrev 2012-01-18 11:04:08 följande:
Grattis alla som varit på rul och fått se en frisk bebis. Känns som att nästan alla som fått veta kön så har det fått veta att det är en kille? Nästan så man kan dra en slutsats att de som inte tagit reda på kön får en tjej så det jämnar ut sig lite, hehe.
Nu behöver jag hjälp eller någon positiv kommentar som får upp mitt humör lite!!!
Jag studerar på högskola, och har spytt varje dag sedan v.6. Har väldigt svår huvudvärk och värk i lederna (reumatism). Detta har gjort det väldigt, väldigt svårt för mig att studera. Som det ser ut nu så kommer jag inte få csn i vår. Vad kan jag göra? Som det ser ut nu så mår jag lite bättre för varje dag, så jag har svårt att se att jag skulle kunna bli sjukskriven. Jag vill inte hoppa av min utbildning (läser nästan bara på distans) har min dotter på dagis som hon älskar, ca 30h/veckan. Det tar verkligen emot att börja stämpla igen, för egentligen hade jag velat ha de dagar sparade ifall jag står utan jobb för länge efter examen + föräldrarledighet. Ska jag kanske försöka hitta något extra jobb + gå ner i studietid till 50%, tror ni det hade funkat? Jag hade inte tänkt ta lån av csn, utan bara själva bidraget, som är ett par tusen bara. Känns inte kul att behöva ta av våra sparpengar för att ha lite extra över varje månad... Känner mig så otroligt misslyckad!
När du mår så illa och har så ont så är det ju varken lätt att jobba eller plugga. Du ska göra det som känns bäst och lättast att klara av. Men du vet väl att man bara behöver betala tillbaka 20% av det studielån man fått när man varit sjukskriven? Så om du blir sjukskriven 100% och sjukskrivningen blir godkänd av försäkringskassan så är det bara 20% du behöver betala tillbaka. Jag var sjukskriven i 6 veckor november/december från studierna men fick studiemedel som vanligt.
Hoppas att det löser sig för dig för dig för jag förstår att det är riktigt jobbigt.