Juni-barn
Det kan nog vara en del av slemproppen om det är tjockt slemmigt. men det ska typ inte vara någon fara om den lossnar nu för den återbildas..
Det kan nog vara en del av slemproppen om det är tjockt slemmigt. men det ska typ inte vara någon fara om den lossnar nu för den återbildas..
Jag kommer amma (om det funkar så klart) gjorde det med dottern tills hon själv valde att sluta vid 6 månaders ålder. Kändes som en lagen ålder att sluta oxå.. Då har man kommit i gång med lite mat och så oxå. Jag flask mata Agnes med urpumpad mjölk oxå så fort amningen kommit i gång ordentligt.. För att pappa (och andra) oxå skulle kunna mata henne när jag var i väg till hästarna eller träna osv. Så kommer jag göra även denna gång. Skönt att inte känna sig helt bunden till varann och dessutom gilla pappa det så han också fick den kontakten med dottern.
Vi har bestämt oss för Märta om det är en tjej och Nils om det är en pojke som ligger i magen och gror :) stora syster heter Agnes, så vill ha ett namn som inte är för modernt eller hur man ska säga. Som passar ihop med Agnes.
Jag har svullnat om händerna. Fötterna är ok än så länge . När jag vänta dottern fick jag köpa sånna moonboats för de var de ända skor som jag fick på mig ..:) hoppas jag inte blir lika svullen denna gång.
Grattis till tjejerna Agnes!
Här är en till som inte kan gå ut i solen utan är fast inom hus:( i torsdags åkte vi på en lättare släng av magsjuka som resulterade i kraftiga sammanhängande sammandragningar en hela natten tor-fre nu får jag sammandragningar som inte alls är behagliga så fort jag gör något mer än tar mig framåt. Inte kul när man har en dotter på 1 år en hund plus en häst som måste tas om hand om varje dag:( Dessutom har vi ju nyligen flyttat så massa man vill och som måste göras hemma. I går var dock min snälla pappa här och hjälpte sambon med lite grejer som att sätta upp hatthyllor lite tavlor och barnsäkra lite hyllor och byråer så de inte faller över lilltjejen.
Skit är det!! Vill ut i solen och busa med dottern, leka med hunden och ta hand om min häst (han är dock bara 2 år och ej inriden så klart så han tappar ju inget i det syftet.. ) tur man har en snäll mamma och stora syster som hjälper mig mockningen:)
Jag har sjukt ont på vänster sida under magen precis ovanför ljumsken. Känns som någon stuckit en kniv där.. Gör jätte ont att lyfta benet..:( dessutom börjar jag få så jäkla tungt att andas redan. Sen att man får sammandragningar så fort man rör sig fortare eller lite mer än vanligt gör att man känner sig som en handikappad strandad säl typ :( fy faan vad jag hatar att vara gravid just nu :(
Ja nu har det släppt men höll i sig ett par timmar och har känt det förr oxå vet inte alls vad det kan vara.. Känns tidigt för att det ska vara att bebis lägger sig åt rätt håll och kilar fast i bäckenet (?) det ända jag kan tänka att det kunde vara annars..