Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

RocketQueen skrev 2012-05-28 12:54:24 följande:
    Jag blir också irriterad på alla kommentarer. Det som stör mig mest är när folk tar flr givet att bara för att det var på ett visst sätt för dom så MÅSTE det ju funka likadant för alla andra. Blir också sjukt trött på att alltid få höra "passa nu på att vila" Jag har varit sjukskriven i tre månader, jag gör inget annat än vilar! Jag skulle göra vad som helst för att kunna hitta på roliga saker!
    Håller med. Man får så mycket råd om ditten å datten att ja nu får vi se om du får användning för den där spjälsängen för vår unge sov max 5 minuter i den! Eh den måste sova i den för vi har inte plats att ha barnet i vår säng...jag vill inte riskera att mosa ungen...

Ja det där med att vila får man ju höra :P. Å att man inte kommer att få sova på 20 år och att kunna ta en dusch på 5 minuter kommer att vara rena lyxen. Någon gång kan väl ändå pappan ta hand om ungen så att man kan duscha i 15 minuter iaf? ;)

Å ja jag hörde oxå det där med att jag skulle passa på att hitta på roliga saker som att gå ut å äta, gå på bio och att åka in till stan.
    Sist jag var i stan å gick från gamla stan-t centralen fick jag ta 3 sittpauser, det tryckte på konstant neråt så jag fick kissnödighets-panik. När jag sedan gick på toa kom det såklart ingenting knappt å då har man betalat för det :P. Å sjuuukt ont hade jag i ljumskar, lår...plus mensvärk i magen ibland. Jättekul så jag åkte hem.
    När jag åt på restaurang där jag bor häromdagen hade jag nog förvärkar för det gjorde skitont i rygg/mage hela tiden...så när killen å hans kompis undrade om vi skulle beställa en efterrätt ville jag bara gå hem.

Så så kul är det att göra saker just nu :P.
  • Bumman79
    Vecka 38 går jag in i idag då...shit det närmar sig...det är ju nu bebisen räknas som fullgången eller hur? :)
  • Bumman79
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-29 01:21:27 följande:
    Vaknade kl 01 av en rätt kraftig värk och tänkte att nu är det dsgs på riktigt! Har sedan dess fått värkar med ca 2 min mellanrum. Har tagit Alvedon så nu är det bara att vänta och se.
    Oj kanske dags att åka in om ett par timmar då? Spännande :).
  • Bumman79

Är jag den enda som känner nej jag vill inte åka in å föda?

Ibland vill jag men oftast inte...ska prata med min BM på mån om min oro inför förlossningen. Lite sent påtänkt men trodde väl att det skulle gå över och så har jag förträngt förlossningen rätt bra å skjutit det framför mig hela tiden men nu är det bara 17 dgr kvar aaahhh....

Skulle verkligen vilja känna som er andra här inne att jag VILL in. Känns nästan som att den kan stanna ett par veckor till bara för att slippa...samtidigt vet jag ju att någon gång måste jag ju föda ut bebisen den kan ju inte ligga kvar i magen för resten av livet.

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-31 10:43:45 följande:
    Jag är livrädd för förlossningen. Men jag har varit det hela tiden och har fått jättemycket hjälp för att kunna ta mig igenom det. Så jag är precis lika rädd som jag var i början men nu känner jag mig redo att anta utmaningen eller vad man ska säga. Sen är det ju verkligen inte förlossningen man ser framemot, jag ser framför mig känslan efteråt när man har sin bebis (och slipper vara gravid längre )

V.40 idag och jag är mer less än nånsin Haha dock vid ganska gott mod. Sista träffen med föräldragruppen i eftermiddag så jag blir alltid på lite bättre humör när jag får lämna huset ett par timmar.
    Ja egentligen ska man ju fokusera på det att tänka på hur det ska kännas efter förlossningen....när man har sin bebis i famnen :).

Ååå denna veckan kanske det är dags för dig då? :)
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-02 21:14:40 följande:
    Tack för era svar! Det blir en lång diskussion i helgen med mannen och sen på måndag ska jag träffa bl.a. barnmorskan för att se hur vi gör. Det verkar vara rätt vanligt att många får värkstimulerande även fast det startar naturligt. Det tråkiga är att där jag har valt att föda gör de inga igångsättningar så i så fall får jag inte vara där utan måste vara på en "vanlig" förlossningsavdelning vilket inte alls känns kul. Det är väl egentligen det största hindret som jag ser det. Samtidigt så finns det inget som säger att det ens startar av sig själv, jag kanske går över tiden och ändå måste sättas igång och då har jag "hållt ut" två veckor helt i onödan...
    Om de tycker att du behöver sättas igång pga hälsoskäl då kanske det är bäst att göra det och som du skrev du kanske ändå skulle gå över å tvingas bli igångsatt som vissa blir :P.
    Sen har du ju känt dig redo för att åka in å föda ett tag nu...så det kanske är lika bra? :) Så får du snart träffa din lille bebis :).
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-03 07:43:42 följande:
    Jo, det som får mig att tveka så mycket är just att vi då inte får vara på den förlossningsavdelning som vi ville eftersom de inte gör några igångsättningar alls där. Jag har ju varit väldigt förlossningsrädd och har jobbat jättemycket med det och varit på flera besök på avdelningen för att känna mig tryggare. Nu känner jag att jag inte alls är lika trygg med att vara någon annanstans vilket är det som skrämmer mig mest... Suck, dessa beslut...
    Aha ja det kan jag ju förstå..jag har valt Danderyds BB och är helt inställd på att det är dit jag ska när det är dags...tankarna har ju kommit om att man kan få åka någon annanstans å det känns inte kul när man tänker så...håller med om att det känns tryggare att veta vart man ska när man är rädd oxå..

Hoppas att det löser sig iaf och att det går bra oavsett vart du hamnar..
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-03 19:08:08 följande:
    Conda: Då förstår jag att du blir igångsatt. Tack för att du delade med dig.

Bumman: Jag vill ju helst föda på Södra BB, har helt snöat in mig på det och blir det igångsättning får jag nöja mig med vanliga Sös. Vi får se vad som händer, tänk om man kunde ha sån tur att det startar av sig svälj typ ikväll men det lär ju aldrig hända...

Idag tänkte jag att jag skulle testa en långpromenad för att kanske starta upp nåt men vädret har varit så tråkigt. Så vi åkte till Ikea istället! Den iden hade precis alla andra också kommit på... Vi gick runt där och i lite andra affärer i flera timmar. Tänk om bebisen ville komma nu...
    Ja det skulle ju varit härligt om det startar för dig ikväll/imorgon bitti :).
  • Bumman79
    Memso skrev 2012-06-03 21:31:20 följande:
    Åh nu börjar det närma sig ordentligt.. Bara i morgon kvar, sen är det dags att åka in och plocka ut vår lillebror!!!
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-04 17:10:05 följande:
    Jag tror inte att man ska hänga upp sig för mycket på sånt där, min bm har sagt att när det är sådär mycket folk på förlossningarna så brukar det vara ganska bra ruljans så det brukar lösa sig ändå. Hennes tips var att ringa rätt tidigt när man känner att det händer nåt så att de är förberedda på att man är på väg. Alltså inte vänta tills man inte står ut längre utan ringa redan när man känner att man börjar få värkar. Jag hoppas på att få föda på Södra BB och där har det bara 3 förlossningar åt gången!
    Precis samma sa min BM idag när jag pratade om min förlossningsrädsla...att det är bättre att jag ringer tidigt så att de registrerar mig och vet att det är på G...
Svar på tråden Juni-barn