• Dancia

Juni-barn

Josenoah skrev 2012-01-21 15:52:42 följande:
    Hej alla mammor!! Nu har jag kommit hem från Florida resan, det var så härligt!! Nu på onsdag fyller sonen två år och då har vi även rul, vilken härlig dag det kommer bli :) har dem flesta här redan varit på rul?

Hej och välkommen hem! Vilken härlig dag ni får på onsdag ja :). Ja de flesta här i gänget har nog varit på RUL redan men vi är några kvar som ska dit nästa vecka och några i början av feb :). Jag ska dit på tisdag...såå skönt att det äntligen börjar närma sig!!
  • Dancia

JennieJ: Robin är riktigt fint :). Det hade vi högst på pojklistan för några veckor sen men sen gick min man med på mitt absoluta favoritnamn om han fick lägga till Tex som mellanamn. Så det blir en Tino här om vi väntar en pojke :). Men en Minnah om vi väntar en flicka. Hoppas vi får veta på tisdag :). Än så länge heter den ju Hoppsan i magen :).

• Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-01-21 20:21:29 följande:
    Har kommit på nya tankar angående barnvagn, igen! Vill ha en Tako Jumper X, MEN vi har ju en Emmaljunga Classic Sport redan och kan få köpa en citykorg av en bekant. EL har vi varit supernöjda med och egentligen så är det ju hela första året man har barnen emot sig så frågan är om jag ska behålla EL och köpa en babytravel sen där de bara sitter framåt typ till nästa sommar. Den babytravel har stora tre hjul, vi hade en sån till dottern och det är den bästa vagn vi haft. Funderar då på om vi inte blir nöjda med Takon för att den har mindre hjul. Kan någon snälla hjälpa mig att fundera?!

Jag hade nog absolut behållt EL då det är en jättefin vagn :). Och när du tycker det är dags köpa en babytravel. Risken är ju annars att du kanske vill köpa babyteaveln i samma veva iaf :).
  • Dancia

Här gör alla gravida glukosbelastning på rutin runt v.28. Jag gjorde det med mina första barn och det var vidrigt. Tänker inte gå igenom det igen om jag absolut inte måste och ganska nyligen fick jag veta att det är frivilligt så jag ska INTE göra det denna gången.

• Dancia
    PIO skrev 2012-01-23 06:49:12 följande:
    God morgon på er. Inatt har ja sovit som en prinsessa!! Köpte ny säng igår o den är underbar :)

Ja fick höra att de där tio dagarna som pappan får va hemma direkt efter förlossnigen har ökat. Är de någon som vet nått om de. Skulle ju va underbart om pappan fick va hemma lite längre de första dagarna tillsammans med mej o bebisen :)

Ja enligt vad jag har hört så får mamman och pappan ta ut föräldraledighet för samma barn det första året :). Dock har jag inte hört att pappan får några extra dagar förutom de 10 dagarna. Utöver det får man ta av ordinarie dagarna.
  • Dancia
    OHs mamma skrev 2012-01-23 11:40:36 följande:
    Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!

Usch och fy! Tur att allt var bra iaf :). Jag hade några väldigt smärtsamma sammandragningar igår och även haft några idag. Såna man måste andas sig igenom. Tror inte det är någon fara här heller men ska prata med den som gör UL på mig imorgon om det. Även om det inte är farligt så är det ju fruktansvärt jobbigt när det gör så ont :(.
  • Dancia

När jag berättade för min snart 4-åriga son att vi ska till sjukhuset där vi ska få titta på bebisen och sen kommer vi hem med bilder på bebisen :). Då frågade han mig om doktorn kommer stänga min mage igen efter att hon öppnat den :). Jag blev så full i skratt och fick förklara att doktorn inte behöver öppna magen för att se bebisen utan hon använder en sorts kamera som hon håller på magen så man kan se igenom huden och in till bebisen :). Så tankspridd min lille pojk är :).

• Dancia

Gud vad jag längtar nu! Konstigt nog har den värsta nervositeten släppt. Hoppas det känns likadant när jag vaknar imorgon :).

Nu blir det snart mat, sen lägga barnen, sen en varm och go dusch och lite avslappning i soffan efter det. Sen är det dags att dra iväg direkt när vi vaknar imorgon så jag behöver inte vänta halva dagen :).

Är det någon mer som ska på UL imorgon? :)

• Dancia

Grattis lilltroll1 :).

Nu är det inte många timmar kvar innan det är dags för mig att få se min bebis också :). Blev först väldigt nervös ikväll över att det inte skulle bli av eller att jag skulle bli tvungen att åka dit utan mannen eftersom vår dotter inte alls var sig själv. Hon ville inte äta och hon gnydde och ropade på mig ofta. Därför var jag rädd för att hon mådde illa eller något. Men efter ett par timmar rann hennes näsa för fullt och även hennes ögon.som dessutom såg alldeles röda och svullna ut. Så vi ringde barnvakten som sa att vi ska minsann lämna barnen till henne imorgon ändå för vi ska få gå på Ultraljudet tillsammns :). Så hon ställer upp trots att dottern är bombförkyld. Som tur är så känner min dotter sig väldigt trygg hos henne så det blir inga problem för henne att vara där trots att hon brukar vara känslig när hon är sjuk.

Svar på tråden Juni-barn