Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Tarmarna tror jag inte heller det är.. Jag har de sista dagarna bara suttit i soffan typ eftersom jag får sånna sammandragningar om jag rör mig, så stress beror det nog inte heller på :/
    Ska åka ut till hästen nu och mocka lite får se om sammandragningarna börjar igen då..

• LillSnurr82

Zenoble: jag har åderbrock i ljumsken. Blir helt svullen mellan benen de dagar jag ansträngt mig. Köpte en bra salva som funka på mig , den hette hirudoidsalva. Den smörjer man på med lätt beröring så lägger det sig. Jag har så klart kvar åderbrocket men det är inte lika tydligt nu.

Jag fick ju åka upp på sjukhuset och göra ul på hela benet när jag visa detta för min bm. De var rädda för att det kanske var en propp men det var det ju ej som tur var :)

• LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-03-27 17:54:15 följande:
    Den kan inte användas i underlivet väl? Eller vad står det på bipacksedeln? Du får jättegärna kika. Min farbror som är gynekolog sa att det inte fanns något att använda vid min förra graviditet.Mina åderbråck är som stora knöliga korvar i blygdläpparna när de blir fyllda

Har ej kvar kartongen tyvärr. Men hitta på nätet där står det att den inte ska användas på öppna sår, Skadad hud eller i ögonen. Annars står inget annat.. Jag har ju mitt åderbrock i ljumsken som går ut över blygbenet. Läkaren sa inget att jag skulle akta underlivet.. du kanske kan rådfråga på Apoteket eller din bm/läkare?
  • LillSnurr82

Här har oxå förvärkarna startat. Vart vaken i princip hela natten av en obehaglig känsla imagen, precis som det kändes innan värkarna börja med dottern. Hoppas att de släpper snart och inte blir värre. Liten får verkligen stanna kvar några veckor till..

• LillSnurr82

Stjärnfrukt: vad jobbigt :( hur eller varför gör dom ens en utredning om din syster med pojkvän om föräldraskap ?
    Krya på dig !

• LillSnurr82

Grattis zenoble :)

Varit på 29 veckors kontroll i dag. Lågt järn på 110 så bm tyckte jag skulle äta järn men blir så hård. Ska testa hemofer, lite mildare mot magen. Hjärtljud låg på 150 sf mått 28 ligger fortfarande på 8kg + i vikten.
    Fick ordinerat att ta det lugnt i helgen pga mina sammandragningar jag haft, blev det inte bättre skulle jag komma in med morgon urin på måndag morgon för analys för urininfektion som kunde vara orsaken till det. Blev det värre eller om jag börja läcka vatten eller börja blöda skulle jag ringa förlossningen.

• LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 19:01:16 följande:
    Prova Blutsaft annars, funkade jättebra för mig och ingen påverkan på magen . Jag kommer att vara hemma ett läsår och sedan sommarlovet. Maken kommer att vara hemma en dag/vecka under kommande läsår och sedan tar han över här hemma efter sommarlovet 2013. 

Okej det ska jag göra. Köper man det på Apoteket oxå eller? Här kommer min dotter som ännu ej börjat på dagis fortfarande vara hemma med mig och bäbis. Tycker det är onödigt att skola in henne nu. Hon är 15 månader. Hur länge hon blir hemma har vi ej bestämt ännu.
  • LillSnurr82
    Havsjungfrun skrev 2012-03-30 20:10:33 följande:
    Debrukar oftast ha det, annars finns det på hälsokost. Life har haft erbjudande på den stora flaskan ett tag nu om du har någon sådan affär i närheten. Vi har 21 månader mellan våra äldsta och storebror fick också vara hemma med oss. I den ålder finns inget behov av dagis tycker jag. Skillnad nu när hon är 5 år.  

Åh tack, jo bor i stan så både life och Apoteket ligger utanför dörren typ :) Nej i den här ålder leker dom ju inte med jämngamla direkt. Agnes leker jätte bra med äldre barn , som sina kusiner och deras kompisar funkar bra. Hon gillar att härma äldre barn.. Så finns det ju öppna förskolan och sånt man kan underhålla dem med istället.. Så det blir nog bra. :)
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-03-30 21:15:57 följande:
    Här finns det på ICA också, jag vet inte om det är dyrare där. JAg ger 100 kr för den lilla flaskan. 

Kolla nätet där kosta den stora 209:- både på Apoteket och på life. Ska kolla vanliga mataffären i morgon. Tack för tipsen!
  • LillSnurr82

Gammelmamma: har du inte börjat läcka fostervatten då?

Svar på tråden Juni-barn