Juni-barn
Beror väl på vilken bil man har. Inte alla bilar som har säkerhetsbälte i mitten som passar till barnstol.
Beror väl på vilken bil man har. Inte alla bilar som har säkerhetsbälte i mitten som passar till barnstol.
Ja jag skrev mest så i allmänhet, inte just efter vad hon har för bil. Ursäkta mig! Du behöver inte dumförklara mig. Har innan aldrig hört att mitten skulle vara säkrast. Känns som dom sitter säkrast ändå bakom passagerare sättet om jag får säga vad JAG tror. Om man skulle krocka framifrån känns mitten inte säker, men vem vet??
Vi har i alla fall dottern höger bak , då det är vad vi hört som säkraste platsen om det är airbag fram (vi kan ej koppla bort vår)
ok. När jag läser på olika sidor.. Även NTF får jag det till som att babyskydd sitter säkrast i fram om man är ensam i bilen och ingen airbag annars bak på höger sida. Då det ska ha något att lutas mot. Men bilbarnstol nr 2 och 3 är säkrast i mitten bak (förutsatt att man har tre punkts bälte SÅ KLART) om de inte behöver lutas mot stol eller instrumentbrädan. Så tolkar jag texterna i alla fall.. Men men.. När syskonet kommer flyttar vi Agnes stol till mitten och bäbis får sitta höger bak.. Känns smidigast så.
Hm, då ska jag fråga min sambo. Han är oxå brandman, han har inget sagt om det så dom glömde kanske att lära han.. Haha!
Brandmans utbildningen görs bara på 2 ställen i Sverige. Min sambo gjorde sin 3-åriga utbildning uppe i Kramfors. Sen finns det en skola till som jag nu inte minns vart den ligger.
Ja jag sätter med barnen där det passar oss. De gånger jag vart med om krock så är det att bil kör in i förarsidan (typ när man kör ut från korsning osv) , alltså sätter jag mina barn på vänster sida, sen mitten. Fram går inte i vår bil då airbag inte ens går att koppla ut på verkstad :/
Dancia : ok! Min sambo har ju bara vart klar brandman i 2 år. Vill minnas att de stängde av några brandmans utbildningar under tiden han utbilda sig. Vet i alla fall att nu finns det bara två kvar. Fråga han nu på morgonen och han sa att det kanske är mitten som är säkraste platsen men att det hade han svårt att tro, inget dom lärt sig under utbildningen. (som han i alla fall mindes) Han visste därimot att säkrare platsen i en buss är längst bak på vänster sida. Även att säkraste platsen i bil är svårt att säga eftersom det beror på HUR man krockar!
Så min slutsats är att vi fortsätter ha bil stolarna där det är smidigast. Sen att vi försöker undvika att krocka helt enkelt :D
Förlossningen kan man väl ringa från vecka 22??
Jag menar att dom tar inom dig från v 22 så är du orolig är det klart du kan/får/ska ringa dem så dom kan kolla upp dig.
Har med gått i tankarna att fria i dag, men blev aldrig så. Jag fortsätter vänta på att sambon ska fria... Grattis till ett lyckat frieri :) super kul :)
Ja har han inte friat då, då ska jag ta mig tusan fria då :)